Onkyo TX-NR1008 eller Pioneer SC-LX73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR1008 eller Pioneer SC-LX73

Skal ha meg litt hjemmekino, og vurderer forskjellige receivere. Akkurat nå står det mellom Onkyo TX-NR1008 eller Pioneer SC-LX73.

Oppsettet ellers blir antakelig som følger:

Front: KEF Q900
    Senter: KEF Q600c
    Bak: KEF Q300

Sub: Usikker, muligens XTZ, men tar gjerne imot tips.

Har KEF Q300 fra før, derfor tenker jeg å fortsette med dette merket, ettersom jeg er svært fornøyd med Q300.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holtet
    Skal ha meg litt hjemmekino, og vurderer forskjellige receivere. Akkurat nå står det mellom Onkyo TX-NR1008 eller Pioneer SC-LX73.

Har KEF Q300 fra før, derfor tenker jeg å fortsette med dette merket, ettersom jeg er svært fornøyd med Q300.
    Til KEF trur jeg kanskje Pioneer'n er noe bedre match asså... Hva blir hovedbruksområde?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all hovedsak til film, men vil gjerne ha gode stereoprestasjoner også. Vil nok bli utvidet med effekttrinn til front etterhvert.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holtet

Ettersom jeg har Pioneer selv, så kan jeg si litt om den. Den er nøytralt klingende, veldig detaljert og krefter nok til å drive selv tungdrevne høyttalere. Sjekk profilen min.

Den passer best til litt mørke høyttalere som f.eks. B&W. Til litt lysere og mer frampå høyttalere som f.eks Dali og Klipsch så stiller jeg meg litt mer tvilsom til dem. Heller Denon, NAD eller Yamaha til disse tror jeg.

Så spørs det da hvordan KEF'ene er klangmessig. Har ikke så veldig mye erfaring med Onkyos receivere de senere år, men mener de også er ganske nøytrale i klangen. Dermed er Pioneeren og Onkyoen ganske likeverdige? Et spørsmål om pris, kanskje?

Pioneeren får veldig mye god omtale i tester, men det gjør jo Onkyoen også. Ikke helt enkelt dette, hehe..
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ettersom jeg har Pioneer selv, så kan jeg si litt om den. Den er nøytralt klingende, veldig detaljert og krefter nok til å drive selv tungdrevne høyttalere. Sjekk profilen min.

Den passer best til litt mørke høyttalere som f.eks. B&W. Til litt lysere og mer frampå høyttalere som f.eks Dali og Klipsch så stiller jeg meg litt mer tvilsom til dem. Heller Denon, NAD eller Yamaha til disse tror jeg.

Så spørs det da hvordan KEF'ene er klangmessig. Har ikke så veldig mye erfaring med Onkyos receivere de senere år, men mener de også er ganske nøytrale i klangen. Dermed er Pioneeren og Onkyoen ganske likeverdige? Et spørsmål om pris, kanskje?

Pioneeren får veldig mye god omtale i tester, men det gjør jo Onkyoen også. Ikke helt enkelt dette, hehe..
    KEFen er nok lysere, og i diskanten kan den være litt skarp, og at Pioneer i utgangspunktet kanskje ikke er den beste matchen.. har imidlertid lest at Pioneer har noe teknologi for å jevne ut dette. Syns dette er utrolig vanskelig, og det er jo ikke akkurat flust av butikker som utsiller Hi-Fi i denne prisklassen i Hamar-området.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med erfaring fra Marantz? Tenker på SR-7005. Ser at den gjorde det bra på musikk i testen til Lyd & Bilde.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!