Hjelp Harmann kardon avr 247 bi-wire?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp Harmann kardon avr 247 bi-wire?

Har et lite "problem" med lyden i stua,kjøpte dynavoice m-65 ex i høst,syntes det låt noe dårlig å fant ut ved hjelp av noen her at jeg måtte sette innstiller på front utgangene på Large,det hjalp en del men her må det være mer å hente,har ikke manualen til den men har søkt litt rundt ang bi-wire funksjon. Kom over denne AVR 247 Question - Club Polk å sånn jeg forstår det så er det høytalerne det kommer ann på? En som sier at man kan koble et ekstra sett ledninger på en utgang å til det ekstra paret med pluss å minus. En som svarer på det med med at det blir ikke det samme.En annen der mener at man bør skaffe en ekstra reciver? veldig usikker på dette så håper noen kan forklare meg litt her,må jeg selge recivern min for å få bi-wire høytalera sånn det bør gjøres?

Ps. recivern leverer vel nok watt til dem??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned manualen fra Harman/Kardon og studer den.
    Du vil ikke høre noen forskjell med biwire, men kan din forsterker biampe hører du kanskje forskjell. Ved en 7.1 forsterker kan man bruke to kanaler ekstra på front høyttalerne slik at man får 5.1, men altså bruker alle 7 forsterkerkanaler.
    Se i manualen om du kan biampe....jeg tror ikke du kan det med denne receiver.
    http://www.harmankardon.com/resource...om%20lores.pdf
    Har receiveren romkorreksjon var det kanskje lurt å kjøre denne, har du gjort det? Da kan du etterpå finjustere lyden.
    Du kan umuligt få god lyd om du ikke har gjort justeringer, så les manualen og gjør justeringer/romkorreksjon først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får søke litt å lese mer ja,mye av lyden blir vel borte da jeg bor i 2,etasje med et luftig gulv? Gammelt hus å skråvegger i hver kortende,tvn å anlegget står i ene kortenden. Stua er 5x3.5m Det er spikes som er tingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gjort romkorreksjon nei,skjønner ikke så mye av forsterkern..tungvind.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort automatisk romkorreksjon idag,men kan ikke si det gjorde noe særlig forskjell. Har litt lyst på onkyo tx-sr608 å egentlig..avr 247 har oppgitt 50w,men gir vel noe mer ettersom jeg har skjønt. onkyo har 160w så er vel uansett en mer passende forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver | Soundgarden grei som ekstra watt koblet sammen med avr 247? Eller er det andre typer 2-kanaler av samme merke jeg bør se etter?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke surround er det kanskje bedre med en stereoreceiver?

Du bør se etter en effektforsterker om du ønsker flere watt fra din H/K, ikke en receiver mer.
    Men, der er mange mulige forklaringer her, du siger du har anlegget i den ene enden av stuen, da er det naturligt at om du går opp i andre enden av stuen syns du sikkert lyden er helt fin, med god bass. Lyd vandrer, og du må sette opp anlegget der du får bedst lyd, eller f.eks. anskaffe en aktiv subwoofer om du ønsker mer tyngde. Problemet er dog at når du ikke har tenkt over at plaseringen av anlegget påvirker lyden da vil lyden fra en subwoofer også vandre opp i andre enden av stuen jo.
    Hvordan har plasert dine høyttalere? Har du trukket de ut fra bakveggen?
    Har du overveid anlegget på den lange veggen i stuen, og sofaen på motsatt vegg?
    Onkyoen er ikke bedre enn din H/K, det er min mening, desuten kan du vel ikke koble en ekstern effektforsterker til denne da den ikke har preout? Eller tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har du ikke surround er det kanskje bedre med en stereoreceiver?

Du bør se etter en effektforsterker om du ønsker flere watt fra din H/K, ikke en receiver mer.
    Men, der er mange mulige forklaringer her, du siger du har anlegget i den ene enden av stuen, da er det naturligt at om du går opp i andre enden av stuen syns du sikkert lyden er helt fin, med god bass. Lyd vandrer, og du må sette opp anlegget der du får bedst lyd, eller f.eks. anskaffe en aktiv subwoofer om du ønsker mer tyngde. Problemet er dog at når du ikke har tenkt over at plaseringen av anlegget påvirker lyden da vil lyden fra en subwoofer også vandre opp i andre enden av stuen jo.
    Hvordan har plasert dine høyttalere? Har du trukket de ut fra bakveggen?
    Har du overveid anlegget på den lange veggen i stuen, og sofaen på motsatt vegg?
    Onkyoen er ikke bedre enn din H/K, det er min mening, desuten kan du vel ikke koble en ekstern effektforsterker til denne da den ikke har preout? Eller tar jeg feil her?
    Ok,den har pre-out jo,noen tips til passende effektforsterker?med minimum 120w. Ja når jeg står foran sofan er bassen mer fremtreden,skal ha en aktiv subb snart,tenkte 12" xtz..Utifra paint kunnskapene min så:-D ser du det er dårlig med plasseringsmuligheter,. mente det selv at min hk er bedre med tanke på hva jeg ga,men så også at surround.no selger pakke med m-65 ex å onkyo tx sr608 å den var oppgitt med 160w i forhold til beskjedne 50w på hk,hørt den gir mer men sikkert ikke det dobbelte? Finner ikke noe ang bi amp i manualen heller, da jeg lest forskjellige tråder her at det hjelper betraktelig,men kan prøve som nevnt ovenfor å ta signal ifra surround utgangene..har å sb/multi utganger?
    Legger ved et fantastisk bilde av stua

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merka med rødt er surround men der bakhøytalera tilkobla,men om jeg kobler dem å innpå fronta så får jeg ikke brukt dem bak uten å fysisk bytte om når jeg skal se film i surround? Blått er sb/multi utganger.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ingenting å koble dine surround kanaler på fronterne.
    Snu hele greia om du kan, sofa under skråtak, litt ut på gulvet, anlegg på motsatt vegg.
    Hvilket modus bruker du på din receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ingenting å koble dine surround kanaler på fronterne.
    Snu hele greia om du kan, sofa under skråtak, litt ut på gulvet, anlegg på motsatt vegg.
    Hvilket modus bruker du på din receiver?
    Det er skråtak i begge kortendene,stort sett stereo,men 5.1 når jeg ser film eller spiller ps3.
    Kanskje det er noe med khz som sku vært forandra,prøve etterpå

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig du leser manualen først, da kan du prøve de forskjellige moduser for lyd receiveren har. Ved stereo skal du bare bruke Straight, pure eller hva nå det heter.
    Husk, høyttalernes, og din plasering betyr alt for lyden, høyttalerne må gjerne trekkes litt ut på gulvet, samme med din sofa.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig du leser manualen først, da kan du prøve de forskjellige moduser for lyd receiveren har. Ved stereo skal du bare bruke Straight, pure eller hva nå det heter.
    Husk, høyttalernes, og din plasering betyr alt for lyden, høyttalerne må gjerne trekkes litt ut på gulvet, samme med din sofa.
    Får prøve å snu om her for da kan sofan stå litt ifra veggen. Bytta over ifra surround til stereo istad å la merke til at det kom opp pcm 48khz som er signal ut?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    48 khz er fordi du bruker en dvd spiller som kilde sikkert. 44.1 er cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    48 khz er fordi du bruker en dvd spiller som kilde sikkert. 44.1 er cd.
    Jeg har kobla tvn med hdmi til canal digital dekoder,å coaxial til lyd utifra den å inn på hk. Når jeg spiller ps så er det hdmi til tv å optisk ifra tvn til hk. Sku vel hatt dekoder med out hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en justering på front left/right som het level -10 til +10,disse stod på -4 begge,satte dem til +5 å det hjalp da en del,får ikke testa skikkelig føre imorra pga nabo. å noen hz innstillger i forhold til fronta,glane litt på det imorra

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testa ut litt forskjellig hz,etter romkorreksjon så går fronta til 200hz,ifølge selger kan disse høytalerne gå ned til 40-60hz,ingen tvil at lyden er fyldigere på 40hz..etter optimal plassering i forhold til lytteposisjon,høytalere stillt på LARGE,satt level på 0 istede for +5,bass å diskant etter min smak så trur jeg rett å slett kan konkludere med at jeg trenger en effektforsterker til hk'n,lyd å bilde kjørte 2x275w mener jeg på disse høytalera,er det at hk leverer ikke optimalt til dem vil jeg tru,så er takksom for tips om kraftig nok effektforsterker,gjerne brukt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror du må sette deg inn i noen ting først, eller få noen du kjender til å komme og hjelpe deg med å sette dette opp, det virker som om en surround receiver er litt for mye teknik for deg.
    Hvorfor kobler du ikke hdmi fra dekoder og PS3 til din H/K og da en hdmi fra hdmi output på receiveren til tv?
    Da får du lyden direkte til receiveren, og tv signalet går videre fra receiveren til tv. Se manualen....
    "Level" justering har ingenting med lyden å gjøre per se, det betyr bare at desto høyere du setter denne desto mindre trenger du vri opp volum egentlig.
    Det der betyr noe er hvilket modus du bruker på receiveren, hvordan romkorreksjonen er gjort (hvor du har satt mikrofonen osv) og hvilke manuelle justeringer du har gjort.
    At høyttalerne er satt til 200 hz er jo sikkert romkorreksjonen der har gjort, da har du jo overhodet ikke fått noen bass til høyttalerne, men huk av i menyen at du ikke har subwoofer og sett fronterne som large uten avskjæring av frekvens, og kanskje dine surround høyttalere med avskjæring på 60 hz, og kjør romkorreksjonen igjen da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror du må sette deg inn i noen ting først, eller få noen du kjender til å komme og hjelpe deg med å sette dette opp, det virker som om en surround receiver er litt for mye teknik for deg.
    Hvorfor kobler du ikke hdmi fra dekoder og PS3 til din H/K og da en hdmi fra hdmi output på receiveren til tv?
    Da får du lyden direkte til receiveren, og tv signalet går videre fra receiveren til tv. Se manualen....
    "Level" justering har ingenting med lyden å gjøre per se, det betyr bare at desto høyere du setter denne desto mindre trenger du vri opp volum egentlig.
    Det der betyr noe er hvilket modus du bruker på receiveren, hvordan romkorreksjonen er gjort (hvor du har satt mikrofonen osv) og hvilke manuelle justeringer du har gjort.
    At høyttalerne er satt til 200 hz er jo sikkert romkorreksjonen der har gjort, da har du jo overhodet ikke fått noen bass til høyttalerne, men huk av i menyen at du ikke har subwoofer og sett fronterne som large uten avskjæring av frekvens, og kanskje dine surround høyttalere med avskjæring på 60 hz, og kjør romkorreksjonen igjen da.
    Koblet dekoder å ps3 til recivern,men recivern gir ikke bedre oppløsning enn 720p,så bilde ble dårligere mens lyden ble bedre,som sagt syntes jeg denne har et veldig tungvindt menyoppsett,har hatt andre surround recivere som har vært mye mere brukervennlig,da må jeg vel sikkert bytte reciver om jeg vil ha full HD oppløsning på bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er H/K'n solgt å fått onkyo tx-sr706 i stua,å ja nå våkna fronta her,neste oppgradering er en effektforsterker. Men klarer meg en stund med bare onkyo'n her nå hører jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •