DLNA på Onkyo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DLNA på Onkyo

Hei!

Har funnet ut at å spille musikk fra htpc gir dårlig lyd og er ubrukelig. Jeg planlegger å kjøpe en NAS som jeg kobler på nettverket. Er det mulig å spille av fra NAS'en via SERVER-funksjonen på recieveren? Kommer til å legge inn FLAC musikk på NAS, men hvordan vil eventuelt DAC'en i recieveren reagere på musikk gjennom Ethernet? Vil den filtre musikken like godt som den gjør gjennom USB-inngangen? Er veldig kjedelig å investere i en dyr NAS og så viser det seg at det ikke fungerer... Er btw en Onkyo TX-NR808 det er snakk om...

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du funnet ut noe om dette? Fungerte det ev. greit på Onkyo'en? Jeg lurer litt på en slik løsning selv.
    Se også DLNA Server for Onkyo TX-NR807 | Computer Audiophile .

Mvh
    RK

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref manualen til TX-NR808 så støtter den flac via DLNA og lydkvaliteten skal bli identisk som via USB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolv-Karsten
    Hei, har du funnet ut noe om dette? Fungerte det ev. greit på Onkyo'en? Jeg lurer litt på en slik løsning selv.
    Se også DLNA Server for Onkyo TX-NR807 | Computer Audiophile .

Mvh
    RK
    Har holdt på i 2 dager og prøvd å få serveren opp og gå, men har ikke fått det til ennå. Jeg har prøvd å satt opp en midlertidig server på den stasjonære. Dette fungerte veldig bra med Onkyoen, men er ikke særlig lettvint. Men det viser at det går an. Skal fortsette med serveren og se om jeg får den up and running slik at jeg får testet det skikkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er serveren oppe og går! Sleit i 3 dager for å få den til og virke men fant faktisk ut at det var cd-rommen som kødda med os-installeringen. Har aldri vært borti servere før, så dette var jo digg.

Serveren popper opp med en gang på alle maskinene i huset, men den blir ikke oppdaget av verken Panasonic-tven eller Onkyoen. Ifølge bruksanvisning på disse så må det være Windows media center installert på server for at disse skal kunne spille av mediefiler. Men det står og at de støtter dlna, så jeg jobber med å finne utav dette nå... Noen som har forslag til hvordan jeg kan sette opp Ubuntu-serveren slik at den blir oppdaget av Onkyoen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har UPnP kjørende på NASen vel? F.eks. en Asset UPnP? (Når jeg startet UPnP på min Synology NAS samt installerte PlugPlayer på iPhonen så kunne jeg plutselig spille alle mine FLAC filer på iPhone !!! Vel å merke hjemme innen WLAN rekkevidde.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolv-Karsten
    Du har UPnP kjørende på NASen vel? F.eks. en Asset UPnP? (Når jeg startet UPnP på min Synology NAS samt installerte PlugPlayer på iPhonen så kunne jeg plutselig spille alle mine FLAC filer på iPhone !!! Vel å merke hjemme innen WLAN rekkevidde.)
    Nå har jeg tatt htpc'en og installert Ubuntu Server på den. Prøver å finne noe programvare som kan brukes som DLNA-server, men når jeg googler dette, så er det bare masse kryptiske svar som jeg ikke forstår noe av... Har funnet ut at det er noe som heter Rygel som kan konfigureres, slik at Onkyoen kan spille av flac på denne, men har ikke peiling på hvordan dette skal gjøres da det som sagt ikke finnes skikkelige "bruksanvisninger" på nett...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er noe forbasket møl! 8)
    Ta en titt på https://help.ubuntu.com/community/MediaTomb
    Mulig dette er noe. Asset UPnP går ikke på Ubuntu, ser det ut til.
    Men min Synology NAS har noe UPnP innebygget som jeg enkelt enablet, og så fungerte det med iPhonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg det til! Fant en XP Home nøkkel, så jeg fjernet ubuntu og installerte Home-Edition istedet. Fungerer perfekt til både server og streaming til Onkyoen ved hjelp av Foobar2000 med UPnP codec. Får bruke Windows Media Player for å streame film til TV'en, men dette får komme etter hvert. Men so far så fungerer det glimrende. Lyden er akurat som USB'en, og veldig bra. Skikkelig greit å få fjernet den bråkete mediesenteren. Nå kan den stå en annen plass og bråke, mens den streamer lyd og bilde!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •