Pioneer VSX-LX53 - problemer med å koble iPhone til receiver. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg endelig ferdig med montering av hjemmekinosystemet Kef KHT3005SE samt Pioneer VSX-LX53 som jeg endte opp med til slutt..

Men jeg har til å begynne med hvertfall 1 spørsmål jeg ikke klarer lese meg til, nå kjører jeg stuepcen min gjennom HDMI 1 på receiveren opp mot flatskjermen, har koblet en AUX kabel fra forsterker (CD in porten) til PCEN, men når jeg velger denne CD in porten forsvinner pc bildet fra skjermen? Hvordan kan jeg ha skjermbilde fra HDMI 1 og lyd fra CD in ???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Da er jeg endelig ferdig med montering av hjemmekinosystemet Kef KHT3005SE samt Pioneer VSX-LX53 som jeg endte opp med til slutt..

Men jeg har til å begynne med hvertfall 1 spørsmål jeg ikke klarer lese meg til, nå kjører jeg stuepcen min gjennom HDMI 1 på receiveren opp mot flatskjermen, har koblet en AUX kabel fra forsterker (CD in porten) til PCEN, men når jeg velger denne CD in porten forsvinner pc bildet fra skjermen? Hvordan kan jeg ha skjermbilde fra HDMI 1 og lyd fra CD in ???
    i min gamle pioneer reciever, kan jeg velge hvilken lyd/bilde som skal være sammen.. men kjør gjerne optisk fra pc til reciever, om du ikke har hdmi som bærer lyd. (mange skjermkort kan bære lyd, om du har en dvi->hdmi omformer og en kabel). Jeg tror alle nvidia nyere enn 8800gt klarer dette. Atier fra ca samme tidsalder skal vel også klare det, men jeg tror noen av de eldste kortene trengte en liten kabel fra lydkortet og inn på skjermkortet.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    i min gamle pioneer reciever, kan jeg velge hvilken lyd/bilde som skal være sammen.. men kjør gjerne optisk fra pc til reciever, om du ikke har hdmi som bærer lyd. (mange skjermkort kan bære lyd, om du har en dvi->hdmi omformer og en kabel). Jeg tror alle nvidia nyere enn 8800gt klarer dette. Atier fra ca samme tidsalder skal vel også klare det, men jeg tror noen av de eldste kortene trengte en liten kabel fra lydkortet og inn på skjermkortet.
    Jeg har ett Nvidia GeForce 8800GTX skjermkort i pcen, kjører derfor DVI->HDMI da jeg ikke har HDMI i skjerkortet. Er det mulig å få overført lyd også direkte via dette skjermkortet?? Hvor må jeg evt. velge dette.

Finner ikke ut hvor jeg kan velge lyd og bilde som skal være sammen på receiveren uansett hva jeg trykker på så velger den bare en av alternativene..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett Nvidia GeForce 8800GTX skjermkort i pcen, kjører derfor DVI->HDMI da jeg ikke har HDMI i skjerkortet. Er det mulig å få overført lyd også direkte via dette skjermkortet?? Hvor må jeg evt. velge dette.

Finner ikke ut hvor jeg kan velge lyd og bilde som skal være sammen på receiveren uansett hva jeg trykker på så velger den bare en av alternativene..
    jeg hadde det inne på menyen, inputs elelr hva det heter.

lurer på om 8800gtx ikke hadde denne funksjonen, men jeg vet det fungerte i div 8800gt, 9800gt, 8800gts512 (g92 core), gtx275, m.fl. som jeg har testet.
    Noen av kortene trengte en liten kabel, andre ikke.. Husker desverre ikke noe mer detaljert, men kanskje google kan hjelpe?

Jeg måtte i alle fall inn i playback devices og sette default device til en eller annen digital. Jeg hadde vel 3 devices tror jeg, ene var optisk, en var vanlige høyttalere og den siste var hdmi (via dvi->hdmi konverter).

Det KAN være denne guiden kan hjelpe deg:
    Guide: 8800GT/9800GT/9800GTX Sound over HDMI (Now including Creative cards) - Overclock.net - Overclocking.net

Men jeg er redd det ikke vil gå på ditt kort, du har G80 Core og jeg lurer på om de ikke lagde lyd over dvi->hdmi på G80?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man kan koble flere kilder til den samme inngangen - f.eks hdmi,optisk,og analog,og deretter bruke "signal select" knappen til å velge hvilken kilde lyden skal hentes fra!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Man kan koble flere kilder til den samme inngangen - f.eks hdmi,optisk,og analog,og deretter bruke "signal select" knappen til å velge hvilken kilde lyden skal hentes fra!
    Okei, fine.. skal prøve det ut når jeg kommer hjem fra jobb.

Men 2 spørsmål til:

Hvilke funksjon bør jeg ha på stereo for best mulig lyd?
    Hvilken funksjon er den optimale til film og kino?

Jeg kjenner ikke til halvparten av disse valgene jeg har engang.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, fine.. skal prøve det ut når jeg kommer hjem fra jobb.

Men 2 spørsmål til:

Hvilke funksjon bør jeg ha på stereo for best mulig lyd?
    Hvilken funksjon er den optimale til film og kino?

Jeg kjenner ikke til halvparten av disse valgene jeg har engang.
    Du må slå av "kuro link" for å få dette til med forskjellige innganger - glemte å skrive det sist!
    Når det gjelder hvilken modus du bør bruke til musikk osv,så kommer det jo litt an på smak og behag også - om du skal ha med sub osv...
    Selv synes jeg det fungerer best i stereo-modus,med MCACC aktivert!
    I "pure direct" kobles alt av tillegsfunksjoner ut! Dette kan fungere bra,hvis du har optimal høyttaler plassering!
    En annen funksjon som er grei å bruke,er "sound retriver",den gir litt mer punch i lyden - særlig på mp3 osv..

Ellers anbefaler jeg å lese gjennom denne tråden http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html for å få best mulig utnyttelse av receiveren din!
    Du har mye å glede deg til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må slå av "kuro link" for å få dette til med forskjellige innganger - glemte å skrive det sist!
    Når det gjelder hvilken modus du bør bruke til musikk osv,så kommer det jo litt an på smak og behag også - om du skal ha med sub osv...
    I "pure direct" kobles alt av tillegsfunksjoner ut! Dette kan fungere bra,hvis du har optimal høyttaler plassering!
    En annen funksjon som er grei å bruke,er "sound retriver",den gir litt mer punch i lyden - særlig på mp3 osv..

Ellers anbefaler jeg å lese gjennom denne tråden http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html for å få best mulig utnyttelse av receiveren din!
    Jeg har prøvd å lese meg frem til ting, hva er det jeg har kjøpt for noe??? alt er bare fremmedord hehe.. Jeg er en person UTEN tolmodighet, kan ikke forstå hvordan jeg skal få dette til Svetter i skoa og klør meg i hode allerede..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å lese meg frem til ting, hva er det jeg har kjøpt for noe??? alt er bare fremmedord hehe.. Jeg er en person UTEN tolmodighet, kan ikke forstå hvordan jeg skal få dette til Svetter i skoa og klør meg i hode allerede..
    Det er jo dette som er hele moroa jo

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo dette som er hele moroa jo
    Ja forsåvidt, eg elske jo lyd og bilde, har alltid vært opptatt av stereo! men første gang jeg har fått meg ett skikkelig surroundsystem i hus, har bare litt skrekken for å ikke få det optimalt til Hehe.. men ordner seg nok, får bruke de neste timene og kveldene fremfor tven 8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Idag har jeg lært mer en jeg noen gang har kunnet om receivere, har eksperimentert, lest og prøvd meg frem med auto kalibrering, manuel kalibrering gjennom EQ Professional og funnet de rette innstillingene for mine ører, har sett Iron Man 2 og er KJEMPE Fornøyd med lydbilde, utrolig)

Nå har jeg bare 1 ting som jeg vil finne ut av, prøvde meg litt frem idag også uten å finne ut av det, jeg lurer fortsatt på hvordan jeg kan bruke pcen gjennom receiver, tilkoblet HDMI, og høre musikk fra pcen da den er koblet til med AUX kabel i "CD in" porten?? Noen som kan forklare meg enkelt og greit hvordan jeg stiller inn dette?

Ellers tror jeg jeg har kontrollen! Prøvde å koble min Iphone til bluetooth idag, men iphonen fant ikke forsterkern, men det er ikke den største krise!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare sende lyden via HDMI også?
    Du skal kunne velge HDMI ut fra lydpanelet i PCen. Dersom den ikke er i listen, trenger du kanskje å laste ned realtek lyddriver.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvorfor ikke bare sende lyden via HDMI også?
    Du skal kunne velge HDMI ut fra lydpanelet i PCen. Dersom den ikke er i listen, trenger du kanskje å laste ned realtek lyddriver.
    Jeg har undersøkt med lydkortet mitt (8800GTX), og dette støtte ikke lyd via HDMI, derfor må jeg kjøre AUX kabel utenom for å få lyd. Men vet ikke hvordan jeg setter opp receiveren for å motta bilde via HDMI og lyd via AUX??

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på Source Input til du har bilde på skjermen og finn så knappen som bør hete Signal Select . Denne kan du velge mellom f.eks hdmi,analog og digitale lydinnganger med . Finner nok ut av det ...
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Trykk på Source Input til du har bilde på skjermen og finn så knappen som bør hete Signal Select . Denne kan du velge mellom f.eks hdmi,analog og digitale lydinnganger med . Finner nok ut av det ...
    Okey, takker for tilbakemelding. Skal sjekke det ut ikveld. Jeg vet hvor knappene er på kontrollen hvertfall så håper det funker

Ellers, noen som vet om Iphone bluetooth er kompatibel med bluetooth funksjonen på receiveren?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for tilbakemelding. Skal sjekke det ut ikveld. Jeg vet hvor knappene er på kontrollen hvertfall så håper det funker

Ellers, noen som vet om Iphone bluetooth er kompatibel med bluetooth funksjonen på receiveren?
    Hei

Nå har jeg en annen model enn det du har, LX83.
    Ja, bluetooth funksjonen skal virke med iPhone, du fikk med en sånn bluetooth adapter ja?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Nå har jeg en annen model enn det du har, LX83.
    Ja, bluetooth funksjonen skal virke med iPhone, du fikk med en sånn bluetooth adapter ja?
    Okei, da får jeg bare prøve igjen, jeg har putta i bluetooth adaptert og valgt riktig input på receiveren, den står klar for oppkobling men iphonen finner ingen enheter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg lært mer en jeg noen gang har kunnet om receivere, har eksperimentert, lest og prøvd meg frem med auto kalibrering, manuel kalibrering gjennom EQ Professional og funnet de rette innstillingene for mine ører, har sett Iron Man 2 og er KJEMPE Fornøyd med lydbilde, utrolig)

Nå har jeg bare 1 ting som jeg vil finne ut av, prøvde meg litt frem idag også uten å finne ut av det, jeg lurer fortsatt på hvordan jeg kan bruke pcen gjennom receiver, tilkoblet HDMI, og høre musikk fra pcen da den er koblet til med AUX kabel i "CD in" porten?? Noen som kan forklare meg enkelt og greit hvordan jeg stiller inn dette?

Ellers tror jeg jeg har kontrollen! Prøvde å koble min Iphone til bluetooth idag, men iphonen fant ikke forsterkern, men det er ikke den største krise!
    Artig at du begynner å komme i mål nå,og at du er fornøyd
    Når det gjelder det med lyden fra pc,så skal det vere en smal sak!
    Først så slår du av "Kuro link",så går du til input setup,og velger en inngang - f.eks DVD.
    Der tilegner du den hdmi inngangen du har koblet pc'n til, så kobler du RCA kablen til DVD inngangen! Når du da velger DVD inngangen,så får du opp bilde av hdmi fra Pc - så trykker du på "signal select" knappen til det står "analog",og vips så har du lyd også

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først så slår du av "Kuro link",så går du til input setup,og velger en inngang - f.eks DVD.
    Der tilegner du den hdmi inngangen du har koblet pc'n til, så kobler du RCA kablen til DVD inngangen! Når du da velger DVD inngangen,så får du opp bilde av hdmi fra Pc - så trykker du på "signal select" knappen til det står "analog",og vips så har du lyd også
    Fine, skal prøves når jeg kommer hjem fra jobb idag! Blir en lang dag på jobb, satt å så film halve natten så jeg ble sein på jobb idag tidlig, ulempe med flexi tid.. hehe Men hørtes jo ut som en easy sak! Men er som oftest da det krasjer og jeg får problemer hehe

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spørsmål, hvor fillen slår jeg av "Kuro link"?? har vært inne på setup og sett men finner det ingen steder!

Er det greit koblet når jeg kjører pcen i HDMI 1 og RCA kabel i "CD in" bak på forsterkeren?

Se bilde under hvor jeg har putta RCA kabel inn.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •