Noen spm ang sluttrinn og stereo forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spm ang sluttrinn og stereo forsterker

Hei,
    jeg har et par gamle CV! At-100 som skal drives Jeg har planer om å kjøpe en billig, helt ok stereoforsterker som jeg kan styre lyden med, og bruke sluttrinn som effektforsterker.

Sluttrinnet jeg tenkte på å kjøpe: LD LDDJ200 Class A/B 2x220W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Stereoforsterker: NAD C316BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Kan disse kobles sammen slik at jeg slipper å styre lyden på sluttrinnet(i og med at den har 2 kanaler med individuell styring med to lydknapper) og heller kunne styre med NAD'en?

Hvordan kobles dette og hva trenger jeg av kabler?

Takker VELDIG mye for svar her!

Mvh,
    Equallon

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, dette kan kobles sammen uten noe problem. men naden er jo en integret forsterker, altså det er en forsterker. Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg ville styrt unna PA forsterkere.. de gir mye lyd for pengene, men er beregnet for diskotek, konserter etc.. Tror du vil få like bra lyd med kun nad forstekeren..
    Har du mulighet for det så hvorfor ikke heller velge en kraftigere integrert forsterker? Vil du ha mere power senere, kan du jo spare opp litt og kjøpe ett effektrinn senere

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan brukes sammen, du trenger kun 1 par RCA signalkabler mellom Nad og effekforsterkeren, og høytalerkabler til AT'ene dine så er du i mål.

NAD styrer da volum og tone, resten står effekten for.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    De kan brukes sammen, du trenger kun 1 par RCA signalkabler mellom Nad og effekforsterkeren, og høytalerkabler til AT'ene dine så er du i mål.

NAD styrer da volum og tone, resten står effekten for.

Lykke til!
    Høres bra ut dette her! Hvor skal jeg koble fra PA til NAD? skal jeg skru opp lydknottene på PA på fult og styre med NAD?

Ekstremt takknemmelig for svar, **** ingen jeg kjenner som kan svare meg på dette her:P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumpedibump

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Jada, dette kan kobles sammen uten noe problem
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    De kan brukes sammen, du trenger kun 1 par RCA signalkabler mellom Nad og effekforsterkeren, og høytalerkabler til AT'ene dine så er du i mål
    Jeg skjønner ikke hvordan dere kan si dette??
    Forsterkeren trådstarter linker til har ikke pre-out og følgelig kan den ikke brukes som forforsterker!

Beklager trådstarter at alle ikke sjekker facts før de slenger ut svar.
    Den rimeligste du kan kjøpe fra Hifi Klubben med pre-out er DENON PMA-710AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekrefter Eirik84's uttaleslse.

Her gikk det litt for fort i svingene ja, NAD har ikke pleid å ha preout på sin billigste modell, ikke siden 3020.
    Det hadde vært flott om vi kunne få høre litt om hvordan den LD-forsterkeren funker, det er vel få som gir så mange watt/pr krone, så hvis det er bra kvalitet vil det være aktuelt for flere som tenker å rigge opp et partyanlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Bekrefter Eirik84's uttaleslse.

Her gikk det litt for fort i svingene ja, NAD har ikke pleid å ha preout på sin billigste modell, ikke siden 3020.
    Det hadde vært flott om vi kunne få høre litt om hvordan den LD-forsterkeren funker, det er vel få som gir så mange watt/pr krone, så hvis det er bra kvalitet vil det være aktuelt for flere som tenker å rigge opp et partyanlegg.
    Jeg har bestilt LD-forsterkeren, min bror har den for å drive 4x15 toms subber, det fungerer ganske fint Kan slenge inn personlige erfaringer når jeg får koble opp dette her!

Fant en annen billig forsterker fra Ljudia Bestiller nok denne, den har Pre-Out. Link: Proson RV 2050/B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Hvordan skal jeg koble til høyttalerene ? Skal det noen flere ledninger fra LD'en til Prosonen, eller skal høyttalerkablene kobles i LD'en også? Skal jeg sette volumet på LD'en på fult for å øverføre effekten til Prosonen?

Mange spørsmål her ser dere:P hehe

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Equallon
    Jeg har bestilt LD-forsterkeren, min bror har den for å drive 4x15 toms subber, det fungerer ganske fint Kan slenge inn personlige erfaringer når jeg får koble opp dette her!

Fant en annen billig forsterker fra Ljudia Bestiller nok denne, den har Pre-Out. Link: Proson RV 2050/B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Hvordan skal jeg koble til høyttalerene ? Skal det noen flere ledninger fra LD'en til Prosonen, eller skal høyttalerkablene kobles i LD'en også? Skal jeg sette volumet på LD'en på fult for å øverføre effekten til Prosonen?

Mange spørsmål her ser dere:P hehe
    Har hatt en slik Proson, gjorde ikke noe for å sammenlikne den med andre, men fikk et inntrykk av at den låt ganske greit. Den er jo ganske kraftig i seg selv. Et vesentlig ankepunkt med den er fjernbetjeningen, du må liksom sikte
    for å få den til å treffe selv med helt nye batterier, litt irritabelt.

Spurte her inne ang. LD forsterkere før en gang, eneste svaret jeg fikk var at det var for billig til at det kunne være bra (?).

Ser at LD'en har vanlig phono inn, samt speakon ut i tillegg til vanlige skrueterminaler. Du napper altså ut bøylene på baksiden av prosonen, og kobler phono/RCA-kabler fra "pre out" på proson til inngangen på LD. Så kobler du høyttalerne til LD'en. Da blir det LD'en som driver høyttalerne, og Prosonen blir kun forforsterker. Volumet på LD settes til max.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier dette! Skal ta å legge ut her når jeg får tingene om hvordan de fungerer

Takker for svar!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0