''Myk'' forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

''Myk'' forforsterker

Sliter med litt pågående topp i systemet mitt som består av Midgard Audio Oberon6.1 og Camridge DacMagic.
    Kan en velvalgt pre rette på dette,evnt. hvilke? Bruker i dag en NAD 352 som 'gasspedal'

Mvh heavy.red

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags høytaller bruker du?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok hjelpe, men det er bedre om du tar problemet med roten. Og roten er nok interaksjonen høyttaler og rom. Har du mulighet til å gjøre noen akustiske tiltak med absorbenter?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Hegel H200 og gikk over til Parasound.Det forandret hele lyden med mørkere klang og mer pondus i bassen.Spesielt bassen ble som om man skulle gått opp til en større modell høyttaler.
    Det er effektforsterkeren som ordner det meste av dette og pre-en har lysere klang.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemeldinger:)

Orso: Meget mulig rommet ikke er på lag ja.MEN,bor i et leid tidsvakuum fra 60-tallet,med 'fluffy' vegg-til-vegg teppe,tapet osv,så usikker på resultatet av investeringer på dette området.(Bør uansett ikke være permanente modifikasjoner) Har litt dårlig innsikt i evnt materialer/plassering og slikt,men godt tips

Frank flisen...:hehe,meget relevant spørsmål;og lett rødmende må jeg medgi at jeg spiller på Cerwin Vega AL1000 nå..Vet ikke om du har hørt disse,men det er faktisk godlyd og hente ut av gamlingene.Har derfor først oppgradert effekt-trinnet,deretter kjøpt ekstern DAC,i håp om og temme de tilstrekkelig.Nå er det bare pre-ampen igjen,før jeg blir fornøyd,ELLER; før jeg må bytte ut mine kjære..

mk4ette produktet har jeg blitt anbefalt av flere.Tror jeg må få testet ut denne.Gikk i den tro om at så lenge jeg kjørte NAD,lå alt til rette for et behagelig lydbilde.Helt til jeg leste tester av min C352,og så at den IKKE fikk bra omtale,nettop pga en litt påtrengende karakter
    Har du erfaringer med denne Parasound modellen?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg hadde Hegel H200 og gikk over til Parasound.Det forandret hele lyden med mørkere klang og mer pondus i bassen.Spesielt bassen ble som om man skulle gått opp til en større modell høyttaler.
    Det er effektforsterkeren som ordner det meste av dette og pre-en har lysere klang.
    Er det Parasound pre-en du erfarer som lys i klangen?

EDIT:Leste en gang til;og du mener effekt-trinnet har mest betydning for klangen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forforsterkeren har mest i si for både lyd kvaliteten og lydsignaturen, så bytte av naden er ingen dum ide, foreksempel parasound er et bra valg, litt diskant problemer må du nok leve med de høytallerene, men du vil hvertfall redusere dem med bedre forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg er enig med deg der,Frank.

Hadde B&W803 N før.Testet div effektforsterkere.Bl.a Nad 218 på 2x200w.Tror nesten folk må høre det for å fatte hvor dårlig kombinasjon det var.Skarpt og bassfattig.
    Med f.eks Musical Innovation var lyden myk med dyp og litt myk bass.Samme pre ble brukt på alle effektene.
    Det er STORE forskjeller på effektforsterkere.

Tror kanskje du hadde fått et bedre/mer lett resultat ved å kjøpe Parasound effekt og f.eks en Yamaha receiver.Begge disse har en varm klang.Du har også mulighet for romkorreksjon og etter du har kjørt den kan du lage din egen EQ-kurve som f.eks demper diskanten på forskjellig frekvenser og øker bassen på ønsket frekvens.Denne komboen skal ikke undervurderes.

Ettersom du har AL 1000 (som jeg har hatt selv) er du ikke neppe ute etter å telle fioliner og trompeter i et orkester,men å ha det gøy med musikk og med litt volum.
    En receiver løsning som pre er ikke noen dårlig ide,synes jeg.
    Med en vanlig pre har man ofte ikke tonekontroller,eller kun tonekontroller som øker og demper på 1 frekvens i bassen og 1 i diskanten.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Både og..

..er vel det jeg streber etter,et anlegg som spiller alt like bra,uten dynamiske handikap.(som pr def er high end,og det har jeg ikke råd til,hehe)

Brukte kvelden i går på enda mer tweaking av systemet og rommet,og orso;sannelig min hatt ble det en tanke bedre.
    Skal av og kjøpe rockwool absorbsjons-matter i dag

Det jeg erfarer som problemet TROR jeg ikke er direkte relatert til diskanten,den er luftig og fin (sett med C.V-brillene på),det er nok øvre mellomtone som har skylden,sannsynligvis i 1000-1300Hz området.
    Som nevnt har C352 fått litt blandede kritikker,med en litt pågående karakter som aberet.Og justering av tonekontrollene tilfører hverken Katie Melua's stemme eller Satyricon's gitarer noe ''varme'',da de kun er effektive helt i ytterkant av frekvens-spekteret.
    Det er i dette frekvens-området at ubehaget melder seg når volumkula blir hersa med.
    Hadde vært digg og prøve uansett,før jeg kjøper.

Et for-trinn med room-eq var en besnærende tanke.hm,må sjekkes ut
    Har uansett ikke hørt så mye forskjellig av forsterkere,men ut i fra det jeg har lest burde Midgard + bra matchet pre være bra 'bang for the buck',uansett HT,så inntil videre kjører jeg det løpet.

Takker og bukker for feedback og tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •