Yamaha v1900 spørm. om presence, eller hva d heter :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha v1900 spørm. om presence, eller hva d heter :)

har mistet bruksanvisningen så forklarer en del.
    disse eksta kanalene en skal kunne ha over høyre venstre fremme. er det noe som fungerer i standard formater som dolby d, analog sur med prol. 2X, dts hd og ellers. eller bare med Yamahas egne effekter?

Å hvaslags høyttalere kan en nøye seg med der?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske å ha lest at presence bare fungerer sammen med yamahas egne effekter, har ikke min egen manual i nærheten akurat nå.
    Men det er sikkert noen her inne som vet dette sikkert.

Angående høyttalere så er nok ikke det så veldig farlig siden det bare er ambiente lyder som spilles av i disse høyttalerne, dvs "detaljlyder" og ikke noe trøkk så vidt jeg har skjønt.

Skulle gjerne ha testet ut dette selv men frua er ikke veldig imponert over tanken på å ha enda flere høyttalere i stua...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg mener å huske å ha lest at presence bare fungerer sammen med yamahas egne effekter, har ikke min egen manual i nærheten akurat nå.
    Men det er sikkert noen her inne som vet dette sikkert.

Angående høyttalere så er nok ikke det så veldig farlig siden det bare er ambiente lyder som spilles av i disse høyttalerne, dvs "detaljlyder" og ikke noe trøkk så vidt jeg har skjønt.

Skulle gjerne ha testet ut dette selv men frua er ikke veldig imponert over tanken på å ha enda flere høyttalere i stua...
    hehe. jeg har fordelen der på det iogmed jeg bor alene.
    tenkte at det ikke er di største tingene så skal sje der oppe. ser bare på terminalene bak på forsterkeren,, hehe.
    jeg har prøvd en gang me noen eldre bakhøyttalere jeg har fra et billigt 5.1 pc sett. men fikk aldri noen lyd. tok meg aldri tid til å sjekke hvorfor. husker jeg ikke feil fikk jeg ikke test signal i oppsett heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •