nad c272 watt og ohm... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Noe må det vel være? Det var en som mente det var såkalt spenningsdeling, slik at det går via noen motstander fra høyttalerterminalene istedet for å gå fra forforsterkeren. Ihvertfall går det riktig ille hvis man kobler på preout og HT-utgang på samme kanal.

Aiai.....DET er kjip løsning det......Har ikke hørt at dette har blitt gjort før. Er det blitt vanlig på billige surroundboxer?

Det skulle være enkelt å teste med ett multimeter.

Likevel.....Inngangsimpedansen på ett effektrinn er veldig høy, sammenlignet med en vanlig høyttaler. Er ikke 100% overbevist om at det egentlig betyr noe. Forutsatt felles jordingspunkt.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Aiai.....DET er kjip løsning det......Har ikke hørt at dette har blitt gjort før. Er det blitt vanlig på billige surroundboxer?

Det skulle være enkelt å teste med ett multimeter.
    kjip løsnig ja! kan forvente sånn på min RX-V665, og der står det i manualen at man IKKE skal koble på preout og HT-terminal samtidig, MEN jeg sjekket i manualene på dyrere modeller, helt opp til RX-V3900 tror jeg, og der står det samme. Antar at det er samme løsningen på hele linja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja...Glad jeg holder meg til stereo

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder egentlig litt med deg på den. Pleier ofte å anbefale folk som har et bestemt budsjett; kjøp stereo, bedre med bra lyd i 2 høyttalere enn råtten lyd i 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo takker :)

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Skal ikke være noe poeng ha de som large når du har sub som tar seg av dypere frekvensene uansett.
    Jeg har klipsch RF-82 og jeg har ikke disse på large engang, kun på musikk, på film deler jeg de på en 60HZ.

Om du har noe som heter "send bass signals to subwoofers" (eller lignende) kan du sikkert ha de som large.
    Det skal ikke ha noe å si over pre out at du har koblet slik, har bare noe å si for frekvenskurven din så er jo veldig individuelt hva man setter de på. Du kan jo dele de på 40hz, så lar du suben ta over derfra kanskje? For å få dette helt riktig må man jo ha måleutstyr for å måle frekvenskurven, last ned Room Equalizer Wizard og følg den guiden som ligger på forumet her under guider for å måle dette om du vil ha det helt rikitig og perfekt, hvis ikke kan du jo bare ta de på feelingen, se hva du syns høres best ut
    ok.det høres jo greit nok ut dette.jeg kjører bassene på large når jeg hører på musikk.men vet at de spiller annerledes på film på small.merket dette med filmen master & commander. sykt bra film og effekter i dts.samme med andre kjente piratfilmer.
    jeg kjører ikke pcen i stua, men kjøper muligens ett meter jeg kan måle db og andre verdier på lyden.hadde en her i august som testet det fra hk(hifi klubben).han syntes det spilte bra uten naden, men med naden er det jo mere kontroll over hele kurven på musikk.
    blir vel en sony 47 tommer sony 3d led tv mot vårparten også tenker jeg.
    flott side du har må jeg understreke..

Men takk for alt av tips og råd.
    :-D

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av starfre
    ok.det høres jo greit nok ut dette.jeg kjører bassene på large når jeg hører på musikk.men vet at de spiller annerledes på film på small.merket dette med filmen master & commander. sykt bra film og effekter i dts.samme med andre kjente piratfilmer.
    jeg kjører ikke pcen i stua, men kjøper muligens ett meter jeg kan måle db og andre verdier på lyden.hadde en her i august som testet det fra hk(hifi klubben).han syntes det spilte bra uten naden, men med naden er det jo mere kontroll over hele kurven på musikk.
    blir vel en sony 47 tommer sony 3d led tv mot vårparten også tenker jeg.
    flott side du har må jeg understreke..

Men takk for alt av tips og råd.
    :-D
    Takker og bukker, ikke noe problem, er jo derfor vi er her, hjelpe ved andre og gi hverandre tips

BTW syns det med Yamahaen høres veldig rart ut jeg er keen på yamaha 3067, men jeg kommer jo aldri til å bruke pre out og HT samtidig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •