Music Angel som ren effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Music Angel som ren effektforsterker?

Hei!

Har nylig kjøpt meg en Music Angel KT88 til Klipschene mine. Brukte de først på Rb61, noe som var rett og slett nydlig. Dataanlegget mitt.

Prøvde den så på hjemmekinoanlegget mitt. KG 5,5 (98dB og 2x10 + horn) som tidligere har vært koblet på Rotel RB985(brokoblet). Virket litt skralt med Music Angelen. Godtrykket kom først når jeg hadde maksimalt volum på MA`n ...

Skal sies at jeg bruker hjemmekinoen bare til film, og en skjelden gang når jeg har fest. Bruker NAD T744 som preamp.

Hovedspørsmålet mitt er om det er lurt å ha music angelen ståendes på max volum? Er jo ikke antydning til forvrening! :?

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du MA'en etter reciever da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen problem å ha volumet på maks på MAen, den justerer kun nivået på linjesignalet inn. Og den tåler å spilles høyt på Du kan eventuelt kjenne på trafoene etter litt spilling på høyt nivå om de begynner å bli veldig varm(slik at du ikke klarer å holde fingeren på de i flere sekunder). Men kan aldri tenke jeg meg at det kan være noe problem.

Men, det er jo en grunn til at du må ha det så høyt. Det er nok pga feil gain struktur(dvs i ditt tilfelle for lavt signal ut fra receiveren). Har du koblet MAen på pre-out front på receiveren? Hvordan står volumet på receiveren når du spiller i dette oppsettet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •