Yamaha 667/767 og Adyton effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 667/767 og Adyton effektforsterker

Er det noen som har sammenlignet Yamaha 667 og 767? Jeg har en slags ide om at 767 må være bedre siden det er storebroren, men hva aner vel jeg? Kan få 667 for 2500 på elkjop. 767 er ca 2000 mer. Verdt det? (Mulig det endrer seg når januarsalget begynner). Har akkurat byttet inn en Onkyo 608 da det er noe tull med videoprosessoren. Må koble ut hele greia for å ikke miste deler av bildet. Gidder jo ikke det... og så er det ikke pre-out. Fikk plutselig hetta for at jeg må kjøpe ny forsterker igjen snart om jeg skal bytte ut høytalere. Noen jeg i grunn MÅ!
    Jeg kan spytte inn betraktelig mer penger i en forsterker, men... Aaargh. Vanskelig.

Og ang min Adyton effektforsterker. Jeg har "lånt" en effektforsterker av farfar av merket Adyton Symfoni. (Mener å huske at den heter symfoni...Ligger i boden...) Jeg har ikke klart å finne noe informasjon om den forsterkeren på nettet. Noen som vet noe som helst? Om hvor mye watt....prod.år ol? Det suser/surrer dessverre i høytalerne pga halvveis løs phonokabelutgang (eller hva det nå heter...) så den må fikses. Har forstått det sånn at Adyton er ganske så bra. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen respons?

Da får jeg ta en tur med hunden da...

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tilgang til en Adyton effekt så ta vare på den. Om den virker så er det antagelig gull du har funnet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal så absolutt tas vare på! Er bare så utrolig kjedelig at det er noe feil med den... og så har den en utrolig dust fasong. Veldig bred og veldig dyp. Hvor plasserer man sånt?

Og hva koster det å få en til å ta en titt?

Den har forresten fungert veldig bra frem til den slutta å gjøre det Venstre phonoutgang har vært løs lenge, så den har bråke litt om den har liggi feil. Nå bråker det uansett. Dessverre

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åsmund_teodor
    Er det noen som har sammenlignet Yamaha 667 og 767? Jeg har en slags ide om at 767 må være bedre siden det er storebroren, men hva aner vel jeg? Kan få 667 for 2500 på elkjop. 767 er ca 2000 mer. Verdt det?
    Såvidt jeg forsto av bladet Hjemmekino, så havnet 767 litt i "ingenmannsland", ettersom det ikke var så stor forskjell mellom 667 og 767. Enten var 667 nok eller så hoppet man opp til 1067.
    Har ikke selv sammenlignet disse to. Prisen på 667 var veeeldig fin den. Så pass fin at den frister veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det sikkert 667 på meg.

Hvordan låter xtz sammen med yamaha? Ut ifra det jeg har lest er jeg veldig hypp på å høre deres høyttalere.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å vurderer x67-serien også, og ut fra det jeg kan se ved direkte sammenligning av spec, så er det kun litt mer effekt på767 og litt annen fjernkontroll, 767 er litt tyngre.

Er dette eneste forskjellen? Hvis man bruker ekstern effektforsterker til frontkanalene er det jo 500,- spart ved å velge 676 i stedet for 767.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med en 667 som først kostet meg 3495, så kom det en pris på lefdal til 2795, fikk da tilbake litt penger fra elkjøp. Så fikk jeg litt tull med v-aux inngangen(hdmi front) og var å byttet den på elkjøp her om dagen og fikk samtidig igjen noen kroner siden den nå kostet 2495, så for mengden utstyr og prisen må jeg si det virkelig er en god forsterker.

767 kan 'yappe' 8 plasser (667 tar en plass) samt at den har vel 10 watt mer og 2 hdmi ut og skal bedre terminaler til sone 2, og i følge et par jeg har snakket med , være bitte litt bedre på lyd. (og ser kanskje bitte litt tøffere ut siden den er litt høyere og med hjul på hver side ??.)

fikk vel terning 6 i dvd og hjemmkino,de rettet opp en 5 fra testen i påfølgende blad.

Kjører selv 2 rotel trinn på den og har kost meg veldig den siste måneden.
    I stereo funker den som fjell med dali 710 mine , og enhancer mode løfter opp lydbilde på gamle innspillinger som f.eks JJ Cale, bruker den også på film for å få litt løft i lydbilde.

Yamaha RX-V667 7.2 Channel Home Theater Receiver - Front View w/Included Accessories

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det avgjør saken for min del, da blir det 767.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det nå at det kunne missoppfattes, det var 667 som kom ut med 6 på terningen, 767, falt litt igjennom som nevnt, men det var ikke nevnt i testen at den hadde yapo for 8 plasser(heller ikke på hjemme siden) og 2 stk hdmi ut.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de testene tar jeg med en klype salt. Yamaha kommer generelt svært godt ut i tester uansett, og det er snart ikke spennende å lese de en gang.

Takk for info om 8 posisjoner kontra kun én på 667. Jeg sjekket spec på yamaha.no og kunne ikke finne noe spesifikt om det der. Man må jo lese manualen for å finne ut av det.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riktig. L sound som gjorde meg oppmerksom på det og jeg måtte sjekke manualen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så da bestilte jeg like gjerne en RX-V767 i sort fra LSound. Blir artig å teste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •