Forslag til ny integrert forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til ny integrert forsterker?

Skal bytte ut min Yamaha RX-V1300 som jeg nå har hatt i fire-fem år.

Av høyttalere har jeg alltid brukt Proson, og da jeg fikk et par Proson Stadium 10 til kun 1000 kroner og som så vidt er spilt inn, slo jeg til jeg.

Som dere allerede forstår så er det ikke snakk om dyrt utstyr her da jeg er veldig lite kresen på lyd egentlig, men synes det er greit å oppgradere fra høyttalerne i TV-en til noe som er litt større.

Jeg har alltid hatt en surroundforsterker for egentlig ingen grunn, da jeg alltid også har hatt kun to front høyttalere. Derfor tenkte jeg nå å gå for en integrert forsterker da jeg ikke har behov for alle duppedittene man finner i en ordinær forsterker.

Kan noen komme med forslag her? Har satt budsjett til rundt 3000. Kan kanskje gå litt over, men kan også gå litt ned om det er sånn

Fant forresten denne på AVTorget. Også har jeg tittet litt på denne som er på tilbud.

Kommentarer mottas med stort takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte med Hifiklubben og de anbefalte NAD C356 som koster 5.000 kroner. Litt høyere enn hva jeg hadde budsjettert, men det er kanskje sånn type kraft jeg trenger for disse høyttalerne?

Eventuelt så fant jeg en NAD C 352 på nettet til 1500 kroner. Ser for meg at dette er den eldre modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lett etter beste evne gjennom FINN.NO og har følgende modeller på hånden:

HK 970 (2.000)
    HK 980 (?)
    HK 3470 (?)
    HK 3380 (1.000)
    Denon PMA-1080R (2.200)
    Denon PMA-725R (1.000)
    ONKYO R1 (1.000)
    Kenwood KA7090R (1.200)
    NAD 319 (2.000)
    NAD 372 (?)

Er sikkert mulig å prute en del av disse ned også om det er sånn.

Er det noe av dette som kan drive mine Proson Stadium 10?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Welhaven
    Har nå lett etter beste evne gjennom FINN.NO og har følgende modeller på hånden:

HK 970 (2.000)
    HK 980 (?)
    HK 3470 (?)
    HK 3380 (1.000)
    Denon PMA-1080R (2.200)
    Denon PMA-725R (1.000)
    ONKYO R1 (1.000)
    Kenwood KA7090R (1.200)
    NAD 319 (2.000)
    NAD 372 (?)

Er sikkert mulig å prute en del av disse ned også om det er sånn.

Er det noe av dette som kan drive mine Proson Stadium 10?
    Jeg hadde HK på mine Proson 215 med godt resultat.
    HK 980 er ett beist å leverer virkelig det den skal, i tilleg til att prisen ikke er så høy uans om du kjøper den ny.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan gå litt opp, så syns jeg Xindak-en som ligger på Torget er fryktelig spennende. Den har fått veldig mye skryt både på forum og i hifi-pressen. Mener det ligger en test av denne her på forumet og en tråd på Hifisentralen.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=72913&cat=all

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Jeg hadde HK på mine Proson 215 med godt resultat.
    HK 980 er ett beist å leverer virkelig det den skal, i tilleg til att prisen ikke er så høy uans om du kjøper den ny.
    Ser den ligger til 4.895,- på audiobutikken.no, hvor mye bør den koste brukt?

Hvordan er egentlig 3380 når vi først er inne på HK? Synes 1.000 virket som en meget bra pris for en forsterker som kun er et år.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Om du kan gå litt opp, så syns jeg Xindak-en som ligger på Torget er fryktelig spennende. Den har fått veldig mye skryt både på forum og i hifi-pressen. Mener det ligger en test av denne her på forumet og en tråd på Hifisentralen.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=72913&cat=all
    Den så ut som et beist :-) Stilig.

4.500,- er i og for seg ikke galt, men i skrivende stund er jeg veldig hypp på å bare få anlegget fungerende med litt eldre kvalitet og heller oppgradere senere. Skal også kjøpe inn TV og har akkurat kommet i jobb etter 2 måneders fravær så økonomien er ikke heelt der den burde være.

Kan noen av de overnevnte fungere? Om de ikke er til å anbefale noen av dem så kan jeg iallefall ha Xindak-en i bakhånd. Da bruker jeg heller noe ekstra for å få den, kontra å bli missfornøyd med noe annet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hvertfall litt lesestoff.

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde

Er en glimrende start om du vil bygge litt "fremtid" i anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hvertfall litt lesestoff.

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde

Er en glimrende start om du vil bygge litt "fremtid" i anlegget.
    Hehe virkelig.. Fikk litt vann i munnen (ørene?) av den der altså. Regner med at den også er brukende til film også? Helt klart at den beveger seg litt opp på listetoppen nå, selvom budsjettet for TV sprekker litt da.

Er det slik at de over ikke kan sammenlignes med denne? Selv for lite kravstore ører? Og den vil drive mine Proson bra?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Xindak-en vil ha noe problem med å drive dine ht. Du finner nok sikkert forsterkere som er oppgitt til å gi mer, men til prisen skal du slite med å finne noe som spiller like pent.

(min mening)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Xindak-en vil ha noe problem med å drive dine ht. Du finner nok sikkert forsterkere som er oppgitt til å gi mer, men til prisen skal du slite med å finne noe som spiller like pent.

(min mening)
    Da får jeg ta med den i betraktningen også da! Siden den har fått såpass sterk tilbakemelding.

Noen kommentarer på de andre forsterkerne?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 for Xindak'en. Har selv hatt en, og prøvde den på fatterns Proson Reality 666mk2 og det spilte både høyt og kjempehøyt

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å poengtere hva som allerede er skrevet, Xindak'en, uten tvil! :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den ligger til 4.895,- på audiobutikken.no, hvor mye bør den koste brukt?

Hvordan er egentlig 3380 når vi først er inne på HK? Synes 1.000 virket som en meget bra pris for en forsterker som kun er et år.
    Soundgarden har den 1000kr billigere

Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort - Sort

Jeg brukte 3380 på mine Proson 215, lydmessig var det ikke så ille.. Men krefter manglet det uten tvil. 980 vill gi deg MYE mere for pengene. Og når det gjelder brukt pris på 980 så vil jeg si 2000 spenn mtkp att en ny koster 4000, da bør den også være i god stand.

Xindak har jeg aldrig fått høre, men etter litt lesning virker den også som ett ganske så godt valg og prisen var ikke ille heller =)

MEN, hvilken type musikk hører du på?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har den 1000kr billigere

Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort - Sort

Jeg brukte 3380 på mine Proson 215, lydmessig var det ikke så ille.. Men krefter manglet det uten tvil. 980 vill gi deg MYE mere for pengene. Og når det gjelder brukt pris på 980 så vil jeg si 2000 spenn mtkp att en ny koster 4000, da bør den også være i god stand.

Xindak har jeg aldrig fått høre, men etter litt lesning virker den også som ett ganske så godt valg og prisen var ikke ille heller =)

MEN, hvilken type musikk hører du på?
    Hvis den mangler krefter så slår jeg den bort med engang. Er derfor jeg vil ha noe nytt på forsterker-biten da Yamaha-en min mangler krefter i massevis for å drive disse to ordentlig.

Xindaken får mye anbefalinger her nå ja.. Hadde vi vært en måned frem hadde jeg helt klart gått for den uten noen ekstra omtanke. Nå må jeg bare vurdere litt nøyere da budsjett is a bitch.

Av musikk hører jeg på _alt_! Mitt favorittband er In Flames, som da er heavy metal, men hører like mye på "listemusikk" hvor det er mye dance, hip hop, rap etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den mangler krefter så slår jeg den bort med engang. Er derfor jeg vil ha noe nytt på forsterker-biten da Yamaha-en min mangler krefter i massevis for å drive disse to ordentlig.

Xindaken får mye anbefalinger her nå ja.. Hadde vi vært en måned frem hadde jeg helt klart gått for den uten noen ekstra omtanke. Nå må jeg bare vurdere litt nøyere da budsjett is a bitch.

Av musikk hører jeg på _alt_! Mitt favorittband er In Flames, som da er heavy metal, men hører like mye på "listemusikk" hvor det er mye dance, hip hop, rap etc.
    Personlig ville jeg havnet på 980 om budsjettet stod i veien for noe annet. Om du har en Yamaha Reciever så slår nokk 3380 den ned i støvlene uans.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg havnet på 980 om budsjettet stod i veien for noe annet. Om du har en Yamaha Reciever så slår nokk 3380 den ned i støvlene uans.
    En 980 ja? Og den passer fint inn i budsjettet også. Da går jeg iallefall heller for en slik enn 3380-en. Eneste er at det er få av denne på nettet da.

Regner med at den 1000-lappen som skiller 3380-en og 980-en er verdt det, uansett om 3380-en slår Yamaha-en ned i støvlene?

Må nok si jeg fortsatt er veldig fristet av Xindaken altså. Det er vel ganske stor forskjell på denne og 980-en?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som selger den PMA-1080'en? Finner ingen annonse, men er egentlig litt ute etter noe slikt, riktignok var denne ganske dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvem er det som selger den PMA-1080'en? Finner ingen annonse, men er egentlig litt ute etter noe slikt, riktignok var denne ganske dyr.
    Da går vel ikke jeg for denne uansett så kan vel like godt tipse deg! Kontakt Erland på erlanddf@hotmail.com.. Den lå på FINN.no, men er nå utgått.

Tilbake til tråd; har fått tilbud på en HK AVR-8500 også. Da er vi oppe i samme prisklasse som Xandiak derimot. Fortsatt Xandiak-en som er mest anbefalt da eller?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 980 ja? Og den passer fint inn i budsjettet også. Da går jeg iallefall heller for en slik enn 3380-en. Eneste er at det er få av denne på nettet da.

Regner med at den 1000-lappen som skiller 3380-en og 980-en er verdt det, uansett om 3380-en slår Yamaha-en ned i støvlene?

Må nok si jeg fortsatt er veldig fristet av Xindaken altså. Det er vel ganske stor forskjell på denne og 980-en?
    Prisforskjellen på 3380 v.s 980 er helt klart verdt det, og ofc uans om den slår yamahaen ned i støvlene ^^

Xindaken er garantert bedre lydkvalitetsmessig, og når det er snakk i krefter så er di ganske like igrunn. Om pengene hadde strukket til så ville jeg også gått for Xindak'en.

Mvh
    Svein S

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •