Forsterker,forforsterker,suroundforsterker.Trenger tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker,forforsterker,suroundforsterker.Trenger tips?

Trenger da tips på hva jeg skal ha som forforsterker,da jeg har,1stk cls 15sub,1hfa18sx sub,2stk cls 215 høytalere,cv 2,6kw effekt forsterker å en cv senter høytaler som jeg nå ikke får brukt når jeg har en nad 114i som forforsterker for øyeblikke.men den har ikke utganger å sånn som passer dette anlegge så lurer da på hva jeg skal velge?å må ha en med fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen tips å komme med??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell være noen som har sånn stereo som bruker hva som forforsterker????

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er surround du er ute etter er receiver veien å gå. Kjøp en med PRE OUT i alle kanaler så får du brukt effektforsterkere, og du kan bygge ut til full surround ved å kjøpe bakhøyttalere seinere.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vingebil
    Trenger da tips på hva jeg skal ha som forforsterker,da jeg har,1stk cls 15sub,1hfa18sx sub,2stk cls 215 høytalere,cv 2,6kw effekt forsterker å en cv senter høytaler som jeg nå ikke får brukt når jeg har en nad 114i som forforsterker for øyeblikke.men den har ikke utganger å sånn som passer dette anlegge så lurer da på hva jeg skal velge?å må ha en med fjernkontroll.
    NAD sine surround forsterkere har bøyler på alle kanaler, da kan du koble på de sykt kraftige effekttrinnet ditt på frontene uten problen, så selger du den forforsterkeren du har i dag.

Jeg har selv en NAD 754, som jeg har koblet fronthøytalerne (pre-out) på min Densen B200, på prosesssor inngangen som så går ut i to effekttrinn, ett til hver kanal. Da får jeg mer futt i frontrekken og surroundforsterkeren får mer strøm til å fodele på senter og bakhøytalerne, og jeg kan lytte på musikk i ett rent stereo oppsett når jeg har lyst til det. Luksus løsning for oss som syns surround forsterkerne ikke strekker helt opp i lydkvalitet på musikk.

Jeg er så fornøyd med oppsette i dag at jeg skal prøve å få beholdt dette når BlueRay spilleren kommer på plass. Blir vel en spiller med decoder og 7.1 utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar,har vell egentlig tenkt å kjøpe bak høytalere etterhvert også,ja den forforsterkeren jeg har nå er bare noe jeg hadde liggende for å få brukt noe av stereon,men hvilke suround forsterkere har det jeg trenger.for må jo dra den senter høytaleren med den jeg skal kjøpe å noen bak høytalere etterhvert da også må den jo så klart ha pre out,men må også ha nokk pre out til subberne jeg har.å hfa18 subben har bare vanlig phono med 2stikkere mens cls15 subben har både til 2stikkere å til 1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ????