Forsterker til dm602 s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til dm602 s3

Har lite kunnskap når det kommer til stereoanlegg, så trenger litt hjelp. Kjøpte meg nylig et par b&w dm602 s3, og trenger en forsterker til disse. Har sett på Denon PMA 510AE: DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Og en NAD 306 på Finn. Vil en av disse klare å drive høyttalerne mine? Evt. hva annet vil være bra match? Har rimelig tight budsjett, og kan ikke gå over 2000,-

På forhånd takk!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt à jour med alt innen budsjettforsterkere - men DM 602 s3, som jeg kjenner ganske godt, krever sitt av en forsterker. Tipper at Denon PMA 510AE kommer til kort her. Beklager at jeg ikke kan være mer spesifikk....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Det jeg fryktet ja. Fant også en Harman Kardon 3470 på finn nå. Denne bør hvert fall ha nok kraft. Noen som vet om denne matchen vil fungere?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt HK sammen med B&W men som det ble nevnt før her så trenger de litt effekt og da låter de til gjengjeld veldig bra til å ikke være større!!En skikkelig artg høyttaler. Kan anbefale deg Nad sammen med de, det er en veldig bra match.Hvor stort budsjett har du å rutte med til forsterker?

Edit: hvis du har råd er dette en forsterker med vannvittig med krefter, da trenger du ikke kjøpe forsterker på mange år, koster 10k ny, Nad 375 BEE - FINN Torget
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er 2000,- maks. Den NADen du linket til blir derfor litt overkill Skulle gjerne hatt litt input om stereo-recieveren fra HK, da den passer meg bra spesifikasjonsmessig.

Så jeg kan altså utelukke NAD 306 også?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 372 dukker av og til opp på brukten til ca.3000. (forgjengeren til 375)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reit
    Okei. Det jeg fryktet ja. Fant også en Harman Kardon 3470 på finn nå. Denne bør hvert fall ha nok kraft. Noen som vet om denne matchen vil fungere?
    Dette er vel overhodet ingen grunn til å generalisere over noe, men som litt input til deg så har jeg hørt b&w sammen med H/K effektforsterker, og dette var ingen god match. Mye og udefinerbar, rumlende bass, vokaler ble nesten borte, og diskanten uklar. Men for alt jeg vet kan 3470'n være gullende god sammen med dine høyttalere..

Newcomer fuzzzable sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv B&W DM602 S3, kjører disse med en Denon DRA700AE. Kombinasjonen fungerer godt, en slik forsterker burde vel ligge rundt budsjettet ditt brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt en del klokere nå, takk skal dere ha! Blir som regel dyrere enn man har tenkt seg ser jeg Får tråle finn og torget her fremover og se om det dukker opp noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •