Onkyo SR-608 video fra en kilde, audio fra en annen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo SR-608 video fra en kilde, audio fra en annen

Hei,

jeg har kjøpt meg en Onkyo SR-608 receiver og har koblet opp alle HDMI-enhetene mine til den, samt PCen min gjennom VGA (video) og RCA (audio). Så da kjøres alle A/V-enhetene mine gjennom receiveren. Det jeg gjerne skulle ha mulighet til, er å motta videosignaler fra f.eks PS3 på HDMI 1, og audiosignaler fra PCen (VGA, RCA). Slik at jeg kan spille et spill, og høre musikk fra PCen samtidig.

Men når jeg velger HDMI 1 (PS3), så mottar jeg selvfølgelig både video og audio fra PS3en. Er der en måte å stille at audio på HDMI 1 skal komme fra PC (RCA)?

Takk for hjelp.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har enda ikke funnet en slik funksjon på min(NR1007). dypt savnet egenskap.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mentis
    Hei,

jeg har kjøpt meg en Onkyo SR-608 receiver og har koblet opp alle HDMI-enhetene mine til den, samt PCen min gjennom VGA (video) og RCA (audio). Så da kjøres alle A/V-enhetene mine gjennom receiveren. Det jeg gjerne skulle ha mulighet til, er å motta videosignaler fra f.eks PS3 på HDMI 1, og audiosignaler fra PCen (VGA, RCA). Slik at jeg kan spille et spill, og høre musikk fra PCen samtidig.

Men når jeg velger HDMI 1 (PS3), så mottar jeg selvfølgelig både video og audio fra PS3en. Er der en måte å stille at audio på HDMI 1 skal komme fra PC (RCA)?

Takk for hjelp.
    Er jo bare å koble høyttallere på pc'en....og bruke Bluetooth på mobilen...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør dette på min onkyo tx-sr876. Husker ikke i farten om jeg har stillet noe spesiellt i menyen. Hvis du kobler ps3 inn på en hdmi inngang og pc-lyden med rca på f.eks cd inngangen. Hvis du da først velger ps3 inngangen og venter til du har bilde og så bytter om til cd inngangen. Da beholdes bildet fra ps3 og du får lyden fra cd(pc).
    det funker iallefall hos meg.

mvh
    pølle

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Er jo bare å koble høyttallere på pc'en....og bruke Bluetooth på mobilen...:-)
    Poenget er jo at jeg skal unngå å KJØPE ekstra høyttalere....

Sitat Opprinnelig postet av pølle
    Jeg gjør dette på min onkyo tx-sr876. Husker ikke i farten om jeg har stillet noe spesiellt i menyen. Hvis du kobler ps3 inn på en hdmi inngang og pc-lyden med rca på f.eks cd inngangen. Hvis du da først velger ps3 inngangen og venter til du har bilde og så bytter om til cd inngangen. Da beholdes bildet fra ps3 og du får lyden fra cd(pc).
    det funker iallefall hos meg.

mvh
    pølle
    Der har du det... Burde nesten tenkt på det selv, men men :P Tusen takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •