Effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker

Trenger noe hjelp angående effektforsterker.

Har idag en Pioneer VSX1025 med noen enkle høytalere, tenkte jeg skulle oppgradere høytalerne snart, se hva jeg finner brukt for rundt 10k.
    For å drive dette best mulig vil jeg vel trenge en effektforsterker.

Har sett på Abrahamsen sin V4.0, da jeg får en bra pris på denne.
    Noen som har noen erfaringer med denne eller tips?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere tenker du og kjøpe?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke den pioneeren har pre-ut.... går deg på en smell da....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var helt sikker på at denne hadde preout. Har tidligere vurdert å anskaffe meg V3+V4, men så kom jeg over en tråd på nettet hvor det sto at dette ikke vil spille bedre en å bare kjøpe seg forsterkeren V2.0? Ulempen er at du ikke får utgangene som V4.0 har?

Vis det er slik så ønsker jeg å ha en surround receiver+ V4.0, men hvilken receiver kan jeg da få med preout? Ikke for dyr!

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV667 fra yamaha, evt Onkyo 708 og Pio 2020 er vel det rimeligste fra nevente produsenter med pre out.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke feks RXV667 sammens med V4, kontra en bedre/dyrere receiver? Vil det være stor forskjell eller er det effektforsterkeren(det siste leddet) som bestemmer hvor mye kraft det blir?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterkeren er den som bestemmer hvor mye effekt du gir til høyttalerene. Men forforsterkeren kan ha en innvirkning på hvilken lydsignatur du får.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort signatur slik jeg har opplevd det: Pioneer-meget nøytral kan bli vel tøff i toppen på enkelte høytaler kombinasjoner. Yamaha litt mørk men kanon god på film særlig. Onkyo ligger litt mitt imellom-litt avrundet topp iforhold til Pio.

Men effekt forsterkeren har også litt å si! Kobler du Abrahamsen V4 på Pio blir ikke Pioneern like hard i toppen+++ mange variabler. Har selv Pio på Rotel RB1092 serie med ICE dette ville blitt for lyst på mange høytaler kombinasjoner men funker meget bra på mitt oppsett nå!

Hvilke høytalere skal du koble opp på?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan pris du får på v4, men kansje du hadde gjort klokere i å selge receiveren du har i dag, å kjøpt inn en større pioneer receiver. Lx73? Brukt 72? Har hatt lx81 og har i dag lx83. Begge receiveren er faktisk meget kraftig. Siden det brukes samme effekt i lx72-73 som lx81-83 tenkte jeg at jeg kunne nevne dette. Du får også en mye receiver og romkorreksjon om du gjør dette- Lykke til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket kommer jeg kun til å spille musikk men vil ha muligheten til å koble til noen ekstra høytalere å få surround senere. Så vil helst ikke legge så mye penger i en receiver, du får vel mye mere effekt med en forsterker til 10k enn en s.receiver til 10k.

Men som sagt litt usikker på hvilken s.receiver jeg bør gå for uten om at jeg kommer til å bli skuffa over lydsignaturen.
    Nå har jeg ingen aning om hvilke høytalere jeg skal koble til, det beste brukte jeg får for rundt 10k, men spiller alt mulig av musikk, liker at det er litt ekstra bass i de hvertfall.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes mye morro på brukten, kan få reciver og effekt for 10k å det spiller så å si alltid bedre enn en reciver i samme prisklasse.

MEN Jeg brukte min Onkyo 5007 på mine RF-7 med bra resultat. Ser det ligger en Onkyo 3007 på torvet. Hold øye med den å se hva den går for: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=71821&cat=13

Du kulle ikke bli skuffet på denne.

;Mener det ligger en 5007 på finn for litt over 10k også, blir litt smak å behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om VSX2020? Eller er det noen andre receivere som jeg bør vurdere til ca samme pris, ikke noe dyrere.
    Selfølgelig da med pre-out

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •