Trenger kraft til AKG K701

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger kraft til AKG K701

Hei

Er veldig glad i god lyd og har en fantastisk kone som kjøpte et-par AKG K701 til meg til jul (ja, de konene finnes faktisk :-D ). Låt greit/ok tilkoblet min pc, men veldig lavt... så jeg prøvde å koble til min H/K AVR355 som tydeligvis ikke har nok kraft/strøm på denne utgangen. Lyden ble rett og slett veldig veldig lav og jeg savner sefølgelig å bli satt helt ut av lyden og begeistret av alt man kan høre.

Jeg har hele musikksamlingen min lagret i FLAC (med minst mulige komprimering) på pc og spiller fra denne. Har koblet til en konverter fra USB for High-End lyd ut og kjører SPDIF derfra til receiveren.

Jeg er selfølgelig på jakt etter en god hodetelefonforsterker som kan få maksimalt ut av lyden i hodetelefonene. Har ikke lyst å ruinere meg på dette, så vi snakker prisklasse <-2500. Kan strekke meg lenger om det er det som skal til. Har sett at det finnes rørforsterkere som kan gjøre jobben (ref HA2). Lurer selfølgelig på om slike forsterkere vil gi meg kraften jeg trenger og hvilken jeg burde velge. Hva vil dere anbefale???

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Burson HA-160 sammen med AKG K702. Den har hva som trengs, men da må du strekke deg litt lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda :)

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg har Burson HA-160 sammen med AKG K702. Den har hva som trengs, men da må du strekke deg litt lengre.
    Litt out-of-range kanskje.. Men er du fornøyd?? Hva er bra og evt dårlig??

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larshoeg
    Litt out-of-range kanskje.. Men er du fornøyd?? Hva er bra og evt dårlig??
    Positivt: Beste amp jeg har hørt til 702. Har prøvd den opp mot JohnBlue Hydra og Benchmark DAC1. Benchmark blir grå sammenlignet med HA-160, JohnBlue henger med lydmessig men har ikke råskapen som Burson innehar.

Negativt: Volumkontrollen er stepped og på mange innspillinger så er det mer enn høyt nok kl 2100, det er vel 3-4 steg.

Fikk den i jan 2010 og har fungert utmerket uten feil og problemer i denne perioden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •