Canal Digital HD PVR går i Setup mode med Denon AVR 2311

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Svenning sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Canal Digital HD PVR går i Setup mode med Denon AVR 2311

Har Canal Digital HD PVR boks tilkoblet Denon AVR 2311 med HDMI. AVR 2311 koblet til TV via HDMI. Ingen andre tilkoblinger benyttet.
    Alt fungerer OK utenom følgende:
    AVR 2311 har vært av over natten, PVR boksen er på eller har akkurat blitt slått på og er operativ. Når jeg slår på AVR 2311 går PVR boksen i Setup mode. Må bruke "Return", "OK" eller "TV" knappen for å returnere til normalstatus (og da få TV bilde på TV'en istedet for PVR Setup bilde).
    Dette skjer ikke om jeg har slått AVR 2311 på, "tilbakestilt" PVR boksen, slår AVR 2311 av og så omgående på igjen.
    Har koblet ut funksjonen "HDMI control" i AVR 2311.

Noen som har opplevd dette; hvordan kan jeg løse problemet?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilføyelse til mitt originale innlagg;
    Canal Digital dekoderen går i Setup mode (Video-setup) hver gang jeg slår på Receiveren, ikke bare etter lengre tid av.

Mulig den enkleste løsningen er en ny fjernkontroll for hele anlegget (Logitech Harmony xx) der jeg programmerer den til automatisk "å trykke TV" på Canal Digital dekoderen hver gang Receiveren slås på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat det samme problemet med AVR-3311. Foreløpig har jeg ikke hatt tid til å undersøke det så veldig godt, men dersom jeg kommer fram til en løsning skal jeg si fra. Så håper jeg at du forteller om du finner en fornuftig løsning på det også

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig melder jeg fra om jeg finner ut noe Jon H.

Til andre; Det kunne være greit å høre fra andre med Canal Digital HD PVR boks om de har samme problemet. For å tilnærme oss en årsak; er det CD boksen som er problemet, er det Denon generelt eller er det kun AVR 23xx og 33xx.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Moss
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Logitech Harmony 900 fjernkontroll. Virker helt flott på alle komponentene, men Canal Digital PVR boksen er fortsatt "den vanskelige". Den går i Setup mode når Receiveren slår seg på. Hadde dette vært konsekvent, så kunne jeg kompensert for det ved programmeringen av fjernkontrollen.Men, det opptrer ikke konsekvent, og da blir det komplisert.

Det jeg lurer på nå er om jeg skal prøve å kutte kontrollsignalene i HDMI kablen.

Vedlagte .JPG viser signalene og pinnetilordningen i en std. HDMI kabel:

Pins 1 through 9 carry the three TMDS data channels (Transition Minimized Differential Signaling – the technology that allows DVI and HDMI to send high-speed digital data), three pins per channel. TMDS data includes both video and audio information, and each channel has three separate lines for + values, - values, and a ground or data shield.

Pins 10 through 12 carry data for the TMDS clock channel, which helps keep the signals in synchronization. As with the TMDS data channels, there are separate lines for + values, - values, and a data shield.

Pin 13 is carries the CEC (Consumer Electronics Control) channel, used for sending command and control data between connected devices.

Pin 14 is reserved for future use.

Pins 15 and 16 are dedicated to the DDC (Display Data Channel), used for communicating EDID (Extended Display Identification Channel) information between devices.

Pin 17 is a data shield for the CEC and DDC channels.

Pin 18 carries a low-voltage (+5V) power supply.

Pin 19 is the Hot Plug Detect, dedicated to monitoring power up/down and plug/unplug events
    .

Jeg tenker på å starte med å kutte ut CEC signalet (pin 13), og gå videre om dette ikke er nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje jeg har funnet en løsning nå. Satte HDMI-control til on. Og foreløpig har jeg ikke kommet i setupmode. Jeg prøvde å skru den av igjen og da gikk det rett i setup.

Jeg skal ikke garantere at det er det som er løsningen, men foreløpig har jeg ikke klart å få den i setupmode. I tillegg går TV-signalet gjennom uten at receiveren står på nå.

Du kan kanskje prøve det før du begynner å koble fra en eller flere pin i HDMI-kontakta.8-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •