Bose Lifestyle - Hvordan koble til optimalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose Lifestyle - Hvordan koble til optimalt?

Hei!
    Har et Bose Lifestyle (50)-system som nå begynner å dra på åra. Det fungerer fortsatt utmerket, og jeg er veldig fornøyd, så jeg kommer ikke til å bytte det ut med det første! Systemet består av reciever, 5 satelitthøyttalere og en sub.

I dag kjøpte jeg meg et nytt lydkort til datamaskinen, og tenkte jeg kunne prøve å få til skikkelig surround-lyd av anlegget. Da lurer jeg på hva som er beste måte å koble til en datamaskin til anlegget? Duger det med en 3.5mm minijack til 2X RCA? Jeg får ikke konfigurert ordentlig surround med dette anlegget, når jeg tar "surround-test" på maskinen får jeg bare liv fra høyre og venstre foran. Ikke sub, senter eller noen bak. Nå bruker jeg bare en modus i reciverern som flater ut lyden til alle høyttalerene, uten noen spesiell fordeling mellom høyttalerene.

Jeg har litt trøbbel med lyden via minijack- men bruker en 5m lang kabel med en 1m forlenger på slutten. Dette er billige kabler. Hvor får jeg kjøpt minijack-ledninger som er lange, til en ok pris? Såvidt jeg kan se har ikke Lifestyle-anlegget optisk lyd inn heller.

Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke klare å få digital surround med en analog stereotilkobling.

EDIT: Det ser ut som du kan koble til digitalt med digital coax (SPDIF) i følge manualen. http://worldwide.bose.com/axa/en_au/...re/og_ls50.pdf
    Da spørs det om du har digital utgang på lydkortet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det skulle være noe sånt ett eller annet sted ja. Nå har det jo seg selvfølgelig slik at jeg ikke har det på det nye lydkortet, men det er på det integrerte lydkortet i hovedkortet.
    For å være sikker tok jeg bare og knipset to bilder:

Om jeg kobler til der, hvordan blir det da med valg av kilde? Denne ledningen her går jo rett inn i subben som er koblet til høyttalerene. Hvis jeg da skal ha lyden på xboxen, må jeg koble ut den digitale lyden? Noen anelse?

Takk for svar!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mannyboi
    Tenkte meg det skulle være noe sånt ett eller annet sted ja. Nå har det jo seg selvfølgelig slik at jeg ikke har det på det nye lydkortet, men det er på det integrerte lydkortet i hovedkortet.
    For å være sikker tok jeg bare og knipset to bilder:

Om jeg kobler til der, hvordan blir det da med valg av kilde? Denne ledningen her går jo rett inn i subben som er koblet til høyttalerene. Hvis jeg da skal ha lyden på xboxen, må jeg koble ut den digitale lyden? Noen anelse?

Takk for svar!
    Les side 24 i manualen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •