Hjelp til valg av receiver til PSB Image T45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av receiver til PSB Image T45

Hei,

jeg skulle gjerne hatt noen innspill på valg av reciever til å erstatte min (minst) 20 år gamle og døende Rotel forsterker. (RA-820, ca 25W)

Jeg har et par PSB Image T45 som jeg tenker å beholde. Rotel'en klarer greit å gi meg nok lyd med disse høytalerne til at jeg blir bekymra for naboene - så jeg tror ikke jeg skulle ha behov for noe med veldig mye kraft (men ejg ser at det å ha "overskuddskraft" i forsterkertrinnet vel gir meg bedre lyd).

Bruksområde er musikk, film, TV og spilling i en ganske liten stue hvor det å få optimalt plasserte høytalere og lytteposisjoner aldri vil bli mulig. Jeg er ingen ekte audiofil - så i forhold til lydkvalitet er "godt nok" det nivået jeg sikter meg inn på:-) I den grad jeg må prioritere mellom musikklyd og videolyd er det nok musikklyden som er det som er viktigst for meg. (musikk: det går litt i det meste, men tyngre rock går det lite av. Jeg har aldri ønsket meg Cervin Vega-høyttalere...)

Etter å ha vurdert frem og tilbake litt tror jeg at jeg vil ha en receiver, ikke en stereo-forsterker. Både for å kunne "utvide" til surround, for å få en fornuftig måte å få TV-lyden ut over høytalerne (den har kun optisk ut) og fordi jeg tror TV'ens 3 HDMI-innganger vil bli for lite snart. Jeg forstår at det gir meg en dårligere forsterker, men jeg har inntrykk av at moderne receivere likevel tilfredstiller "godt nok"-kravet mitt.

Budsjett er 3-4 tusen.

Jeg har sett på Onkyo SR608 og Denons 1611 og 1911. Disse tre ser jo fine ut alle sammen. Det virker på meg som om Onkyoen har mer funksjoner, Denon har bedre romkorrigering (hvor viktig er egentlig det?), Onkyoen kan ha mer problemer med varme (og den har en vifte?). Jeg regner med at det er mange modeller jeg ikke har sett på...

Pre-out høres ut som en fin oppgraderingsmulighet jeg antakelig aldri vil få tatt i bruk, sone-2-funksjon har jeg i hvert fall ikke nytte av i dagens leilighet. Mulighet for justering av inngangsvolum for de forskjellige kildene mine hadde vært veldig nyttig (HTPC'en gir et signal som er omtrent en tredjedel av det jeg får fra CD-spilleren - jeg må derfor passe på å justere volum før jeg bytter kilde i dag). Radio er hyggelig, men ikke nødvendig.

Har noen lyst til å komme med innspill basert på dette? Vil en receiver i klassen jeg beskriver ha noen problemer med høytalerne mine?

mvh,
    -sig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo, men kjøpt modell med pre out. Husker ikke om 608 har dette. T45 liker krefter så skal du ha mer ut av de etterhvert kan det være fint å koble på et effekttrinn. T45 fungerer dessuten meget bra sammen med NAD om jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill:-)

Ser ut til at jeg i tilfelle må opp fra 608 for å få pre-out - får se litt på hva det gjør med budsjettet.

Ser Soundgarden har dumpet pris åp Harman/Kardon AVR260 til 4k nå også, men heller mot at det er dumt å gå for noe som ikke støtter HDMI 1.4 nå..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på NAD. NAD er under samme moderselskap som PSB, som benytter NAD i sin produksjon!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •