Denon AVR-3311 vs Pioneer SC-LX73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3311 vs Pioneer SC-LX73

Jeg har planer om å kjøpe ny TV. Lander mest sannsynlig på LG sin LX950N
    Og siden det er en 3D-TV trenger jeg oppdatering av receiver og innkjøp av blueray samtidig.

Høytalerne er Dali Concept 6, 1 og center. Så ikke de dyreste, men mulig det blir oppgradering av de etterhvert. Det er hvertfall greit å ha den muligheten.
    Og etter å ha sett meg litt rundt både på nett og i butikk vurderer jeg derfor:

Alternativ 1: (Fra Hifiklubben.no)
    Denon AVR-3311
    Denon DBP-1611UD (Evnt 2012UD dersom noen kommer med halvgode argumenter)

Alternativ 2: (Fra Elkjøp/Lefdal)
    Pioneer SC-LX73
    Pioneer BDP-LX54

Jeg regner vel egentlig med at jeg kommer til å bli godt fornøyd uansett hva jeg velger, så lurer bare på om noen her har anbefalinger og eventuelt forslag til andre oppsett som jeg ikke har sett enda.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre er å kjøpe BD spiller fra Panasonic. De nye har 2stk hdmi utganger slik at du kan kjøre en til den nye 3d tven og en til receiver. Den sender da bilde til tv og lyd til receiver. Er receiver så gammel at den ikke har hdmi stiller de også med 7.1 analoge utganger.

Mer tilpassningsvennlig enn det blir det ikke

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvis du prioterer bilde, ville jeg valgt Denon pakken, prioterer du kraft ville jeg valgt Pioneer pakken. Er usikker på hvordan Pioneer låter sammen med Dali.
    Begge receiverne har gode romkalibreringer, Audyssey til Denon og MCACC til Pioneer. Hvis du har muligheter ville jeg ihvertfall sjekket om Pioneer er god match sammen med Dali Concept høyttalerne dine hvis du velger den.
    Når det gjelder blu-ray spillerne du har sett deg ut, er sikkert begge disse gode blu-ray spillere, Denon DBP-2012 antar jeg vil være i en annen klasse enn disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren jeg har for øyeblikket har ingen HDMI-inngang, men har uansett tenkt å bytte ut den for å ha mulighet til å sende flere kilder gjennom receiveren og bare en kabel til TV'n. Blir både Digital-TV mottakeren og Blue-ray spiller fra starten av. Så kan det hende det blir en spillkonsoll av noe slag etterhvert.

Jeg får tenke litt mer på det. LX73 hadde vunnet testen for receivere i lyd og bilde. Antakelig i en prisklasse over AVR-3311, så vil kanskje tro at den er litt bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det endte opp med DENON AVR-3311 og Blueray-spilleren DBP-2012 er bestilt. Så får jeg bare håpe at den kommer i løpet av mars/april. AVR-3311 gir hvertfall veldig bra lyd. Jeg er kjempefornøyd selv uten å ha strukket kabel til bakhøytalerne! :-D

Den jobben utsetter jeg til i morra. Så blir det helt konge!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jon_H
    Så det endte opp med DENON AVR-3311 og Blueray-spilleren DBP-2012 er bestilt. Så får jeg bare håpe at den kommer i løpet av mars/april. AVR-3311 gir hvertfall veldig bra lyd. Jeg er kjempefornøyd selv uten å ha strukket kabel til bakhøytalerne! :-D

Den jobben utsetter jeg til i morra. Så blir det helt konge!
    Hei

Gratulerer med ny receiver ! Husk du kan bruke bildebrikken i receiver også til å oppskalere bildene fra DVD / Blu-Ray spiller hvis du ikke synes de gjør en bra nok jobb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •