Kutte strøm til forsterker uten å bruke av/på-bryter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kutte strøm til forsterker uten å bruke av/på-bryter

Har snublet over denne saken på clasern: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156770875

Tenkte å koble denne på forsterker, dac, cd-spiller og hele sulamitten, og la tv'en styre. Men kan dette være skadelig for komponentene på noe vis?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt tilsvarende løsning i mange år. Ved hjelp av manuell bryter på en slik strømpadde, eller via et 12/230V-relé som styres av forsterkerens 12V-triggerutgang. Elektronikken vet ikke hvor strømmen brytes - dette er helt uproblematisk.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det problematisk å slå av en forsterker med av/på knappen i front på en forsterker? har en NAD M25 som eg bruker å slå av knappen når jeg er ferdig spillt for kvelden, kan dette være skadelig?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uproblematisk, det med NAD M25. Men hvis man har en DAC, en aktiv sub, et par effekttrinn, en Squeezebox, en DVDspiller etc. etc. stående på forskjellige og mer eller mindre utilgjengelige steder, kan det være kjekt å kunne slå av strømmen på disse med ett enkelt håndgrep. I ett av mine anlegg må jeg f.eks. finne frem en gardintrapp for å slå av både DAC og effekttrinn - det blir litt tungvint i lengden.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •