Forslag til ny integrert forsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Welhaven
    Da går vel ikke jeg for denne uansett så kan vel like godt tipse deg! Kontakt Erland på erlanddf@hotmail.com.. Den lå på FINN.no, men er nå utgått.

Tilbake til tråd; har fått tilbud på en HK AVR-8500 også. Da er vi oppe i samme prisklasse som Xandiak derimot. Fortsatt Xandiak-en som er mest anbefalt da eller?
    Det er jo en godt utdatert reciever med mye krefter, men om hovedsaken er musikk så er stereo helt klart veien å gå etter min mening.. ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei kan garantere deg med at du ikke blir skufet har hat hk 3480 og 980 savner begge deller så der har du mye moro til kr

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Prisforskjellen på 3380 v.s 980 er helt klart verdt det, og ofc uans om den slår yamahaen ned i støvlene ^^

Xindaken er garantert bedre lydkvalitetsmessig, og når det er snakk i krefter så er di ganske like igrunn. Om pengene hadde strukket til så ville jeg også gått for Xindak'en.
    Fikk tilbakemelding på 980-en fra Finn, og den var ikke til salgs lenger, med mindre jeg ville betale 5000,- for den. Da faller den glatt bort.

Fant en på Blocket da til 2.600 SEK. Kunne sikkert prutet litt.

Ikke lett da!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en godt utdatert reciever med mye krefter, men om hovedsaken er musikk så er stereo helt klart veien å gå etter min mening.. ^^
    Tenker det samme jeg egentlig. Var jo ikke lett å finne den HK 980-en da!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei kan garantere deg med at du ikke blir skufet har hat hk 3480 og 980 savner begge deller så der har du mye moro til kr
    Hvilke høyttalere kjørte du på disse?

Det som er, og som HK_Xclio påpeker, er nok at det jeg velger danker nok ut min Yamaha uten problemer. Da er det bare snakk om hvor stor grad jeg vil at den skal bli danket ut, og det er jo så kraftig som mulig.. ^^

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo vente litt å se om det dukker opp noe mere på brukten, man vet jo aldrig. Men Soundgarden har den jo til 4k, og det er ikke MYE over budsjettet og den er verdt hver en eneste krone. men da igjenn, så er du 500kr unna Xindak'en ^^... Det skal sannelig ikke være lett det her =/
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo vente litt å se om det dukker opp noe mere på brukten, man vet jo aldrig. Men Soundgarden har den jo til 4k, og det er ikke MYE over budsjettet og den er verdt hver en eneste krone. men da igjenn, så er du 500kr unna Xindak'en ^^... Det skal sannelig ikke være lett det her =/
    Hehe nei.. Da går jeg heller for Xindak-en for å si det sånn!

Det jeg lurer på, siden det er fravær på HK 980-er, at jeg kanskje går for 3380-en. Da får jeg iallefall opp anlegget og om det er meningen jeg skal ha en XINDAK så finner jeg kanskje en til salgs fra neste måned av.

Dessuten får jeg den 3380-en til 1000 kroner, så om jeg skulle solgt den igjen ganske fort så taper jeg kanskje ikke alt for mye på den heller.

3380-en er vel bedre en _ingenting_? Hehe.

EDIT: Og siden ingen av de andre forsterkene jeg skrev har blitt nevnt, f.eks Denon PMA-725R, NAD-ene osv., så er den kanskje ikke det helt dårligste valget?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei.. Da går jeg heller for Xindak-en for å si det sånn!

Det jeg lurer på, siden det er fravær på HK 980-er, at jeg kanskje går for 3380-en. Da får jeg iallefall opp anlegget og om det er meningen jeg skal ha en XINDAK så finner jeg kanskje en til salgs fra neste måned av.

Dessuten får jeg den 3380-en til 1000 kroner, så om jeg skulle solgt den igjen ganske fort så taper jeg kanskje ikke alt for mye på den heller.

3380-en er vel bedre en _ingenting_? Hehe.
    Det er helt klart bedre enn ingenting, og du kommer nokk til å bli mere fornøyd med den enn det du har fra før av. Usikker på om 3380 hadde Pre-Out eller ikke, men om den har det så kan du jo spe på med effekttrinn istedenfor å kjøpe ny forsterker. Men mener å huske den ikke har det, men det kan du jo sjekke.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart bedre enn ingenting, og du kommer nokk til å bli mere fornøyd med den enn det du har fra før av. Og bare for å nevne det, så kan du beholde den og spe på med effektrinn fra neste mnd av om du er fornøyd med lyden i den. Så om du vill gjøre det slik, så er Emotiva billig og bra.. Xpa-2 f,eks =)
    Da høres det ut som om jeg går for 3380-en slik det er nå. Er lyden helt uhørbar så er det ikke noe tap i det heller, selvom jeg tror jeg blir fornøyd da jeg til og med var fornøyd med Yamaha-en.

Det tenkte jeg ikke på! Effekttrinn er det samme som effektforsterker?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det ut som om jeg går for 3380-en slik det er nå. Er lyden helt uhørbar så er det ikke noe tap i det heller, selvom jeg tror jeg blir fornøyd da jeg til og med var fornøyd med Yamaha-en.

Det tenkte jeg ikke på! Effekttrinn er det samme som effektforsterker?
    Ja, det er det samme. Men tenkte på 3490 når jeg skrev det andre inlegget Sorry, min feil.. (Har endret det)

Du kan jo se etter HK 970 også, den er ganske lik 980 igrunn..

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det samme. Men tenkte på 3490 når jeg skrev det andre inlegget Sorry, min feil.. (Har endret det)

Du kan jo se etter HK 970 også, den er ganske lik 980 igrunn..
    Hehe da stryker vi det!

Ja 970-en er kraftigere enn 3380-en den også?

Da har jeg jo en på hånden til 2.000 kroner. Den er også i Oslo. Ca 4 år gammel. Er dette bedre da?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe da stryker vi det!

Ja 970-en er kraftigere enn 3380-en den også?

Da har jeg jo en på hånden til 2.000 kroner. Den er også i Oslo. Ca 4 år gammel. Er dette bedre da?
    970 er veldig lik 980, og er nokk en del kraftigere enn 3380 ja. Den har vell Pre-Out også, så den kan nokk opgraderes med mere effekt..

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    970 er veldig lik 980, og er nokk en del kraftigere enn 3380 ja. Den har vell Pre-Out også, så den kan nokk opgraderes med mere effekt..
    Da sendte jeg en mail på den. Kan sjekke om jeg får prutet den litt også - hvem vet!

Da ser det ut som at det blir 970-en, som forøvrig er en veldig pen forsterker. Skulle den brått være solgt går jeg for 3380-en.

970-en har Pre Out ja. Da kan eventuelt forslaget om effektforsterker settes til verks eller?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sendte jeg en mail på den. Kan sjekke om jeg får prutet den litt også - hvem vet!

Da ser det ut som at det blir 970-en, som forøvrig er en veldig pen forsterker. Skulle den brått være solgt går jeg for 3380-en.

970-en har Pre Out ja. Da kan eventuelt forslaget om effektforsterker settes til verks eller?

Skal du ha mye for pengene så annbefaler jeg Emotiva Xpa-2, koster deg mellom 6-7K ferdig levert på døra.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha mye for pengene så annbefaler jeg Emotiva Xpa-2, koster deg mellom 6-7K ferdig levert på døra.
    Og det hever kraften på hvor høyt jeg kan spille? Eller gjør det også noe med kvaliteten?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det hever kraften på hvor høyt jeg kan spille? Eller gjør det også noe med kvaliteten?
    Du kan spille høyere med mere effekt ja, kvaliteten på lyden blir også noe helt annet ved høyere volum. Du vill få mere kontroll over både bass å diskant. Men det er dog hovedsakelig Pre-ampen og kilden som står for det meste av lydsignatur og lydkvalitet.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan spille høyere med mere effekt ja, kvaliteten på lyden blir også noe helt annet ved høyere volum. Du vill få mere kontroll over både bass å diskant. Men det er dog hovedsakelig Pre-ampen og kilden som står for det meste av lydsignatur og lydkvalitet.
    Det høres bra ut det da! Helt klart verdt det når den tid kommer.

Nå har jeg jo fått ja for den HK 3380-en. Derimot er det denne karen med sin HK 970. Bydde han 1500 og han synes egentlig ikke dette var for lavt, men vil kun selge den med sin CD-spiller (som er en HK 970 også) for en samlet pris på 2.250.

Vet ikke helt her jeg? Har jo absolutt ingen bruk for en CD-spiller da jeg har min PS3. Hadde det vært verdt om jeg fikk de to samlet ned i 2.000?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut det da! Helt klart verdt det når den tid kommer.

Nå har jeg jo fått ja for den HK 3380-en. Derimot er det denne karen med sin HK 970. Bydde han 1500 og han synes egentlig ikke dette var for lavt, men vil kun selge den med sin CD-spiller (som er en HK 970 også) for en samlet pris på 2.250.

Vet ikke helt her jeg? Har jo absolutt ingen bruk for en CD-spiller da jeg har min PS3. Hadde det vært verdt om jeg fikk de to samlet ned i 2.000?
    2250kr og han betaler frakten hørtes ut som en bedre deal ^^
    bruker du ps3 til cd'er? Syntest overhode ikke den er noe god til det.
    Den funker til alt annet enn å spille av musikk med etter min mening. Jeg bruker selv Squeezebox til musikk eller cd spillern når jeg ikke gidder å rippe cder der og da.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2250kr og han betaler frakten hørtes ut som en bedre deal ^^
    bruker du ps3 til cd'er? Syntest overhode ikke den er noe god til det.
    Den funker til alt annet enn å spille av musikk med etter min mening. Jeg bruker selv Squeezebox til musikk eller cd spillern når jeg ikke gidder å rippe cder der og da.
    Hehe frakt blir ikke noe problem for jeg kan kjøre å hente den.. Bor ca. time unna der bare. Får jeg den for 2.000 da, inkludert CD-spiller, er den verdt det da kontra HK 3380-en?

Ikke til CD-er, men bare kopierer over sangene på harddisken. Det duger mer enn bra nok for mine ører. Dessuten virker det totalt upraktisk med CD-er. Hadde jeg kunne koblet en USB-stick i CD-spilleren så kunne jeg beholdt den..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe frakt blir ikke noe problem for jeg kan kjøre å hente den.. Bor ca. time unna der bare. Får jeg den for 2.000 da, inkludert CD-spiller, er den verdt det da kontra HK 3380-en?

Ikke til CD-er, men bare kopierer over sangene på harddisken. Det duger mer enn bra nok for mine ører. Dessuten virker det totalt upraktisk med CD-er. Hadde jeg kunne koblet en USB-stick i CD-spilleren så kunne jeg beholdt den..
    Prisforskjellen på 3380 vs 970/980 er verdt det uans, du får så mye mere for pengene dine. Men by han 2k å se hva han sier cd spilleren kan du jo prøve å selge etterpå kanskje.

Mvh
    Svein S

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •