HK AVR460 eller Yamaha RX-V765 til Klipsch RF-82 ? Haster litt :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR460 eller Yamaha RX-V765 til Klipsch RF-82 ? Haster litt :)

Hei.

Var tenkt på å kjøpe en Harman Kardon AVR460 da jeg ønsker kraftigere forsterker, med mulighet for pre-out. Onky 608 som jeg har nå har ikke dette.
    Men den lokale Klipsch pusheren mener at HK er dårlig match for Klipsch, og at jeg heller burde gått for Yamaha eller Onkyo.

Oppsettet mitt er RF-82, RC-52, bakhøytalere er pdd Dynavoice M-65, men blir bytta i klipsch de og.

Vist vi utelukker Onkyo for denne gang (pga pris, jeg har funnet HK og Yamaha brukt).
    Hvilken av de to ville dere valgt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Hei.

Var tenkt på å kjøpe en Harman Kardon AVR460 da jeg ønsker kraftigere forsterker, med mulighet for pre-out. Onky 608 som jeg har nå har ikke dette.
    Men den lokale Klipsch pusheren mener at HK er dårlig match for Klipsch, og at jeg heller burde gått for Yamaha eller Onkyo.

Oppsettet mitt er RF-82, RC-52, bakhøytalere er pdd Dynavoice M-65, men blir bytta i klipsch de og.

Vist vi utelukker Onkyo for denne gang (pga pris, jeg har funnet HK og Yamaha brukt).
    Hvilken av de to ville dere valgt?
    Syns HK er kult på Klipsch jeg... mer "in your face" skal du lete lenge etter . Kraft messig er nok også AVR460 overlegen de andre du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har søkt litt nå, og finner både og.
    men det jeg finner ut er at HK er for lys til Klipsch?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst å lyst, det er energisk ja! Yamaha er veldig bra, men RF-82 krever endel for å spille bra. For liten forsterker gir skarp lyd, og det er værre enn "lys" og "energisk" lyd!

EDIT: Yamaha 1067 er nok en minimum for deg. Onkyo kan jeg ikke skjønne at Klipsch forhandleren din anbefaler, det blir fort litt skarpt i toppen (men onkyo er generelt bra til britiske kreasjoner ala BW)..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt skal etterhvert kombineres med Emotiva effektforsterkere, men tror Yamahaen blir litt liten ja.

Onkyo blir for lyst i topp? Ja det kan vell kanskje stemme det, synest det er fin lyd her nå, men ikke nok effekt hvertfall.

Trodde HK var skarpt i toppen jeg ?
    Får AVR460 for 4000kr+ porto, så det burde vell ikke være noe i tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se flere DCN`ere her
    Men AVR460 til 4000,- pluss frakt er veldig billig, halv pris av ny, er jo bare nesten 2 bokser concorso:grin:
    Potent kraftmaskin, enkel i bruk, og spiller vanvittig tøft, du blir ikke å angre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der var ett kjendt navn ja
    Ja er såvidt mer enn en boks insignis v2

Har hatt HK før, og var ganske stolt av det når jeg var liten/mindre pjokk på 13 år
    Den hadde jeg til romjula 2010, da jeg kjøpte Onkyo 608 på tilbud.
    Hadde da ingen planer om og oppgradere, men nå tar det litt av her (etter mitt syn).
    Samme som når jeg begynte med bilpleie, må ha litt av alt! hehe

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde H/K på RF82 og det låt skikkelig bra, det viktigste og tenke på når det gjelder forsterkerkraft er og ha nokk krefter til og drive høyttalleren bra, er det for lite krefter blir det slik "skorob" sier her alt for lyst og skjærende høyt og det er ikke ønskelig :P.

Og er det noe H/K har så er det krefter

Absolutt anbefalt H/K!
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Hadde H/K på RF82 og det låt skikkelig bra, det viktigste og tenke på når det gjelder forsterkerkraft er og ha nokk krefter til og drive høyttalleren bra, er det for lite krefter blir det slik "skorob" sier her alt for lyst og skjærende høyt og det er ikke ønskelig :P.

Og er det noe H/K har så er det krefter

Absolutt anbefalt H/K!
    :-D
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe som ligger igjen fra gammelt av og er IKKE min erfaring med nyere HK. Makan til kraft, trykk og morrofaktor. Spør du meg kan en receiver gjerne være "skarp". Detaljer skal komme godt frem. Sverdkamper skal "skrike" litt ørene. For meg øker det bare morrofaktoren.

Tidligere HK var ikke spesielt bra egnet til musikk. DET har Harman blitt mye bedre på, selvom man alldeles ikke bør bruke en receiver som pre, spør du undertegnede. Men det kan være puristen i meg som prater:-D

Egenerfaring er uansett at en dedikert pre gir et mye bedre resultat. Skal du kun bruke receiveren til film, er HK et knallalternativ spør du meg. Det spiller også meget habilt til musikk. (Har 260 selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jeg tok HKen skjønner jeg

Det er mest musikk, ikke direkte nyting, men det står på omtrent hele dagen..
    Nyting er når resten av huset er tømt

Tenkter 460 er bra strømsterk ja, men Emotiva 5-kanaler står høyt på ønskelista

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jeg tok HKen skjønner jeg

Det er mest musikk, ikke direkte nyting, men det står på omtrent hele dagen..
    Nyting er når resten av huset er tømt

Tenkter 460 er bra strømsterk ja, men Emotiva 5-kanaler står høyt på ønskelista

Godt Valg og Grattutlerer er det noe H/K er kjent for så er det strømsterke forsterkere
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you, Espen!

We have received the reservation information for your XPA-2(s)! We will contact you soon with order details.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg her med en AVR 460

Synest det er litt finere lyd på moderat nivå, men at det kanskje var litt mer kraft i Onkyoen?? Ble litt vrengelyd på tidligere nivå enn ved onkyo..

Og så har jeg litt lilla og grønskjær i småtekst, som det jeg skriver nå.
    Noen ideer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •