onkyo sr608

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: onkyo sr608

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo sr608

hei.. Hvordan sette opp denne recieveren til å spille best mulig med 2stk jamo s608? Har prøvd odyssey romkorreksjon og odyssey eq men synes lyden e fryktelig tam. Spesielt på musikk, og setter jeg den på pure audio låter det enda verre. Dårlig diskant og bass og veldig lite trøkk. Må opp på godt over volum 60 å enda er det ikke no særlig høyt. har en boomblaster som spille flettan av jamo 608 og onkyen. Synes det er for dårlig.. Hva mener dere. Er det noe feil?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye feil på disse, ta en firmware update hvis mulig, så setter du den tilbake til fabrikkinnstillinger. se til at høyttalerne står som fulband.

Hvis ikke det hjelper så vil jeg mistenke at det er noe feil med reciever.

Slå og av dynamic volume og dynamic eq

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke meninga å spamme,har vist skjedd no rart.,sitter med mobilen nå. Men til dere som har denne recieveren,så mener dere den skal drive disse høyttalerne greit? hadde tidligere et scott mini anlegg, å må ærlig inrømme at jeg synes ikee det er mye forskjell me det jeg har nå. :-(

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme forsterker selv. hvordan får man oppdatert denne ?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    mye feil på disse, ta en firmware update hvis mulig, så setter du den tilbake til fabrikkinnstillinger. se til at høyttalerne står som fulband.

Hvis ikke det hjelper så vil jeg mistenke at det er noe feil med reciever.

Slå og av dynamic volume og dynamic eq
    Kan du dokumentere påstanden "mye feil på disse"? Har du noen linker?
    Det er heller ikke mulig, så vidt jeg vet, å oppdatere firmware på disse for sluttbruker. Skal det oppdateres må den nok inn på et serviceverksted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt under ett av de andre innleggene dine. Har du satt opp alle aktuelle innganger på receiveren til å spille i stereo - siden du bare skal bruke to høyttalere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Kan du dokumentere påstanden "mye feil på disse"? Har du noen linker?
    Det er heller ikke mulig, så vidt jeg vet, å oppdatere firmware på disse for sluttbruker. Skal det oppdateres må den nok inn på et serviceverksted.
    er ikke sikker på om det er mye feil på xx8 serien til Onkyo, men det her vært mye problemer med xx6 og xx7 seriene. Ser man i de "offisielle" trådene på avforum og avsforum så ser man problemer som går igjen, som f.eks. blåe prikker i sortbildet, dempet lyd ved bruk av audyssey funksjonene og problemer med bi-amping.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Django
    Som sagt under ett av de andre innleggene dine. Har du satt opp alle aktuelle innganger på receiveren til å spille i stereo - siden du bare skal bruke to høyttalere.
    mest sansynlig ikke. Når jeg trykker på display når den er tilkoplet tv,står det 5,1 input og stereo output. Men når jeg har kun to stk høyttalere,og satt de til full range,skal ikke det bli rett da? Og når jeg spiller fra tuner,og har i pure audio, blir det helt forferdelig dårlig. Trenger alle tips å råd så jeg kan prøve ut alt, før jeg kaster den eller høyttalerne u 't vinduet.. Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har satt inngangene til stereo vil resultatet bli slik du beskriver - dårlig lyd. Så det må du bare gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Django
    Hvis du ikke har satt inngangene til stereo vil resultatet bli slik du beskriver - dårlig lyd. Så det må du bare gjøre.
    kor sett jeg inngangene til stereo?? På recieveren? Men når jeg spiller med den innebygde tuneren,i pure audio. Er det ikke stereo da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk bruksanvisninga. Settes via et av valgene i Setup som du feks får opp på tilkoblet TV når du trykker på receiver og så setup på fjernkontrollen. For hver kanal - Tuner/TV/PC/Bluray osv - får du opp en rekke alternative mulige innsignaler, alt fra mono- til forskj surroundsignaler, som du så må velge hvordan skal mixes gjennom receiveren. For deg, med to høyttalere, er stereo eller mono eneste valg som vil fungere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Django forveksler litt hær, det er preinstilte lyttemoduser, det er akurat det du velger når du velger hva det skal mikses til(Stereo, PLiiz osv).

Har du en annen forsterker å teste? Se om du kan få testet en tilsvarende surroundreciver eller ca like sterk stereoforsterker på høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Django forveksler litt hær, det er preinstilte lyttemoduser, det er akurat det du velger når du velger hva det skal mikses til(Stereo, PLiiz osv).

Har du en annen forsterker å teste? Se om du kan få testet en tilsvarende surroundreciver eller ca like sterk stereoforsterker på høyttalerne.
    nei har ingen annen forsterker å prøve.... arrgh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    har samme forsterker selv. hvordan får man oppdatert denne ?
    og din funker bra???

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt den lokalt? Isåfall kan du bytte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt den lokalt? Isåfall kan du bytte den.
    kjøpt fra lefdal på nett.
    nå vet jeg jo ikke hvor mye trøkk det skal være i denne, litt er det jo, men somsagt er ikke myyye mer trykk enn jeg hadde i scott minianlegget. så ble veldig skuffet. ser jo herinne at det er veldig mange som har denne recieveren og driver jamo 606 surroundpakke bra, skulle tro den driver 2stk 608 biampet greit da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han har bare to høyttalere må det mikses ned til stereo. Jeg har akkurat samme forsterker. Låt dritt helt til jeg ved hjelp her inne fant ut at det måtte mikses ned til stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beste lyden blir om jeg har theater dimensional miksing.
    nå har jeg bass på 0db og volum 50 dekoder via reciever til tv med hdmi, om jeg setter på f.eks voice og hører musikk,er det veldig lavt og så godt som ingen bass. går jeg opp til volum 70 så blir det selvfølgelig høyere og litt bass, men ikke på langt nær slik man skulle forventet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes jeg må stille opp bassen altfor mye for å få trykk i lyden, samt få fin rund klang i musikken ved lav styrke. må stille bass på tuner opp til 6-8db.
    hvordan fuker deres oppsett? stiller dere noe på bass/diskant på reciever for å få trykk/mer fylde i lyden? eller bruker dere den som audyssey setter den opp?
    har somsagt kun to fronter som er bi-ampet,verken mer eller mindre.
    synes liksom ikke 10"elementet som sitter i jamoen får kjørt seg i det hele tatt.
    input 2ch stereo/output 2ch stereo.. ikke mye forskjell om jeg setter output theather dimensional....... kun litt mer surround effekt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se den klistrede tråd om kalibrering her øverst, ellers, om du bare har stereo, hvorfor kjøpte du surround receiver? Skal du utbygge senere?
    Jeg er ikke glad i surround receivere til stereo.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •