Spørsmål ang Parasound Halo A21/JC2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang Parasound Halo A21/JC2

eg har tenkt å investere i et nytt forsterker sett, og vil denne gå gangen gå for et pre og effekt anlegg, istedet for integrert som jeg har nå (ECI-5)

Vurderer å¨investere i et Parasound system (JC2 og A21), og har noe spørsmål rundt dette, som jeg håper å få svar på.

Høytalerene de skal brukes til Dali Mentor 6 LE.

"problemet" mitt er at jeg har tv, blue-ray spiller og musikk via Airport Express, som er koblet via en dac (digitalt) og videre til ECI-5.

Hvis jeg investerer i et Parasound oppsett, så må jeg antageligvis kutte ut dacen pga plass, og da må jeg kjører signalet fra TV/Blue-ray spiller inn i analoge del på JC2, og det samme gjelder signalen fra Airport expressen.

Blue spilleren (Denon BD 3800) har et ok drivverk og jeg vil også bruke analog utg fra denne som cd spiller.

Derfor ønsker jeg tilbakemelding fra noen som erfaringer med Parasound og om jeg bør fortette å bruke dac i tillegg.

Håper jeg har klart å forklare meg på en grei måte, for dette er ganske innviklet for meg

Ha en fortsatt fin dag

mvh

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra Hegel H200 til Parasound og er veldig fornøyd.Spesielt effektforsterkeren er utrolig god med en behagelig lyd.
    Når det gjelder DAC så gruser Hegel DAC-en Primare cd-spilleren min til 10.000 på alle punkt.
    Burde ikke en P7 holde ? Du må nesten prøve DAC vs cd/bluray - spiller.Tipper DAC-en vinner hvis den er god.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er veldig i tvil om jeg skal kjøpe JC2 eller P7, og jeg er glad for alle innspill som kommer.

mvh

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk rådet om å kjøpe P7 i stedet for JC2, dette fordi P7 spiller "tøffere og mer vintage aktig" en JC2 som er mer steril og oppløst. Regner også med at JC2 med et par JC1 er en bedre match. Uansett utrolige produkter og en kraft og finnish som bare må oppleves.

Anbefaler god tilgang til edle dråper og kamera ved utpakking!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer å kutte ut DAC ville jeg testet de analoge utgangene på det utstyret som i dag er koblet til DAC først.

Jeg har hørt at airport express har en skikkelig dårlig DAC. Hvis det er din hovedkilde for musikk så tror jeg neppe du vil få noe bedre lyd av å gå for dyrere/bedre forsterkere når du bruker dårlige DAC-er i dine kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for alle innspill.

Problemet mitt er at jeg har endel kilder som jeg er koblet mot dac idag(TV/Blue Ray spiller /Airport express og ps3), og hvis jeg skal gå for et pre/effekt oppsett, så finns det ikke plass i racket.

Har vært på hifiklubben idag og hørt på NAD M2(med B&W 802D). Dæven som det låt, og kanskje det kan være en forsterker for mitt behov, siden den også har 4 digitale innganger.

Venter på nyeste Fidelity som tester denne skikkelig.

kom gjerne med fler innspill

mvh

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Takk for alle innspill.

Problemet mitt er at jeg har endel kilder som jeg er koblet mot dac idag(TV/Blue Ray spiller /Airport express og ps3), og hvis jeg skal gå for et pre/effekt oppsett, så finns det ikke plass i racket.

Har vært på hifiklubben idag og hørt på NAD M2(med B&W 802D). Dæven som det låt, og kanskje det kan være en forsterker for mitt behov, siden den også har 4 digitale innganger.

Venter på nyeste Fidelity som tester denne skikkelig.

kom gjerne med fler innspill

mvh

Tom
    Hør på dem med 2 jc1 og en jc 2 du så har du nok nøkkelen til nirvana, selvom det blir j...g dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skulle gjerne kjøpt 2 stk JC1 og 1 stk JC2, men det blir et problem med plass og ikke minst problem med lommeboka he he.

Tror jeg får dra å høre mer på NAD M2 i helgen, men det er synd at de ikke har flere Mentor 6 LE på lager, sånn at det hadde blitt likt mitt oppsett c,")

mvh

Tom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •