hdmi og lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: hdmi og lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hdmi og lyd

om man har en reciver uten hdmi. er det da dårligere lyd ut tl høytalerene enn om man hadde det? eller bare at det er en ledning både med lyd og bilde? er dette eventuelt hørbart? og hvordan gjøre en reciver uten hdmi bedre lydmessig, altså hvilke ledninger?

noen som kan dette eller har mer peiling?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bedre lyd med HDMI, kan få HD lyd om man har en film som har de
    Ellers er vel optisk/coaxial de beste. Digital lyd

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig svar(les: unyansert) cv-dan. For å få Hd-lyd må du overføre lyd frå blu-ray spiller til receiver med hdmi-kabel eller så er du avhengig av at spelaren har analoge utgangar. Då overfører du Hd-lyden via vanlige coax/phono/rca (usikker på terminologien her). Då er det dac i blu-ray spelaren som er avgjerande. Ved hdmi-overføring er det dac i receiver som er i bruk.

Mitt tips er å kjøre digitalt så langt som mulig og nyttiggjere seg av den beste dacen i systemet. Unntaket vil vere Hd-lyd der det er bedre å kjøre analogt enn digitalt, viss receiver ikkje støttar hdmi. Slik eg har forstått det så er det kun hdmi som kan overføre Hd-lyd digitalt...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt tips er å lese litt på HDMI.ORG hvor det meste om systemet står.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Dårlig svar(les: unyansert) cv-dan. For å få Hd-lyd må du overføre lyd frå blu-ray spiller til receiver med hdmi-kabel eller så er du avhengig av at spelaren har analoge utgangar. Då overfører du Hd-lyden via vanlige coax/phono/rca (usikker på terminologien her). Då er det dac i blu-ray spelaren som er avgjerande. Ved hdmi-overføring er det dac i receiver som er i bruk.

Mitt tips er å kjøre digitalt så langt som mulig og nyttiggjere seg av den beste dacen i systemet. Unntaket vil vere Hd-lyd der det er bedre å kjøre analogt enn digitalt, viss receiver ikkje støttar hdmi. Slik eg har forstått det så er det kun hdmi som kan overføre Hd-lyd digitalt...
    Så en får Hd lyd uten Hdmi? Trodde ikke de gikk å overføre Hd lyd via coax jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Så en får Hd lyd uten Hdmi? Trodde ikke de gikk å overføre Hd lyd via coax jeg..
    Du tenker coax via digitalutgang, og da får du ikke HD-lyd, men du kan bruke coax kabler på de analoge utgangene. Funker like bra som RCA kabler. Tror det var det thamule mente.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det thamule meinte Men har ikkje helt oversikten over navn og forskjellar på phono, coax, komponent og rca

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •