Onkyo tx-sr608, bra valg og nok krefter??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo tx-sr608, bra valg og nok krefter??

Hei!
    Jeg skal kjøpe meg en ny surroundreceiver i rundt prisen 3000.
    Da lurer jeg på om Onkyo tx-sr608 er ett bra valg, har lurt litt på 508, men er ikke stor pprisforskjell mellom den og 608.

Har den nok krefter tror dere??
    Er ikke noen særlig store høyttalere jeg skal bruke den på, men vil kunne spille høyt alikevel.

Har til nå brukt z-5500 og skal vere oppgradering fra det.

Burde jeg kjøpe den??
    Noen om har erfaringer med den?

Tusen takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg Onkyo TX- SR608, og må si jeg er veldig fornøyd med den. Jeg har noen ganske store fronthøyttalere, og denne forsterkeren drar de minst like godt som forventet.

Tror ikke du bli misfornøyd ved å velge denne.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere skal denne brukes på?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Har hatt den ,og den er kjempebra til den prisen.jeg oppgraderte til 708
    fordi den har pre-out og det har ikke 608
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på høyttalerne og dine forventninger til lyden. Snakker vi lydkvalitet i stereo så er det jo ingen receivere under ti tusen som er spesielt gode. Den er fin til prisen og låter ganske bra på film hvis man ikke bruker romkorreksjon, men til musikk er den ikke spesielt mye å skryte av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Den er fin til prisen og låter ganske bra på film hvis man ikke bruker romkorreksjon, men til musikk er den ikke spesielt mye å skryte av.
    Hm, låter den bedre på film hvis man IKKE bruker romkorreksjon??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Men har den ikke pre-out?
    Nesten ett must her, siden i begynnelsen, må jeg koble bassen på z-5500 til forsterkeren, da må jeg ha pre out. Det er bare til jeg kjøper en annen bass.
    Kan jeg koble kun den en 3,5mm til phono kabel, på 3,5mm kobling på z-5500 og kun den ene phono koblingen til pre out bass på forsterkeren??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du skal være obs på er at videoprosessoren stjeler litt av bilde. Jeg mistet ca en halv cm i toppen og noen mm på venstre side da jeg brukte denne forsterkeren. Ringte Onkyo og fikk hjelp til å deaktivere hele videoprosessoren. Da ble bildet som det skulle... Leverte receiveren tilbake i dag.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det kommer an på høyttalerne og dine forventninger til lyden. Snakker vi lydkvalitet i stereo så er det jo ingen receivere under ti tusen som er spesielt gode. Den er fin til prisen og låter ganske bra på film hvis man ikke bruker romkorreksjon, men til musikk er den ikke spesielt mye å skryte av.
    Hvis man IKKE bruker romkorreksjon??? da blir det bra filmlyd gitt
    Hele vitsen med en moderne surroundreciever er jo romkorreksjonen og automatisk innstilling av nivå på høyttalerne.....
    når man skal se film....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åsmund_teodor
    En ting du skal være obs på er at videoprosessoren stjeler litt av bilde. Jeg mistet ca en halv cm i toppen og noen mm på venstre side da jeg brukte denne forsterkeren. Ringte Onkyo og fikk hjelp til å deaktivere hele videoprosessoren. Da ble bildet som det skulle... Leverte receiveren tilbake i dag.
    Har ikke dette problemet som du beskriver her med min Onkyo 608.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis man IKKE bruker romkorreksjon??? da blir det bra filmlyd gitt
    Hele vitsen med en moderne surroundreciever er jo romkorreksjonen og automatisk innstilling av nivå på høyttalerne.....
    når man skal se film....
    Prøv selv da? I mine ører høres det meste av romkorreksjon ut som at en tar en tykk stor vott og drar over høyttalerne. Min erfaring er at lyden blir mye bedre om man bruker et db-meter og måler nivå og avstand selv og bypasser romkorreksjon, eventuelt kjører romkorreksjonen og slår av EQ, men det må jo enhver se selv. På de dyrere Yamaha modellene fungerer YPAO såpass godt at jeg foretrekker den på til film, men av på stereo. Straight er som regel et godt kompromiss, men en receiver til 10 000 låter som en integrert stereoamp til 3 000 på musikk i 2 kanaler sånn jevnt over.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Prøv selv da? I mine ører høres det meste av romkorreksjon ut som at en tar en tykk stor vott og drar over høyttalerne. Min erfaring er at lyden blir mye bedre om man bruker et db-meter og måler nivå og avstand selv og bypasser romkorreksjon, eventuelt kjører romkorreksjonen og slår av EQ, men det må jo enhver se selv. På de dyrere Yamaha modellene fungerer YPAO såpass godt at jeg foretrekker den på til film, men av på stereo. Straight er som regel et godt kompromiss, men en receiver til 10 000 låter som en integrert stereoamp til 3 000 på musikk i 2 kanaler sånn jevnt over.
    På mine små pyttesmå høyttalere så har jeg prøvd både med og uten romkorreksjon, og med og uten EQ....og det låter som ei kule med romkorreksjon og EQ.....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare supert det da?

Jeg bare skrev at min erfaring var annerledes - og det vil den jo ofte være. Onkyo 608 er en meget god receiver til pengene den koster nå, men en Yamaha 767 vil være en hel del bedre utifra min erfaring, men det er nok ikke aktuelt for trådstarter.

Lykke til med valget! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Har ikke dette problemet som du beskriver her med min Onkyo 608.
    Hmmm. Så bra for deg Har du sjekka med en kalibreringsdisk? Jeg snakka med de som reparerer Onkyo i Norge, og mannen jeg snakket med sa at det ikke er noe de regner som feil. Da tolket jeg det som at det er en svakhet i videprosessoren man bør akseptare da det er en billig receiver. Har iallefall levert den tilbake til MPX, og håper det ikke blir krøll fordi jeg har brukt bananplugger.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er jo bare supert det da?

Jeg bare skrev at min erfaring var annerledes - og det vil den jo ofte være. Onkyo 608 er en meget god receiver til pengene den koster nå, men en Yamaha 767 vil være en hel del bedre utifra min erfaring, men det er nok ikke aktuelt for trådstarter.

Lykke til med valget! 8)
    Nemlig...jeg ville nok valgt Yamaha framfor Onkyo også....men er veldig happy med min HK.....som lager mer enn nok lyd på mine 15 kvm...og som gir 7X60 ordentlige watt
    Så på Inception i går....utrolig bra film og med lyd som fikk "murpussen" til å drysse...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne Onkyo reciveren.
    Jeg hadde en eldre H/K fra før.
    Første intrykk er en VELDIG stor forbedring i bass regionen, men litt skarp diskant.
    Nå har jeg kun brukt denne i et fåtall av timer da den er helt ny og jeg har dårlig med tid om dagen - men i mine øyne virker denne vedig allsidig og med mange muligheter. (Ta i betraktning at jeg er ny i faget)
    Den later til å drive mine B&W DM603 med majoritet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar, men noen spørsmål til.

1.Jeg skal bruke høyttalerene som hører til z-5500 (logitech) og bassen. Vil jeg få bedre lyd, vil jeg få godt resultat av dette, kan jeg spille like høyt(volum)?? (som z-5500)

Er jo begynnelsen på oppgradering til hi-fi anlegg, siden jeg skal oppgradere litt etterhvert. Derfor tenkte jeg at jeg skulle begynne med en forsterker.

2.Jeg skal jo i begynnelsen, koble z-5500 bassen til forsterkeren. Det er bare til jeg kjøper en annen litt senere.

Vil dette da virke?
    Vedlegg 73709
    Får jeg "lyd" i bassen da(ikke bokstavelig lyd men bassdunkene)?
    Grunnen til at jeg tenker det holder med en av rca kablene er at bassen trenger vel ikke to tilkoblinger.
    Eller er det noen annen form for utgang på den som jeg kan bruke?

Tusen takk for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke annbefale deg det du fåreslår i siste post, lyden vil bli mye dårligere mest sannsynlig. Dette er ikke fordi 608 er en dårlig reciever, tvert imot, men at logitech høyttalerene er tilpasset amp'en i bassen så de er finjustert med eq for å låte best mulig tross størrelsen. Dette har logitech forsket lenge og mye på så vil ikke tro at det er bedre at onkyo tar seg av jobben.

Anngående utsagnende til cybervision syntes jeg han opptrer litt vel partisk og forutinntatt, i de fleste tilfeller vil RK bidra positivt. I mitt rom gjør i allefall 607 en formidabel jobb, selvfølgelig med en sikkerhetssjekk med Radioshacken etterpå.
    Å si at en reciever til 10k gjør lik jobb som en intigrert til 3k henger nok litt fortiden til, det er i allefall min mening da recievere generelt har hoppet noen lange skritt de siste 2-3 årene når det gjelder 2ch.

Endret: Glemte å legge til at det du viser til i punkt 2 vil fungere perfekt. Jeg har selv gjort det samme med min 607 og logitech z2300 sub.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Anngående utsagnende til cybervision syntes jeg han opptrer litt vel partisk og forutinntatt, i de fleste tilfeller vil RK bidra positivt. I mitt rom gjør i allefall 607 en formidabel jobb, selvfølgelig med en sikkerhetssjekk med Radioshacken etterpå.
    Partisk? Hvem er jeg på parti med? Forutinntatt? Nå er det mye jeg ikke kan innen hifi, men jeg har de siste årene hatt ganske så mange receivere, høyttalere og forskjellige rom å teste dette ut i så akkurat når det gjelder å være forutinntatt tror jeg du kaster stein i glasshus og hva har jeg å vinne/tape på å si det ene eller andre?

Romkorreksjonsbiten med tanke på avstandsmåling fungerer bra, men det jeg mener fungerer dårlig, spesielt på Audyssey er auto eq som tar åpenhet og liv ut av lyden. Det låter svært ufarlig og flatt, men musikken mister gløden helt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Partisk? Hvem er jeg på parti med? Forutinntatt? Nå er det mye jeg ikke kan innen hifi, men jeg har de siste årene hatt ganske så mange receivere, høyttalere og forskjellige rom å teste dette ut i så akkurat når det gjelder å være forutinntatt tror jeg du kaster stein i glasshus og hva har jeg å vinne/tape på å si det ene eller andre?

Romkorreksjonsbiten med tanke på avstandsmåling fungerer bra, men det jeg mener fungerer dårlig, spesielt på Audyssey er auto eq som tar åpenhet og liv ut av lyden. Det låter svært ufarlig og flatt, men musikken mister gløden helt.
    Motsatt erfaring fra meg, og er på sett og vil enig med truls over her. Første innlegget formulerer du som at det er fasiten, mens du i neste får med at det er DIN erfaring.

Vell, vår erfaring er motsatt av din, så du kan ikke bastant konkludere med det du gjør på grunnlag av bare dine erfaringer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •