Yamaha rx-v667 eller Denon avr-1908 til B&W ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v667 eller Denon avr-1908 til B&W ?

Hei,

Har nå qln 603 mk2 høyttalere, men har falt for lyden til b&w, så jeg har tenkt å oppgradere anlegg mot den dagen jeg får B&W i hus.

Planen er ihvertfall å kjøpe en ny receiver først med pre out, her er yamaha rx-v667 eller denon avr 1908 aktuelle. Har lest varmt om denon til B&W, så jeg lurer på om det er best match? Men denon har vel ikke 1.4 hdmi. Senere vil jeg gjerne kjøre på effektrinn med Rotel eller Cambridge.

Litt vagt å spørre siden jeg enda ikke har valgtut b&w høyttalere, men jeg har kikket en del på 604 s3 til å begynne med, siden de er ganske billig på bruktbørsen.

Hva tror dere?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Hei,

Har nå qln 603 mk2 høyttalere, men har falt for lyden til b&w, så jeg har tenkt å oppgradere anlegg mot den dagen jeg får B&W i hus.

Planen er ihvertfall å kjøpe en ny receiver først med pre out, her er yamaha rx-v667 eller denon avr 1908 aktuelle. Har lest varmt om denon til B&W, så jeg lurer på om det er best match? Men denon har vel ikke 1.4 hdmi. Senere vil jeg gjerne kjøre på effektrinn med Rotel eller Cambridge.

Litt vagt å spørre siden jeg enda ikke har valgtut b&w høyttalere, men jeg har kikket en del på 604 s3 til å begynne med, siden de er ganske billig på bruktbørsen.

Hva tror dere?
    Da må du ha effekt.
    Synes derfor du heller skal fokusere på å finne effekt som passer, siden jeg tror det er viktigere enn pre som da blir Yamaha eller Denon.

Ellers har jeg hørt at Yamaha passer glimrende til BW som pre. Bla Marsboer(tror nicket hans var det) her på forumet snakker varmt om Yamaha 3900 som pre for sine BW.
    Som effekt brukte han Parasound.

Ellers har jeg XTZ effekt selv, er veldig fornøyd med den. Anbefales... Fås på Surround.no

Til så store BW høytalere så må du ha effekt, jeg ville tilogmed valgt effekt til små BW høytalere.

BW er det mest strømkrevende høytalermerke som finnes nesten..

(EDIT: Rotel eller Cambridge ja... Rotel er vel nesten lagd for BW, Cambridge passer også veldig bra sammen med BW.
    Tror du skal fokusere mer på effekt enn pre. Tror både Yamaha og Denon funker bra som pre, men har altså hørt om veldig bra match mellom Yamaha og BW her inne..)

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iogmed at du har falt for B&W. bør du vurdere Yamaha siden den/de har samme lydfilosofi.
    Du bør velge en forsterker med krefter på B&W, uansett.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er ihvertfall en god match til B&W.Jeg vilsi at det passer bedre til B&W enn hva Denon gjør. Yamaha sine receivere er litt mere frempå og litt tøffere i lyden enn hva jeg har erfart at denon er.

Kan også anbefale deg Nad C275bee som effekt til feks 604.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemelding, er så heldig at jeg kjenner tominator her på forumet og han kjører både B&W og yamaha fant jeg ut, så får ta en lyttetest hos han
    Litt overrasket at du nevner NAD, har hørt NAD på B&W og synes lyden ble litt innesluttet

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil du ha så klar og detaljert lyd du kan få, så ville jeg ikke satset på nad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •