Pioneer VSX-LX53 - problemer med å koble iPhone til receiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX53 - problemer med å koble iPhone til receiver.

Hey,

Hvor stor forskjell er det egentlig på disse receiverne? VSX920 koster 3495,- og VSX1025 ligger på 6998,- . Eneste forskjellen jeg kan lese ut ifra specc er 4 HDMI porter mot 6 HDMI porter. De står oppført med samme effekt osv..

Jeg har bestilt en VSX920 som skal drive Kef KHT3005SE.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

da jeg skal hente receiveren imorgen hadde det vært fint å fått en tilbakemelding ikveld om det er riktig valg å gå for.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-1025 er billigere hos Lefdal:
    Pioneer VSX-1025-K receiver - Lefdal

Jeg har en VSX-2020 og den er i alle fall knallbra. Regner med 1025 er lik bortsett fra mindre effekt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den eneste forskjellen mellom VSX-920 og VSX-1025 er antall HDMI porter har jeg i grunn ikke brukt for flere en 4 porter, (tv-dekoder, PC, DVD-spiller), effekten står oppført som den samme.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt forskjeller på andre inn -og utganger også. Sammenligning her:
    Produktsammenligning hos Prisjakt

Om det er lydmessige forskjeller, er det sansynligvis kun ingeniørene i Japan som kan svare på. Slikt er nesten umulig å finne svar på.

Det jeg kan si er at VSX-2020 er en utrolig nøytral låtende forsterker. Er du etter en transparent (gjennomsiktig) låtene surround receiver, så er Pioneer det beste valget i denne prisklassen. Ønsker du en farget lydgjengivelse med ekstra nivå i bassen, avrulling i diskanten osv. så bør du se deg etter et annet merke.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har brukt noen timer ikveld på å lese gjennom gamle tråder rundt høyttalersettet jeg har bestilt KEF KHT3005SE og er meget skeptisk og usikker om VSX-920 er riktig valg til disse høyttalerne da jeg tror den kan bli i svakeste laget. Har begynt å kikke på Pioneer LX53.. Da skal det nok være mer en nok av krefter ihvertfall, tror jeg!

Hva du skriver om lydsignaturen er hva jeg er ute etter, en nøytral flott detaljert lyd.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX53 har nøyaktig samme innmat som VSX-2020. Forskjellen ligger i at LX53 har mer ekslusiv frontplate og det følger med bluetooth adapter.

Tviler på at du trenger mer krefter enn hva VSX-920 leverer til de høyttalerne der.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    LX53 har nøyaktig samme innmat som VSX-2020. Forskjellen ligger i at LX53 har mer ekslusiv frontplate og det følger med bluetooth adapter.

Tviler på at du trenger mer krefter enn hva VSX-920 leverer til de høyttalerne der.
    Jeg hadde håpet at jeg ikke trenger med en hva VSX-920 leverer med tanke på budsjett, høyttalerne er dyre nok i seg selv Men når jeg med det første invisterer i så "dyre" høyttalere vil jeg ikke miste noe av potensialet i HT'rne fordi jeg sparer på receiver valget.. Vanskelig..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKal du ha en receiver som gir vesentlig bedre kontroll, så er det LX73 du bør titte på. Koster vel 12-13k. Den har ICE forsterkeri.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    SKal du ha en receiver som gir vesentlig bedre kontroll, så er det LX73 du bør titte på. Koster vel 12-13k. Den har ICE forsterkeri.
    Hm.. Hva er ICE forsterkeri? Helt ukjent begrep!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du vurderer lx53, har du 1 time igjen å slå til på dette tilbudet:
    Pioneer VSX-LX53 Surroundreceiver | Soundgarden

husk du kan angre kjøp over nett :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Hm.. Hva er ICE forsterkeri? Helt ukjent begrep!
    ICEpower er en forsterker teknologi som B&O har utviklet. Det er klasse D forsterkere, og de gir bedre kontroll på vanskelige laster. Det går mye mindre effekt vekk i varme. Låter veldig åpent, rent og klart. Om du vil merke forskjell på høyttalerne dine tør jeg ikke å spå. Det fine med nettkjøp eller kjøp hos Elkjøp/Lefdal er at du uansett kan benytte angreretten.
    SC-LX73 7.1 AV-receiver i LX-serien med HDMI 1.4a, Direct Energy HD-forsterker, AIR-studiolydjustering og THX-sertifisering (sort) - Pioneer AV receivere

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    om du vurderer lx53, har du 1 time igjen å slå til på dette tilbudet:
    Pioneer VSX-LX53 Surroundreceiver | Soundgarden

husk du kan angre kjøp over nett :-)
    ikke dumt, jeg får sannsynligvis høyttalerpakken imorgen, vil derfor prøve å få tak i en receiver fra butikk lokalt i området og jeg vett LX-53 er på lager i Elkjøp butikken her hvor jeg bor, tror jeg skal ta en telefon til en bekjent der og høre om han kan matche tilbudet

VSX-LX53 er en merkant mye bedre, kraftigere receiver en hva VSX-920 er??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dumt, jeg får sannsynligvis høyttalerpakken imorgen, vil derfor prøve å få tak i en receiver fra butikk lokalt i området og jeg vett LX-53 er på lager i Elkjøp butikken her hvor jeg bor, tror jeg skal ta en telefon til en bekjent der og høre om han kan matche tilbudet

jeg har ikke fulgt helt med på recievere etter jeg kjøpte min vsx-1016thx for evig lenge siden.

på den tiden var 916 dårligere, den taklet t.d. ikke samme last, samt hadde mindre effekt. Ellers var det vel samme hdmi, m.m., så vidt jeg husker..

Vil tro kanskje pioneer har en "sammenligne"-funksjon på nettsiden sin?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bare oppgitt med 10W mer enn VSX-920, men strømforsyningen er en god del større og det er en vel så god pekepinn som antall watt. Sammenligning:
    Produktsammenligning hos Prisjakt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    jeg har ikke fulgt helt med på recievere etter jeg kjøpte min vsx-1016thx for evig lenge siden.

på den tiden var 916 dårligere, den taklet t.d. ikke samme last, samt hadde mindre effekt. Ellers var det vel samme hdmi, m.m., så vidt jeg husker..

Vil tro kanskje pioneer har en "sammenligne"-funksjon på nettsiden sin?
    VSX-LX53----------------------VSX-920
    Utgangseffekt pr kanal 150W---------------------------140W
    Signal / Støy forhold 103 dB--------------------------100 dB
    Effektforbruk (i bruk / standby) 410 W / 0.30 W----------245 W / 0.60 W
    Vekt 13,4 kg--------------------------10,1 kg

kan se ut til at det er litt ekstra Watt pr kanal og strømforbruk som skiller de, hvor mye det har å si på disse høyttalerne jeg skal ha vet jeg ikke??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SNR var bedre også, 103 vs 100

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX53 er nok en merkant bedre receiver. Men om jeg har brukt for mer en hva VSX-920 er forsåvidt det jeg er i tvil om. Selv om høyttalerne er små, har jeg forstått at de krever en del kraft for å komme til live.

Lyd og Bilde skriver følgende: Høyttalerne vil sette pris på en ganske påkostet og kraftig receiver, da de krever litt forsterkerkraft for å vekkes til live.

Test av KEF KHT3005 SE Surroundhøyttalere - Lyd og Bilde

Noen som har en formening om hva jeg burde velge? Høyttalerne ankommet med stor sannsynlighet imorgen og med det har jeg håp om å ordne receiver med det samme, både VSX-920 og LX53 er tilgjengelig i butikk hvor jeg bor.
    Ønsker ikke å betale mer en nødvendig for receiver med tanke på at jeg kunne kjøpt en blu-ray spiller om jeg gikk for VSX-920 og kommet under prisen av LX53.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX53 er nok en merkant bedre receiver. Men om jeg har brukt for mer en hva VSX-920 er forsåvidt det jeg er i tvil om. Selv om høyttalerne er små, har jeg forstått at de krever en del kraft for å komme til live.

Lyd og Bilde skriver følgende: Høyttalerne vil sette pris på en ganske påkostet og kraftig receiver, da de krever litt forsterkerkraft for å vekkes til live.

Test av KEF KHT3005 SE Surroundhøyttalere - Lyd og Bilde

Noen som har en formening om hva jeg burde velge? Høyttalerne ankommet med stor sannsynlighet imorgen og med det har jeg håp om å ordne receiver med det samme, både VSX-920 og LX53 er tilgjengelig i butikk hvor jeg bor.
    Ønsker ikke å betale mer en nødvendig for receiver med tanke på at jeg kunne kjøpt en blu-ray spiller om jeg gikk for VSX-920 og kommet under prisen av LX53.
    Du vil jo få fin-fin lyd på Kef settet med 920 det er ikke det-men hvis du har hørdt det på høyt volum med kraftigere reciver også går ned til mindre reciver så vil du merke det! Vet du at du vil spille meget høyt vil en kraftigere reciver gjør susen-spiller du "nabovennlig" volum er det neimen ikke sikkert at en hører forskjell.

En annen fordel med 2020 og oppover er at de har PRE-OUT slik en evt kan koble på ekstra effekt på f.eks front.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Du vil jo få fin-fin lyd på Kef settet med 920 det er ikke det-men hvis du har hørdt det på høyt volum med kraftigere reciver også går ned til mindre reciver så vil du merke det! Vet du at du vil spille meget høyt vil en kraftigere reciver gjør susen-spiller du "nabovennlig" volum er det neimen ikke sikkert at en hører forskjell.

En annen fordel med 2020 og oppover er at de har PRE-OUT slik en evt kan koble på ekstra effekt på f.eks front.
    Jeg bor forsåvidt i enebolig, alene - 22 år gammel, og tror volumet kommer til å være temmelig høyt. Jeg hadde ett Arcam stereo oppsett og noen større Kef gulvstående høyttalere som ble spilt mot max temmelig ofte
    Dette er første gang jeg kjøper ett surroundsystem, og tror jeg kommer til å glede meg med film mange kvelder i fremtiden og med det spille temmelig høyt.

Jobber også med å innrede en loftstue som skal være brukt til kino i fremtiden da jeg skal gå til innkjøp av større høyttalere igjen, da kan det jo være en fordel med PRE-OUT som du sier for å kjøre på med ekstra effekttrinn..

Da bør jeg vel kanskje gå for en LX53..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •