"Alt-i-ett" BD-receiver med preout og digital ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Alt-i-ett" BD-receiver med preout og digital ut

Hei,

finnes BD-receiver med preout til fronter samt digital utgang(coax el. optisk)?

Ønsker å minimere antall bokser; er derfor ute etter å "slå sammen" BD spiller og receiver til en enhet samt fremdeles ha muligheten til å benytte ekstern DAC for stereo samt integrert stereoforsterker til å drive frontene.

Benytter for øvrig ikke center, boksen skal kun drive 2 ggr. Focal Dome surroundhøyttaler.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-receivere er som regel ganske ribbet på baksiden. Tviler på at du finner noe slikt. Eventuelt kan du bruke en høynivå-lavnivåkonverter. MEN, du vil ha færrest mulig bokser, så derfor vil du ha BD-receiver -> DA-konverter -> integrert forsterker. Receiveren inneholder jo både DAC og forsterker. hm...
    Hvordan har du egentlig tenkt å koble dette sammen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobles som jeg gjør idag; preout fra receiver til inngang på integrert forsterker ved "kjøring av film", dvs. benytter den integrerte som ren effektforsterker.

Om BD receiveren i tillegg har i digital utgang kan stereosignalet routes til separat DAC ved musikk(stereo) avspilling.

Stereoppsettet består av Burmester og Proac D25, ser ikke at en integrert BD receiver kan erstatte Burmesteren ei heller en separat kvalitets DAC.

Men ser jo og litt på film

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste "seriøse" reciver jeg kommer på med BD er denne fra Denon: DENON UK | CARA

Ellers finnes det stereo Blu-ray fra Marantz til ca 2k-men heller ikke denne har pre out så vidt jeg vet. Marantz UK | Melody Movie (MER803)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, men, hva er det en vanlig blurayspiller ikke kan gjøre i dette oppsettet? Med en BD-spiller med intern dekoder for HD-formater får du vel disse mikset til stereo analogt ut. Ikke volumstyring da, men det overlater jo bare enda mer av jobben til forsterkeren din.

Bekager hvis det er noe som har gått meg hus forbi (not the 1th time), opplys meg gjerne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Men, men, hva er det en vanlig blurayspiller ikke kan gjøre i dette oppsettet? Med en BD-spiller med intern dekoder for HD-formater får du vel disse mikset til stereo analogt ut. Ikke volumstyring da, men det overlater jo bare enda mer av jobben til forsterkeren din.

Bekager hvis det er noe som har gått meg hus forbi (not the 1th time), opplys meg gjerne.
    Denon Cara receiveren rs_banditt linker til gjør muligens jobben, er litt uklart om den har digitalt + pre ut. Den ser også ganske grei ut.

Poenget mitt er grovt sagt å slå sammen BD-spiller + surroundreceiver til en enhet; en BD-receiver. Dette medfører en boks i stedet for to. Jeg ønsker i tillegg å benytte ekstern DAC ved stereo(musikk)-avspilling, herav behov for digital utgang. Tilsvarende er behov for preout ut fra at integrert forsterker skal drive frontene, både ved stereo og surroundspilling. Mulig det er tungt forklart, men det er heller ikke første gangen....8-)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Selvfølgelig, nå er det klart som dagen. Du har Focal som bakhøyttalere og Proac som Front! Den type anlegg kunne jeg funnet på å koblet opp selv, altså ikke helt etter boka Den satt laaangt inne, hehe

Det ser ut som om Cara'en har en "assignable" preout, kan sikkert velge i oppsett hvilke kanaler som skal gå der. Men det ser ikke ut som om det er spdif ut.
    Vedlegg 75035

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Selvfølgelig, nå er det klart som dagen. Du har Focal som bakhøyttalere og Proac som Front! Den type anlegg kunne jeg funnet på å koblet opp selv, altså ikke helt etter boka Den satt laaangt inne, hehe

Det set ut som om Cara'en har en "assignable" preout, kan sikkert velge i oppsett hvilke kanaler som skal gå der. Men det ser ikke ut som om det er spdif ut.
    Vedlegg 75035
    Helt korrekt forstått:smile: !! Krus kommer i posten.

Sjekket litt rundt Cara på hjemmesiden til HFK, preout'ene er til ekstra forsterker for å kjøre 7.1. Om en ikke kan endre dette ved litt internkopling faller den dessverre ut. Ser som du nevner heller ikke ut som den har digitalutganger.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Marantzen er kun Stereo, eneste utgang er HDMI.

Denon har også en slik liten tass, men den tror jeg er noe samme apparatet som Marantzen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ser ut som om Cara'en har en "assignable" preout, kan sikkert velge i oppsett hvilke kanaler som skal gå der. Men det ser ikke ut som om det er spdif ut.
    Vedlegg 75035
    Den har coax digital ut.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Den har coax digital ut.
    Skeptisk. Mine øyne forteller meg at den har en coax in, som er assignable.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeptisk. Mine øyne forteller meg at den har en coax in, som er assignable.
    Du har selvfølgelig rett. Øynene er det første man blir blind på og deretter så blir det bare værre og værre.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du har selvfølgelig rett. Øynene er det første man blir blind på og deretter så blir det bare værre og værre.
    Som de to samene sa da de satt og drakk sprit, men gikk tom og begynte på ei flaske med tresprit... -Ante, kan man ikke bli blind av å drikke tresprit? -Joda, men ka svart'n, vi har da sett det meste!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •