Effektforsterker til DM683 med NAD C372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til DM683 med NAD C372

Hei. Har en NAD C372 som driver 2 stk B&W DM683 + en XTZ W99 12" subwoofer. Men føler jeg mangler litt trøkk og lyd. Har hørt at man helst ikke skal spille noe særlig over halvt volum (klokken 12) på forsterkeren, fordi den kan begynne å vrenge og klippe osv. Stemmer dette, eller kan man uten problem spille på 75% av maks?

Spørsmålet er vel hvilken effektforsterker som anbefales? Tenker å kjøpe brukt til ca. 2500-3000. Har alltid tenkt at NAD C272 er best med tanke på brokobling og at det passer bra sammen, men er det andre effektforsterkere som gjør jobben bedre til samme prisen og er like lette å koble sammen med forsterkeren?

Takker for svar

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spruddel
    Hei. Har en NAD C372 som driver 2 stk B&W DM683 + en XTZ W99 12" subwoofer. Men føler jeg mangler litt trøkk og lyd. Har hørt at man helst ikke skal spille noe særlig over halvt volum (klokken 12) på forsterkeren, fordi den kan begynne å vrenge og klippe osv. Stemmer dette, eller kan man uten problem spille på 75% av maks?

Spørsmålet er vel hvilken effektforsterker som anbefales? Tenker å kjøpe brukt til ca. 2500-3000. Har alltid tenkt at NAD C272 er best med tanke på brokobling og at det passer bra sammen, men er det andre effektforsterkere som gjør jobben bedre til samme prisen og er like lette å koble sammen med forsterkeren?

Takker for svar
    Jeg tror nok du må gå for en C272, da dette stemmer mest overens.

Ellers kan du kjøpe en ny C375BEE, da det sies denne har arvet mye fra NAD M3. HFK kvitter seg også med M3, så visst du er en god pruter, så skal du få den ned på 15K.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Jeg tror nok du må gå for en C272, da dette stemmer mest overens.

Ellers kan du kjøpe en ny C375BEE, da det sies denne har arvet mye fra NAD M3. HFK kvitter seg også med M3, så visst du er en god pruter, så skal du få den ned på 15K.

M3 vil fortsatt være i dems sortemang, er bare at den "nye" følger EU direktivet med under 1watt i standby! .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spruddel

Takker for svar
    Jeg hadde også dette problemet med 683, pøste på med effekt, men løsningen var andre høyttalere. Han som kjøpte dem av meg sa at å bytte delefilteret ga stort løft på 683ene. Jeg syntes ikke bassen hadde samme kvaliteten som mellomtonen/diskanten.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    M3 vil fortsatt være i dems sortemang, er bare at den "nye" følger EU direktivet med under 1watt i standby! .
    Åja! Det visste jeg ikke. Men går den 'gamle' for en billigere penge, eller hvordan fungerer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene. Så da blir det vel C272. Er ganske uaktuelt å bytte høyttalere, da interessen for lyd ikke er så ekstrem. Vil ha noe som spiller godt, og jeg synes høyttalerne spiller bra, men mangler bare litt volume og punch.
    Bare å si ifra om dere vet om en C272 til salgs

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte DM683 med C272 + c372 en gang på "klubben" det låt meget bra, bass i bøtter og spann og mer en høyt nok for de aller aller fleste:-)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du blir fornøyd med 272, jeg har selc 275 på de og det spiller som F...!
    Bass og volum så det holder for meg hvertfall.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •