Julegaveforslag: Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Julegaveforslag: Forsterker

Hei!

Jeg er litt sent ut, så prøver meg på dette forumet for å se om det er noen som har et bra tips til meg!

Skal kjøpe en forsterker til samboeren i julegave. Har kikket litt på nett, men synes det er et hav av forsterkere å velge i. Jeg tenker meg ikke noe over 3000 kr, men hadde vært supert hvis noen kommer med tips rundt 2000 kr også, slik at jeg kan kjøpe noe ved siden av

Det som er tingen er at han har de 5 høyttalerne til SONY DAV-DZ660, da han fikk disse av en kamerat. Men jeg har fått med meg at han har hatt problemer med å finne en forsterker som er kompatibel til disse, tror det hadde noe med ohm'en å gjøre. Så hvis noen kunne tipset om en bra forsterker som passer til disse høyttalerne, hadde jo det vært perfekt! Men tror han har tenkt å investere i to nye høyttalere etterhvert.

Har kikket litt på disse:
    Yamaha RX-V365B
    Onkyo TX-SR608
    Yamaha RX-497/B
    Onkyo TX-SR508

Er disse bra kjøp? Eller har dere noen andre tips?

På forhånd tusen takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Ville gått for 608 av disse kandiatene evt 508 ved stramt budsjett. Vil ikke anbefale å bruke Sony høytalerne da subben er passiv og de er avhenige av sub for å få noe form for fylde i lyden. Ville heller kjøpt en billig høytaler pakke som denne f.eks Jamo 426 HCS 3 høyttalerpakke - Lefdal som gir MYE for penga! Så er det lurt å kjøpe en sub etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale å legge 500kr mer i det for en 608, blir liksom litt mer trykk i det fra den kontra de andre som er et nivå under. Tror ikke du trenger å bekymre deg så voldsomt for at han skal bli skuffet om han får en tung og hard pakke under juletreet uansett, så noe ved siden av er strengt tatt ikke nødvendig

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    Jeg vil også anbefale å legge 500kr mer i det for en 608, blir liksom litt mer trykk i det fra den kontra de andre som er et nivå under. Tror ikke du trenger å bekymre deg så voldsomt for at han skal bli skuffet om han får en tung og hard pakke under juletreet uansett, så noe ved siden av er strengt tatt ikke nødvendig
    Jeg henger meg på hva Kakk sier her, noe ved sidenav er strengt tatt ikke nødvendig, og hvis du absolutt vil gi noe ved sidenav er det mye som kan lages og gi til kjæresten

Høyttalere kan han jo oppgradere selv senere, vil vel anbefale at angående høyttalere burde vel det lyttes litt til forskjellige og ikke gå ut i fra pris

Han er i hvertfal en heldig gutt
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svarene!

De forsterkerne jeg listet opp var bare noen som jeg kom over, har dere noen andre bra kjøp å tipse om til rundt 3000?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklagligvis er det ikke mange forsterkere i det prisleiet som kan konkurere med onkyo sin 608 siden selgerne nester lider av samme sykdom som de som selger ribbe i disse dager. Den er nesten til halv pris av hva veiledende er, skal en komme med noe som kan stille opp mot den måtte det i så tilfelle hvert yamaha sin reciver som er hakket over den du først listet opp, men den koster da nye 500-1000kr mer og den blir da i tilegg rangert omtrentlig likt, da med små individuelle forskjeller.

Harman/Kardon AVR260 Surroundreceiver | Soundgarden er vel det beste jeg kan tenke meg som kan stille opp mot den fra onkyo, da snakker vi 4000 som vil overskride budsjettet ytterligere... Denne er da også bare litt bedre på film, men langt dårligere på musikk enn onkyoen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •