Får ikke til 3D med Pioneer lx71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke til 3D med Pioneer lx71

Hei!

Kjøpte meg i dag Samsung 63" 3D TV. Skulle teste ut 3D med PS3, men når jeg skal spille av 3D-filmen som fulgte med, får jeg beskjeden "Ingen signal. Kontroller strømmen og kabeltilkoblingen til tilkoblede enheter eller kontroller kildevalg". Vanlig bluray fungerer fortsatt smertefritt. Når jeg så koblet PS3 direkte i TV funker 3D helt topp. Da er der vel naturlig å tenke at det er receiveren som ikke greier å levere signalet. Men receiveren skal jo være 3D-kompatibel. Kan det være noen innstilninger jeg må gjøre? Vil det hjelpe å bytte til hdmi 1.4?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet må du ha hdmi 1.4 for å få kjørt 3d gjennom forsterkeren. Går an å få kjøpt spillere med 2 utganger. En for hdmi 1.4 og en for hdmi 1.3
    Lx 71 har ikke hdmi 1.4, såvidt jeg kan se.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergo er det ikke noe mulighet for direkte avspilning gjennom lx71? Heller ikke med en dedikert 3D bluray? Ser jeg sikkert ble lurt av søket mitt på google angående 3D kompatibilitet. Da får jeg vel bare koble PS3 direkte til tv. Hvordan skal jeg så viderekoble til receiver for å få lyd, og vil jeg evt få like god lyd?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle komponentene må være 3D kompatible. Om du skal koble allt igjennom HDMI så må du bytte reciver eller bluray.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ergo er det ikke noe mulighet for direkte avspilning gjennom lx71? Heller ikke med en dedikert 3D bluray? Ser jeg sikkert ble lurt av søket mitt på google angående 3D kompatibilitet. Da får jeg vel bare koble PS3 direkte til tv. Hvordan skal jeg så viderekoble til receiver for å få lyd, og vil jeg evt få like god lyd?
    PS3 er eneste blu ray spiller som sender 3D gjennom HDMI 1.3, men det kommer med en kostnad. Du får ikke både 3D og full HD-lyd. Skal du ha både 3D og HD-lyd må du kjøpe en ny blu ray spiller som støtter HDMI 1.4 (og selvsagt 3D).

Som nevnt tidligere i tråden er den desidert billigste løsningen å kjøpe en spiller med to HDMI-utganger. Denne setter man da opp til å sende 3D-bildet gjennom den ene utgangen og HD-lyden gjennom den andre (som da går rett til reciever).

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    PS3 er eneste blu ray spiller som sender 3D gjennom HDMI 1.3, men det kommer med en kostnad. Du får ikke både 3D og full HD-lyd. Skal du ha både 3D og HD-lyd må du kjøpe en ny blu ray spiller som støtter HDMI 1.4 (og selvsagt 3D).

Som nevnt tidligere i tråden er den desidert billigste løsningen å kjøpe en spiller med to HDMI-utganger. Denne setter man da opp til å sende 3D-bildet gjennom den ene utgangen og HD-lyden gjennom den andre (som da går rett til reciever).
    Takk for meget konstruktiv tilbakemelding. Høres ut som dette blir løsningen for meg etterhvert. Har du konkret anbefaling til bluray også kanskje?

Får forøvrig ikke lyd på tv'n når jeg spiller av direkte fra PS3 til tv'n. Er det noe som ikke er kompatibelt her også? Må ha hdmi 1.4 for at tv'n skal ta i mot lyden? Hadde jo vært greit å hatt en midlertidig løsning frem til et eventuelt kjøp av bluray med 2 hdmi.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic BT300 er en helt grei spiller som har to hdmi-utganger, dessuten følger det med en utgave av Avatar på 3D blu ray som alene er verdt prisen... Samsung BD-C7900 kan også være et alternativ, iom. at du har TV fra Samsung. En annen spiller som virker VELDIG interessant er Oppo BDP-93EU.

Hos meg har jeg koblet PS3 direkte til TV-en og optisk til reciever. Jeg får da lyden til å fungere fint. Mulig du må inn i innstillingene for lyd på PS3-en og fikle litt.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic BT300 er en helt grei spiller som har to hdmi-utganger, dessuten følger det med en utgave av Avatar på 3D blu ray som alene er verdt prisen... Samsung BD-C7900 kan også være et alternativ, iom. at du har TV fra Samsung. En annen spiller som virker VELDIG interessant er Oppo BDP-93EU.

Hos meg har jeg koblet PS3 direkte til TV-en og optisk til reciever. Jeg får da lyden til å fungere fint. Mulig du må inn i innstillingene for lyd på PS3-en og fikle litt.
    Oppdaget det var en spesiell optisk inngang på PS3 som jeg ikke var kjent med. Den kabelen jeg hadde fra før jeg trodde var optisk passer ikke på langt nær. Er det en spesiell optisk kabel som kreves med ulik utforming i hver ende?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter en helt standard TOSLINK-utgang på min PS3 vertfall. Jeg har den første modellen som kom, den med med 60 gb harddisk og støtte for PS2-spill. Utgangen er gjemt bak en liten plastluke, som felles inn når kabelen dyttes inn.

Mulig PS3-mini har fått mini-toslink-utgang, men synes egentlig det ville vært rart. Toslink er jo en ganske etablert standard og pluggene er ikke spesielt store.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter en helt standard TOSLINK-utgang på min PS3 vertfall. Jeg har den første modellen som kom, den med med 60 gb harddisk og støtte for PS2-spill. Utgangen er gjemt bak en liten plastluke, som felles inn når kabelen dyttes inn.

Mulig PS3-mini har fått mini-toslink-utgang, men synes egentlig det ville vært rart. Toslink er jo en ganske etablert standard og pluggene er ikke spesielt store.
    Er nok det samme hos meg. Er nok bare jeg som er dårlig oppdatert og blandet sammen med coaxial. Får vel kjøpe meg en optisk kabel da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •