Erfaringer med Adcom GFA-5500, anyone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Adcom GFA-5500, anyone?

Som overskriften viser - er det noen som har noen erfaringer med effektforsterkeren til Adcom, GFA-5500, som har hatt den selv eller vet om noen som har og sitter inne med "inside information"? Vet at det er en 2 x 200 watt MOSFET forsterker, 1440 VA max, og 80.000 mF.

Hvordan er den sammenlignet med andre mer kjente merker? Låter det trist og kjedelig, ullent, tjukk grøt og ukontrollert, eller er det stramhet og kontroll hele veien? Og hva vil det si at lyden er "typisk amerikansk"?

Blir unektelig happy om det finnes minst 2 stk "hifi-nerder" :-D der ute som kan gi meg litt hjelp!

Forresten - GODT NYTT ÅR!!!!!!!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom er ikke så lite som du tror. Er bare Norge som er redd for å prøve noe som ikke har blitt solgt her i all evighet, heldigvis så har jeg sett det har kommet mange nye merker i se siste!

Ser selv på en Adcom forsterker, men jeg vet ikke om jeg tørr å bytte ut min Parasound Men Adcom GFA-7807 ser ikke så dum ut, men er redd for at det ikke blir konge match opp imot mine Klipsch.

Hvilke høytallere skal du bruke dem på?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Kef XQ40... fikk testet en GFA-5500 med en eldre pre hjemme i stua, og her var det krefter, men jeg synes kanskje det var noe ukontrollert til tider. Det skal legges til at stua på 20 kvm ikke har tepper på gulvet og svært lite på veggene, så det er langt fra opptimalt når det gjelder refleksjon av lyden. Pluss at høyttalerne stod kanskje en smule for nærme veggen. Min far har 2 stk 2x200 watt GFA-5500 i 40 kvm kjellerstue på Infinity Kappa 8.2i, og det låter langt bedre. Men mer luft rundt høyttalerne og der.

Fikk testet en kamerats ECI 4 nylig, og den låt langt bedre totalt sett. Manglet nok siste dynamiske sprut på enkelte sanger i forhold til Adcomen, og vi trakk høyttalerne ytterligere 12 cm fra veggen. Veldig sømløs, åpen og behagelig lyd, men som sagt - savnet av mer dynamikk var til tider tilstedeværende. Men man må jo gjøre kompromisser, så for meg hadde jeg valgt ECI 4. Men hjemme hos gubben - uten tvil Adcomene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •