Hvem er best av??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer corpseablase sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem er best av??

Hei lurer på hvem av disse dere hifi fantaster hadde valgt??.Yamaha R-S500 Black 2.1 Stereoforsterker eller Denon DRA-700AE?? Skal drive ett par Dynavoice m-65 høytallere + en sub

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg gått for denon forsterkeren. Liker finishen og brukeroppsettet på den. Men Yamaha forsterkeren har litt mer watt og stille opp med.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe harmon kardon ja. Tenkte jeg ikke på. enda mere å tenke på...:???:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken musikk hører du på btw?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hører på mest metal:twisted: har ikke lyst til å bruke mere enn ca 3000 til 3500 på en forsterker, skal helst være med pre amp og sub utgang. som sagt har bare ett par dynavoice m-65 men har planer om å kjøpe en sub etterhvert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corpseablase
    jeg hører på mest metal:twisted: har ikke lyst til å bruke mere enn ca 3000 til 3500 på en forsterker, skal helst være med pre amp og sub utgang. som sagt har bare ett par dynavoice m-65 men har planer om å kjøpe en sub etterhvert.
    Det der er en intergrert forsterker, den har sub-utgang samt Pre-out om du ønsker å kjøpe mere effekt senere i tid. Kjøper du H/K'en får du mest for pengene utav di valgene du har lagt ut her.

Mvh
    Svein S

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen er ikke den jeg ville valgt til Rocka musikk. Kjøp en Denon med pushpull teknologi.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det der er en intergrert forsterker, den har sub-utgang samt Pre-out om du ønsker å kjøpe mere effekt senere i tid. Kjøper du H/K'en får du mest for pengene utav di valgene du har lagt ut her.

Takk for hjelpen:-D det høres ut som bra forsterker, har ikke så mye peiling på hifi og hjemmekino. Har du forslag til evt en sub?? kan bruke maks 3000 spenn

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Yamahaen er ikke den jeg ville valgt til Rocka musikk. Kjøp en Denon med pushpull teknologi.

Dette er **** ikke enkelt:-?De har denon på hifiklubben, harmon kardon må jeg bestille på nett... Har hørt litt av hvert om pixmania der er den billigst.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen:-D det høres ut som bra forsterker, har ikke så mye peiling på hifi og hjemmekino. Har du forslag til evt en sub?? kan bruke maks 3000 spenn
    H/k'en passer også bra til rock, hadde en 3380? om jeg ikke husker feil. Å den passa ganske bra på rockefoten. (min mening iaf) Tjah, du kan jo sjekke brukten for f.eks en XTZ 12" di ligger på rundt 3k, Fence Audio 12" - 15" puncher godt hører jeg, og di kan du få grisebillig på auksjon hos Netthandelen.

Har du ikke Soundgarden i nærheten? Å bestille på nett er igrunn ikke noe problem dog, ville kjøpt den fra Soundgarden.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/k'en passer også bra til rock, hadde en 3380? om jeg ikke husker feil. Å den passa ganske bra på rockefoten. (min mening iaf) Tjah, du kan jo sjekke brukten for f.eks en XTZ 12" di ligger på rundt 3k, Fence Audio 12" - 15" puncher godt hører jeg, og di kan du få grisebillig på auksjon hos Netthandelen.

Har du ikke Soundgarden i nærheten? Å bestille på nett er igrunn ikke noe problem dog, ville kjøpt den fra Soundgarden.
    Soundgarden sto det at det var bestillingsvare. kan jo høre hvor lang tid det tar.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg bestillt en Hk 3490 istedenfor fikk den for samme pris håper dette blir stor forandring fra den gamle kenwooden jeg har:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestillt en Hk 3490 istedenfor fikk den for samme pris håper dette blir stor forandring fra den gamle kenwooden jeg har:-D
    Faktisk, så tror jeg lydkvaliteten og kreftene i HK980 er noe bedre enn 3490, uans om det står 120w så trenger ikke wattn å være reele. Men tror uans du kommer til å bli fornøyd i forhold til din gamle kenwood.

Hk 980 har +80ampere, mens 3490 har +45. HK 980 er en vanvittig sak til den prisen. Og skulle du ikke være fornøyd så har du 14 dagers angrefrist på produkt kjøpt over internet. Så du kan sende forsterkeren tilbake å få pengene dine igjenn.. Må dog betale frakten tilbake selv.

Og må også legge til att jeg ikke har hørt Dynavoice + Harman Kardon selv, men skulle det ikke passe sammen for dine ører så har du som nevnt over muligheten til å angre. Var egentlig noe jeg skulle lakt til tidligere, men det gikk litt fort i svingene =)

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk, så tror jeg lydkvaliteten og kreftene i HK980 er noe bedre enn 3490, uans om det står 120w så trenger ikke wattn å være reele. Men tror uans du kommer til å bli fornøyd i forhold til din gamle kenwood.

Hk 980 har +80ampere, mens 3490 har +45. HK 980 er en vanvittig sak til den prisen.
    Som sagt har jeg ikke så mye peiling på dette her:-? Men det skal vel ikke være noe problem å drive høyttalerne med 3490?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har jeg ikke så mye peiling på dette her:-? Men det skal vel ikke være noe problem å drive høyttalerne med 3490?
    Skal ikke være noe problem nei, kommer til å spille høyt nokk vill jeg tro. I tilleg så skal du jo ha sub senere. Du kan også slenge på ett effekttrinn om du ønsker mere suppe.

HK-980 har en strømmforsyning på 410w mens 3490 har 310w om jeg ikke tar feil, 980 vil være kraftigere å har mere suppe å gi når du evt skulle trenge det. Hadde jeg vert deg ville jeg igrunn avbestilt 3490, å ventet på 980..

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem nei, kommer til å spille høyt nokk vill jeg tro. I tilleg så skal du jo ha sub senere. Du kan også slenge på ett effekttrinn om du ønsker mere suppe.

HK-980 har en strømmforsyning på 410w mens 3490 har 310w om jeg ikke tar feil, 980 vil være kraftigere å har mere suppe å gi når du evt skulle trenge det. Hadde jeg vert deg ville jeg igrunn avbestilt 3490, å ventet på 980..

Tror jeg jeg går for 3490. kan jo som du sier kjøpe effekttrinn og 1 ekstra sub senere, vis jeg trenger mere guffe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg jeg går for 3490. kan jo som du sier kjøpe effekttrinn og 1 ekstra sub senere, vis jeg trenger mere guffe.
    Yupps, får håpe du blir fornøyd da.. Du må poste inntrykk når du får den =)

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yupps, får håpe du blir fornøyd da.. Du må poste inntrykk når du får den =)

Takk for hjelpen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nå har jeg fått koblet opp 3490, nnnnnnnnnnYdelig lyd. masse trøkk, låter massivt som F.... Men har ett par spørsmål??

Spørsmål 1. Har problemer med lyd fra en optisk kabel jeg kjøpte på Clas O
    http://www.clasohlson.no/link/m3/Pro...?artnr=32-2087
    Jeg får ikke lyd fra pc`n. Hva skjer??
    Jeg bruker denne kabelen nå.http://www.clasohlson.no/link/m3/Pro...?artnr=32-1372
    Men det blir jo dårligere lyd med analog kabel enn en digital.
    Spørsmål 2 Jeg har koblet cd spiller i cd utgangen og Pc i video 1 men når jeg spiller begge kildene på likt får jeg signaler fra pc inn på cd og cd inn på pc hva skjer a??
    kan noen hjelpe??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •