Problemer med brum og ny Forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med brum og ny Forforsterker

Som tittelen sier har jeg fått et lite-stort problem.
    Har send en mail til forhandler for og høre deres mening også. legger inn kopi av mailen jeg sendte, ble så fryktelig mye og skrive...

Har kjøpt meg ny forforsterker, Parasound NC2100.
    Har koblet den inn mellom Onkyo 705 reciveren og et efektrinn av merke Emotiva “XPA-3”. Parasounden er koblet til Onkyoen “Theater Bypass” inngangen.Platespiller og Dac er koblet til ingang 1 og 2 på Parasounden.
    Efektforsterkeren er en 3 kanals, så den 3kanalen er brukt til center, og får signal direkte fra onkyoen. men denne kanalen koble jeg ifra pga kraftig brum i høytaler. Koblet center direkte til Forsterker igjen.
    Når jeg kjører med Parasounden som forforsterker på musikk osv så funker d fint, men setter jeg den i Bypass modus så får jeg kraftig brum i fronthøytalerne.
    Har googlet dette osv og prøvd ut forskjellige ting.
    Blandt annet står det i brukermanualen til Parasound at efekt,forforsterker,reciver bør være på samme kurs og stikk for og ungå brum. samt at det kan hende støpselet må snus på en av komponentene for og få fasene riktig.
    Dette har jeg gjort og jeg har egen 16amp stikk til dette. og alt er koblet til samme stikk, ikke padder osv, men 12 stikk utak i vegg som er koblet likt osv.
    Jeg vet også at både onkyoen og emotiva efekten ikke har jording, de har kabel og støpsel med jording, men bak på forsterkern på aparatkontakten kan man lett se at det kun er 2 pinner inn i forsterkeren, mens Parasounden har 3 pinner og derfor jording.
    Det er vel dette som skaper en Jordloop og brum problemer..?
    Når jeg slår på Onkyoen og setter parasounden i Bypass så kommer brum og når jeg skifter kanal, slår av onkyoene eller noe som hels så smeller det kraftig i Høytalerne av denne utladingen også.

Parasounden er jo laget for dette formålet, så hvorfor oppstår dette problemet?

Har koblet ifra alt og begynt med kun og koble til høytalerne til efektforsterkeren, og så koble til en og en signalkabel,kilde osv for og finne hvor feilen oppstår, og den oppstår så fortbåde parasounden og onkyoen kobles sammen. ingen problem når de brukes separat. Med separat så mener jeg at jeg kobler ifra alt fra en av komponentene(fjerner den helt) og kun har Parasound eller onkyo tilkoblet efektforsterkeren alene.

Er det noe fare for at det feiler en av komponentene noe, f.eks Parasounden som er nyest ?

Tenkte å prøve og koble Parasounden til via en ujordet skjøteledning, slik at alt er ujordet, og eventuelt sette på nytt støpsel på kabelen og kutte ut jord. Men da mister jeg jo alt som heter garanti osv så er i sterk tvil på om det er noe smart.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teipte rett og slett over jordingen te forforsterkeren og brum forsvant. så blir nokk og koble ifra jording. Klippa av støpsel og sette på uten jording eller få meg ein nye kabel uten jording. sikker best og få meg ny kabel så vist det skjer noe og jeg må reklamere osv så har jeg orginalkabelen...

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å koble ut TV antenna. Hvis dette hjelper, kjøp et galvanisk skille.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Prøv å koble ut TV antenna. Hvis dette hjelper, kjøp et galvanisk skille.
    Har ikke tv antenne. Er fiber her(altiboks) så ikke noe fare med det.

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har ikke eg ganske så likt ditt problem?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Uansett.. hvordan tapet du over jordinga igrunn? det er jo litt press på kontaktene, så vil ikke tapen bli gnidd hull i?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14
    Hei!

Har ikke eg ganske så likt ditt problem?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Uansett.. hvordan tapet du over jordinga igrunn? det er jo litt press på kontaktene, så vil ikke tapen bli gnidd hull i?
    La på 3 lag med slik blank teip, julapapirteip. Gikk ikke hull i det i vertfall.
    Vente på svar fra forhandler om denne forforsterketen må ha jording pga garanti osv. Men rekner ikke med det. Så da blir støpselet klipt og nyttstøpsel uten jording satt på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •