Reciever til Klipsch..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Klipsch..?

Hei..

Holder på å sette meg opp et sourround-oppsett og trenger litt hjelp til valg av forsterker! Har Klipsch RF82 og RS52 så skal jeg handle center ganske snart..

Saken er slik att jeg har planer om å gå for en dyrere Pioneer etterhvert men vet ikke helt om jeg har så altfor god råd akkurat nå.Derfor tenkte jeg å handle en rimeligere forsterker opp til 5000kr..

Har sett litt på denne :

Pioneer VSX-920-K A/V receiver sort 7x140 watt, 5x HDMI 1.4, iPod/iPhone, BT - Netshop

Noen innspill evt forslag?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hei..

Holder på å sette meg opp et sourround-oppsett og trenger litt hjelp til valg av forsterker! Har Klipsch RF82 og RS52 så skal jeg handle center ganske snart..

Saken er slik att jeg har planer om å gå for en dyrere Pioneer etterhvert men vet ikke helt om jeg har så altfor god råd akkurat nå.Derfor tenkte jeg å handle en rimeligere forsterker opp til 5000kr..

Har sett litt på denne :

Pioneer VSX-920-K A/V receiver sort 7x140 watt, 5x HDMI 1.4, iPod/iPhone, BT - Netshop

Noen innspill evt forslag?
    Jeg vil egentlig tro at Pioneer blir litt lyst til Klipsch. Yamaha blir anbefalt av mange her inne ser jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg lydmessig heller ville valgt Onkyo til Klipsch når vi snakker receiver under 5K. Har selv prøvd Pioneer 919 på Klipsch. Nja...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er bedre valg ja, har testa pioneer og ikke spesiellt imponert over hvordan de låter med klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Jeg vil egentlig tro at Pioneer blir litt lyst til Klipsch. Yamaha blir anbefalt av mange her inne ser jeg.
    Hva med denne? Blir den for pinglete? Komplett.no - Yamaha RX-V467BL hjemmekinoreceiver Vært greit med noe billig bare frem til sommeren..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hva med denne? Blir den for pinglete? Komplett.no - Yamaha RX-V467BL hjemmekinoreceiver Vært greit med noe billig bare frem til sommeren..
    sikkert litt i tynste laget men funker nok frem til sommeren, om du har mulighet kan du jo gå for 667, får du med pre out i tillegg, deretter trenger du egentlig ikke tenke på oppgradere reciever, men heller bare kjøpe en effektforsterker til front og center. LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    sikkert litt i tynste laget men funker nok frem til sommeren, om du har mulighet kan du jo gå for 667, får du med pre out i tillegg, deretter trenger du egentlig ikke tenke på oppgradere reciever, men heller bare kjøpe en effektforsterker til front og center. LINK
    Takk for tipset! Fant den til 3600kr som demovare hos Komplett! Lurer på om det blir denne til sommeren kommer..Er egentlig ikke penger det står på men prioriteringer i og med att jeg holder på med husprosjekt samt skal ha smått i hus etterhvert

Newcomer juggalo86 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

onkyo

skal kjøpe mg klipsch rf 62 sjøl. mn har ein kompis som har same høytaler serie som dg. han har en kraftig onkyo med pre out som han bruker på en effektforsterker. gir du nok srøm til rf 82 så får du en utrolig god lydfølelse og dn skikkelige punchen. så min erfaring med klipsch er at onkyo gir et bra lydbilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha! Har Yamaha på RF-63 og er storfornøgd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nettopp Yamaha 1067 til mine RF-62 Måtte bare ta en besluttning til slutt, endte opp på den da.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Bestilte meg nettopp Yamaha 1067 til mine RF-62 Måtte bare ta en besluttning til slutt, endte opp på den da.
    '
    Gratulerer med reciever

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne! Yamaha RX-V767 - Lyd og Bilde

Hvilken effektforsterker har dere å anbefale da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vedde myyye på at Emotiva blir nevnt her, så bare sier det; Emotiva

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha effektforsterker så er Emotiva å anbefale.

Har selv Onkyo tx-nr 808 og det var greit nokk d, men bedre kontroll nå med emotiva da.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har penger å rutte med, så er Parasound NC-2250 ett godt valg. Men om budsjettet sier nei, så er faktisk Emotiva det som gir mest for pengene, og en XPA-2 kan lett måles opp med NC-2250 på krefter, og prisen er bare halvparten av 2250. Lydsignaturen i disse skal være ganske like etter hva andre sier, Xpa-2 har LITT større strømmforsyning. Om du vill ha effekt til alle kanaler, så er Xpa-5 det absolutte valget etter min mening.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en skikkelig rørforsterker når du/dere bruker Klipsch? Dere trenger ikke alle disse wattene som receiverne er oppgitt til å gi når sensitiviteten er så høy som den er. Det dere trenger er strømsterke forsterkere med en kanskje litt varm klang, da får dere en fantastisk lyd og musikalitet ut av Klipschene 8) Jeg har prøvd flere alternativer med RF82, og det var ikke akkurat med liten margin samtlige av oss som var tilstede foretrakk music angel fremfor en yamaha receiver(husker ikke modell, men pris ca 10 000kr for et års tid siden og oppgitt til godt over 100w per kanal) og en rimelig nad transistor av nyere årgang(tror det var en 50 watter).

Kjøp heller en music angel og bruk som integrert stereo forsterker frem til du får penger til en receiver med pre-out, så bruker du music angelene som effekt. Det vil bli et pent oppsett som både spiller musikk på høyt og lavt volum med kontroll, og som fungerer bra på film8)

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer