Monoblokk og receiver/stereo spørsmål (oppklart)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monoblokk og receiver/stereo spørsmål (oppklart)

Hei igjen "hifi-guruer"

Lurte på her jeg sitter, kan jeg koble 3 stk Emotiva UPA-1 til Marantz SR8500 via RCA/Coax, og i tillegg koble cd-spiller med en god DAC via XLR, uten å få problemer, og uten å måtte "styre på" hver gang jeg skifter fra DVD/TV til CD?

Lego

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg vært veldig forsiktig med.
    Det kommer vel an på hvordan blokkene er bygget opp. Har du en switch bakpå blokkene hvor du velger balansert eller ikke?

Jeg husker det her har blitt tatt opp i en tidligere tråd jeg fulgte litt med på, for jeg hadde akkurat samme problemstillingen selv. Noen som vet litt mer enn meg om oppbygningen av forsterkere svarte at dette ikke var noen god idè. Håper noen gir et mer utfyllende svar enn mitt da jeg ikke er overdrivi god teknisk på dette.

Grunnen til at jeg skriver nå er egentlig mest for å hindre deg i å koble til før noen svarer bedre, slik at du ikke ryker forsterkeren
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og omtanken, men ingen fare. Forsterkerne ligger fortsatt i USA.
    Lurer på å kjøpe disse monoblokkene fra Emotiva, så om det er switch eller ei vet jeg lite om.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er en switch bakpå - for å velge mellom XLR og RCA - advares det generelt mot å bruke begge inngangene samtidig. Lyngdorf og Krell - som jeg hadde i en periode - sa tydelig fra i manualen at dette måtte man IKKE gjøre. Det er bare hvis man er HELT SIKKER på at velgeren på baksiden av effekttrinnet bryter all kontakt mellom de to inngangene, at man kan bruke begge samtidig. En annen hifi-venn her på AV-Forum sjekket med Parasound - og fikk samme svar: IKKE gjør dette.

Sjekk med produsenten først!

Alternativt kan man bruke en dertil egne svitsjeboks - det finne greie slike, noen endog med fjernkontroll.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, da takker jeg for informasjon så langt, og setter nye komponenter på ønskelisten til jul. 8)

Lego

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •