bdt300 vs yamaha v1900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bdt300 vs yamaha v1900

er det bedre dekoder i denne spilleren?
    har ikke prøvd pga. jeg ikke har kabler så trengs.

er det flere som foretrekker å bruke dekoder i spillerenne?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    er det bedre dekoder i denne spilleren?
    har ikke prøvd pga. jeg ikke har kabler så trengs.

er det flere som foretrekker å bruke dekoder i spillerenne?
    Alle dekodere skal være like. Jeg vet ikke om den spilleren har alle dekoderne du trenger, men det må du nesten lese selv i bruksanvisningen.

Men har den de dekoderne du trenger så skal det være helt lik standar på alle dekoderne til DTS etc og Dolby etc.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dem har begge alle lydformatene en bruker til dags dato. men siden forsterkeren en litt gammel og blurayen er ny og toppmodell. tenkte jeg den kansje kunne ha bedre dekoder, utviklingen står vel ikke stilt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dem har begge alle lydformatene en bruker til dags dato. men siden forsterkeren en litt gammel og blurayen er ny og toppmodell. tenkte jeg den kansje kunne ha bedre dekoder, utviklingen står vel ikke stilt.
    Alle dekodere skal være like, ellers får de ikke lov til å ha den i spilleren. Siden Dolby og DTS beskytter navnet sitt.

Altså ikke noen utvikling på dekoderne, de skal være like så sant det da ikke kommer enda nyere lydekodere...

Selv foretrekker jeg å sende bitstream med HDMI rett til Yamahaen. Eneste gang jeg bruker PCM i blurayen er når lydsporet er lagt til PCM 5.1 som gir høyeste mulige lydkvalitet på bluray..

Du bør uansett iallefall sende via HDMI, for jeg tror nemlig Yamahaen din har bedre DAC enn blurayspilleren din.. Sender du via HDMI så det like greit å la Yamahaen ta seg av dekodingen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Alle dekodere skal være like, ellers får de ikke lov til å ha den i spilleren. Siden Dolby og DTS beskytter navnet sitt.

Altså ikke noen utvikling på dekoderne, de skal være like så sant det da ikke kommer enda nyere lydekodere...

Selv foretrekker jeg å sende bitstream med HDMI rett til Yamahaen. Eneste gang jeg bruker PCM i blurayen er når lydsporet er lagt til PCM 5.1 som gir høyeste mulige lydkvalitet på bluray..

Du bør uansett iallefall sende via HDMI, for jeg tror nemlig Yamahaen din har bedre DAC enn blurayspilleren din.. Sender du via HDMI så det like greit å la Yamahaen ta seg av dekodingen.
    ja er jo enklest og. å på denne spilleren er det 2hdmi. men kun en 1,4. så går rett i tven, og 1 med 1,3 versjon så kun klarer å gi lyd skal en bruke begge.
    på den ene filmen, Rocky 4 skal det være DTSHD. Fikk bare DTS.
    Usikker på om det var slik før med gamle spilleren.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er jo enklest og. å på denne spilleren er det 2hdmi. men kun en 1,4. så går rett i tven, og 1 med 1,3 versjon så kun klarer å gi lyd skal en bruke begge.
    på den ene filmen, Rocky 4 skal det være DTSHD. Fikk bare DTS.
    Usikker på om det var slik før med gamle spilleren.
    Husk at du som regel også må bytte dette spesielt på blurayens meny. Ellers får du ofte bare det ordinære lydsporet som er dolby digital eller DTS.

Derfor endrer jeg alltid dette i blurrayens meny samtidig som jeg setter på tekst.
    Før jeg spiller av filmen.

Sjekk dette om du ikke har gjort det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •