NAD 208 thx brokobling???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD 208 thx brokobling???

hei.har nettopp kjøpt meg ett sett med DC 1515 og da følgte det med ei nad 208 blokk.denne har jo speaker a og b.tidligere eiger har koblet begge høytalerene på speaker a.er det noken mulighet for brokobling for og få mer ut av naden og er det noken som har ein forklaring på brokoblingen.(mangel på manual) nå er dc`ene i 4 ohm visst noken skulle lure

Takker stort på forrhånd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling, da blir NAD 208 en "monoblokk". dvs tilpasses kun til 1 stk høyttaler!!! det at CV'ene dine er 4ohm gjør at dette uansett ikke er noe heldig kombinasjon! Hadde CV vært 8ohm så hadde det gått greit til tider! (og nei, de blir ikke 8ohm om du kobler begge CV'ene innpå, selv om de er 4ohm hver ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    speaker a og b er bare hvordan du kabler høyttalerene.

om du skulle finne på å bruke alle terminalene, f.eks 2 par høyttalere, da er det vel et krav om at høyttalerene er 8-16ohm tipper jeg for at det skal være "sikkert".

Mange biamper også på denne måte, vet at de kjører f.eks SPEAKER a terminalene til toppterminalene på f.eks CV, og Speaker B til bunnterminalene til CV. Men tror du har lite å hente lydmessig på dette! Samt jeg vet ikke hva slags impedanse 1515 er når du fjerner broen mellom terminalene.

Beste er å gjre som forrige eier.. kjøre på kanal høyre og venstre på "SPEAKER A".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dea
    hei.har nettopp kjøpt meg ett sett med DC 1515 og da følgte det med ei nad 208 blokk.denne har jo speaker a og b.tidligere eiger har koblet begge høytalerene på speaker a.er det noken mulighet for brokobling for og få mer ut av naden og er det noken som har ein forklaring på brokoblingen.(mangel på manual) nå er dc`ene i 4 ohm visst noken skulle lure

Takker stort på forrhånd.
    Har en 208 i topp stand om du ønsker å kjøre en 208 pr dc 1515. Mail meg om du er intr kimr86@hotmail.com

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling er forklart bak på forsterkeren, ved høyttaler terminalene.
    Når du brokobler "ser" forsterkeren bare den halve impedans av høyttaleren, altså 2 ohm da, så Nad`en vil bli ganske varm da tror jeg.
    Enig med skorop, bruk den som en normal forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker