Onkyo tx-sr608, bra valg og nok krefter?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cybervision, her må du faktisk bare innse at du var noe bombastisk i første innlegg. Det er godt mulig at du mente at dette bare var din erfaring, men desverre er innlegget skrevet slik at andre ikke leser dette ut fra innlegget.

Mange aner ikke hvor mye er faring du har med forsterkeren, om du kun har hatt en, eller om du f.eks har drevet med salg av den. ten at du informerer om dette i posten, så blir det store forskjeller på hvordan forskjellige lesere tolker innholdet i posten din.

Men det er ikke noe vits å lage noe mer ut av den biten, ting er sagt oog oppklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne rett før jul, og er veldig fornøyd. Den drar B&W 603 S3 hos meg, og det fungerer veldig bra.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayelund
    Cybervision, her må du faktisk bare innse at du var noe bombastisk i første innlegg. Det er godt mulig at du mente at dette bare var din erfaring, men desverre er innlegget skrevet slik at andre ikke leser dette ut fra innlegget.

Mange aner ikke hvor mye er faring du har med forsterkeren, om du kun har hatt en, eller om du f.eks har drevet med salg av den. ten at du informerer om dette i posten, så blir det store forskjeller på hvordan forskjellige lesere tolker innholdet i posten din.

Men det er ikke noe vits å lage noe mer ut av den biten, ting er sagt oog oppklart.
    Jeg står 100% inne for første innlegg. Jeg har hatt 15+ receivere og testet mye. Alle erfaringer en poster i et forum bør jo være ens egne og ikke usanne eller andres. Ta og test litt selv med noen receivere før dere slakter andres erfaringer. Å få inn annet utstyr og teste mot hverandre er ofte en skikkelig oppvekker på hvor ens egen lyd ligger an.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg står 100% inne for første innlegg. Jeg har hatt 15+ receivere og testet mye. Alle erfaringer en poster i et forum bør jo være ens egne og ikke usanne eller andres. Ta og test litt selv med noen receivere før dere slakter andres erfaringer. Å få inn annet utstyr og teste mot hverandre er ofte en skikkelig oppvekker på hvor ens egen lyd ligger an.
    Du er en receiver-eater, Jan

men denne: "Snakker vi lydkvalitet i stereo så er det jo ingen receivere under ti tusen som er spesielt gode."

Er jeg ikke helt enig med deg i.......det lille jeg har av erfaring med receiver

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Du er en receiver-eater, Jan

men denne: "Snakker vi lydkvalitet i stereo så er det jo ingen receivere under ti tusen som er spesielt gode."

Er jeg ikke helt enig med deg i.......det lille jeg har av erfaring med receiver
    Nei, det kommer jo an på hva man anser som "spesielt god". Receivere låter helt greit og har man ikke prøvd gode integrerte så er man sikkert glad, men det kan ikke måle seg med stereoutstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da legger vi den diskusjonen død som fayelund foreslår og konkluderer med at cybervision bare fremmet sine meninger.
    Er trådstarter (2fast4U) fornøyd med svar og tilbakemeldinger, eller er det noe mer du lurer på?
    Hvis ikke kan vi i såfall kalle denne tråden løst.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nei, det kommer jo an på hva man anser som "spesielt god". Receivere låter helt greit og har man ikke prøvd gode integrerte så er man sikkert glad, men det kan ikke måle seg med stereoutstyr.
    En receiver med pure direct eller tilsvarende skal gi god lyd i to kanal stereo.
    Man kan sikkert finne rene stereoforsterkere til samme pris som gjør en bedre jobb enn en receiver, men da mister man fleksibiliteten.

Det jeg sikter til er at du er vel bastant i lyd><pris. Mener å huske at du også har opplevd god lyd med rimelig utstyr en eller flere ganger.

Men men, nå er det nytt år og nye muligheter.
    Godt nytt lyd- og bildeår

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har også bestilt Onkyo tx sr608. Kommer over helga, håper jeg. Gleder meg til å teste den ut med mine M65.

Mvh

Ole Bach

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    En receiver med pure direct eller tilsvarende skal gi god lyd i to kanal stereo.
    Man kan sikkert finne rene stereoforsterkere til samme pris som gjør en bedre jobb enn en receiver, men da mister man fleksibiliteten.

Det jeg sikter til er at du er vel bastant i lyd><pris. Mener å huske at du også har opplevd god lyd med rimelig utstyr en eller flere ganger.

Men men, nå er det nytt år og nye muligheter.
    Godt nytt lyd- og bildeår
    Hehe, ja, jeg opplever til stadighet god lyd med rimelige saker, men ikke rimelige receivere. Receivere låter fint i Pure Direct, men det blir sløret sammenlignet med god stereo - sånn er det bare. Det kommer jo litt an på hvor kresen man er også og det å være middels kresen er nok en velsignelse. Lyd vs Pris er jeg ikke så veldig hard på, men etter å ha hatt en del rimeligere receivere innser jeg hver gang at de ikke duger til musikk utifra min smak.

Jeg synes en må opp på noe ala Yamaha RX-V1900/2067 før det begynner å smake fugl, ihvertfall nok til at stereo er ok og film meget bra. Men nok om det, orker ikke bruke mer tid på dette nu.

Godt nyttår ønskes deg også, Ole!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Jeg vil ikke annbefale deg det du fåreslår i siste post, lyden vil bli mye dårligere mest sannsynlig. Dette er ikke fordi 608 er en dårlig reciever, tvert imot, men at logitech høyttalerene er tilpasset amp'en i bassen så de er finjustert med eq for å låte best mulig tross størrelsen. Dette har logitech forsket lenge og mye på så vil ikke tro at det er bedre at onkyo tar seg av jobben.

Anngående utsagnende til cybervision syntes jeg han opptrer litt vel partisk og forutinntatt, i de fleste tilfeller vil RK bidra positivt. I mitt rom gjør i allefall 607 en formidabel jobb, selvfølgelig med en sikkerhetssjekk med Radioshacken etterpå.
    Å si at en reciever til 10k gjør lik jobb som en intigrert til 3k henger nok litt fortiden til, det er i allefall min mening da recievere generelt har hoppet noen lange skritt de siste 2-3 årene når det gjelder 2ch.

Endret: Glemte å legge til at det du viser til i punkt 2 vil fungere perfekt. Jeg har selv gjort det samme med min 607 og logitech z2300 sub.
    Tusen takk for godt svar!

Forsterkeren er på tilbud hos elkjøp snart, 2500 kr , så kommer til å kjøpe den da.
    Skjønner hva du mener med at høyttalerne ikke vil virke like bra på den. Men jeg skal oppgradere høyttalerne om ikke så lenge likevel så bare kjøper den og prøver. Er lyden dårlig venter jeg til jeg kjøper nye.

Men "zone 2 line out" ved siden av bassen, er det en vanlig line out eller noe annet??

Ellers, takk for svarene

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har den til 2495 på lefdal og til den prisen er det utrolig valuta for pengene, helt sykt i grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange enheter kan man faktisk koble til 608?

Den har 5 assignable HDMI og 2 assignable komponent-video. Jeg har fem enheter med HDMI og to med komponent som jeg vil ha koblet til. Vil dette virke, eller er det maks fem enheter, der opptil to kan bruke komponent?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kan svare selv på dette spørsmålet.

Etter å ha sett bilder av fjernkontrollen, og gått gjennom manualen, så ser det ikke ut til at det er mulig å bruke 7 HD-videokilder.

I følge manualen er dette den komplette listen over kilder man kan velge, sammen med hvilken port de er assignet til som default.

BD/DVD - HDMI 1 / komponent 1 / coax1
    VCR/DVR - HDMI 2
    CBL/SAT - HDMI 3 / komponent 2 / coax 2
    Game - HDMI 4 / optisk 1
    PC - HDMI 5
    AUX - HDMI front (kan ikke reassignes)
    Tuner - Intern tuner (kan ikke reassignes)
    TV/CD - optisk 2
    Port - utvidelsesport for bl.a. iPod.

PORT kan reassignes hvis du ikke bruker iPod-dock eller lignende, men jeg har ikke helt fått med meg om den kan reassignes til en videokilde, eller om
    det kun er lydkilder som aksepteres.

Jeg er også litt usikker på om AUX kan reassignes til en av komponentvideoinngangene, men det ser egentlig ikke sånn ut.

Nå er det flere av kildene mine som ikke brukes veldig ofte, så det er ingen kjempekrise om jeg må inn i menyen og reassigne en input hver gang jeg skal bruke en av de, men litt kjedelig er det jo. Det er også mulig å koble to-tre kilder direkte til TV, og koble lydutgangen fra TVen tilbake til forsterker. Men, jeg hadde jo også håpa jeg skulle klare meg med kun en kabel mellom forsterker og TV.

Jeg kan sikkert også pensjonere en del av videokildene mine. Jeg har f.eks. to mediaspillere og en HTPC, pluss en PS3 og en Blu-ray spiller. PS3en og en av mediaspillerene kan jeg nok ta ut uten det helt store savnet. HD DVD-spilleren kan også forsvinne ut i boden bare jeg blir ferdig med å rippe alle diskene. Samme med CD-jukeboksen, forresten. Bare jeg får ut fingeren og får rippet alle CDene mine, så trenger jeg ikke noe annet enn Squeezeboksen. Enkelt-CDer kan jeg alltids spille av på BD-spilleren.

Hmm... Lurer på om jeg akkurat overtalte meg selv til å kjøpe forsterkeren allikevel, selv om den i utgangspunktet har litt få porter i forhold til det jeg trenger akkurat nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Nå er onkyoen kommet i hus. Koblet den opp mot mine M-65 (bi-ampet). Ble veldig fornøyd med lyden iallefall. Stor forskjell fra min tx sr 307 jeg hadde før.
    Enkle og oversiktlige menyer.
    Alt i alt veldig mye forsterker for pengene. Passer utmerket til mitt bruk.

Eneste jeg stusser på er at det knepper i høyttalerene når jeg bytte kanal på parabolen. Kjører alt via HDMI.
    Har volumet på 40 på forsterkeren og regulerer lyden med fjernkontrollen på tuneren.
    Var ikke sånn på den forrige forsterkeren. Kan det være noen dårlig skjermede kabler?

Mvh

Ole Bach

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i et digitalt miljø så har ekstern støy meget lite å si, når den begynner å plage signalet så plager den deg direkte og

Jeg vil anbefale å justere volum med reciever, men det er litt sånn hipp som happ. Se til at innstillingene er riktige. volum på 40 er ULTRAHØYT! hvis den viser relativt volum og ikke "klassisk" økning. ikke ha volumet høyere en MV 0 med et slikt oppsett som du bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 60x bruker ikke skalaen som starter på -79 og som går opp til +15(som det var på min gamle RX-V) men bruker en skala fra 0-80.
    Til dere som kjøper 60x vil jeg bare si at hvis du har lett drevne høyttalere vil den justere ned volumet mye etter auto-oppsett, når jeg ser film står den ofte på 55-60 mens når jeg vil høre på høy musikk har jeg den på ca 60.

Til 2Fast4U vil jeg si at det selvfølgelig er en grei midlertidig løsning, særlig med de prisene den selges for i dag. 'Zone 2 line out' brukes hvis du skal ha et ekstra par med høyttalere i et annet rom som du vil styre og drive med 608'en. Dette er greit hvis du fks har et pc-rom ved siden av som du savner lyd i. Har ikke testet denne funksjonen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kan velge mellom absolutt og relativ visning på 608`en.
    Står på absolutt på min.
    Går fra 1 - 99.

Mvh

Ole Bach

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •