Forsinkelse ved oppskalering fra SD til HD, Pioneer SC-LX83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsinkelse ved oppskalering fra SD til HD, Pioneer SC-LX83

Har nylig kjøpt meg ny receiver, Pioneer SC-LX83, og har et par spørsmål angående denne

1. Jeg har koblet både Super Nintendo og Nintendo 64 via kompositt inngangene bak, og lar receiveren oppskalere bildet før det sendes videre via HDMI til TV. Bildet er fint og bra, men det oppstår en liten forsinkelse, slik at når jeg f.eks trykker på knappen for å hoppe, så går det et ørlite øyeblikk (godt under et halvt sekund) før spillkarakteren faktisk hopper på skjermen. Dette gjør det ganske ugunstig å spille =/ Er dette normalt? Eller finnes det receivere som ikke har forsinkelse på oppskalering fra SD til HD? Eventuelt noen som vet om en smart løsning?

Litt av poenget med ny receiver var jo å kunne koble alt til denne for å kun ha en HDMI kabel inn til TVen Andre kilder som PS3, PC, Nintendo Wii (utenom Virtual Console spillene) osv fungerer helt som det skal

2. I bruksanvisningen står det at man skal stille receiveren til 6 ohm hvis man kobler til høyttalere med denne impedansen. Hvor finner jeg denne innstillingen? Frontene mine har 6 ohm motstand, mens center og surround høyttalerne mine har 8 ohm. Hvilken av innstillingene bør jeg da velge? Jeg spiller ikke kjempehøyt, og ønsker penest mulig lyd

Ellers er jeg godt fornøyd med min LX83
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endte opp med retur av Pioneer receiveren... Har nå kjøpt Yamaha 3067 istedet, og problemet med forsinkelse er historie
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •