Ypao noob..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ypao noob..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ypao noob..

Halloi,

var å hentet min 667 på posten igår. Vel hjemme kobler jeg opp osv. for så å kjøre ypao. Subben min står mellom frontene ved vestre front, den står altså nærmere lytterpos. enn venstre front (har ikke noe annet valg for plassering). Det som forundret meg litt var at Ypao satt avstand til subben til 2.95m, mens den satt avstand til venstre front til 2.15m. Hvorfor gjør den det, har det noe med fasen å gjøre? Burde jeg endre det?
    Jeg er ganske grønn her, så all hjelp mottas med stor takknemlighet!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det høres best ut sånn så burde det kanskje bare være sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja der sier du noe. Har faktisk ikke hatt særlig tid til å høre=P
    Ble liksom; koble opp, ypao, god natt..

Takk skarruha=)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ashallian
    Halloi,

var å hentet min 667 på posten igår. Vel hjemme kobler jeg opp osv. for så å kjøre ypao. Subben min står mellom frontene ved vestre front, den står altså nærmere lytterpos. enn venstre front (har ikke noe annet valg for plassering). Det som forundret meg litt var at Ypao satt avstand til subben til 2.95m, mens den satt avstand til venstre front til 2.15m. Hvorfor gjør den det, har det noe med fasen å gjøre? Burde jeg endre det?
    Jeg er ganske grønn her, så all hjelp mottas med stor takknemlighet!
    Rk setter som regel avstand til sub lenger enn den er i praksis!
    Dette for å kompansere for forsinkelse i signalveien til sub,og det har som du selv nevner med fase justeringen å gjøre!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Rk setter som regel avstand til sub lenger enn den er i praksis!
    Dette for å kompansere for forsinkelse i signalveien til sub,og det har som du selv nevner med fase justeringen å gjøre!
    Signalveien til suben er vel ikke så mye lenger enn for vanlige høyttalere. Riktig nok er det en forsterker inni der men tidsforsinkelsen denne forårsaker har ingen praktisk betydning når man tar signalhastiheten i betraktning. Imidlertid er det slik at subwoofere gjerne har en annen faserespons enn andre høyttalere som følge av konstruksjonen og avstemningen [LINK], samt at de interne filtrene i suben medfører fasevridning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •