Hjelp til receiver valg til B&W høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til receiver valg til B&W høyttalere

Det er på høy tid å kassere min gamle sliter, en Denon AVR-600RD ProLogic "surrround" receiver fra 1998. Denon forsterkeren har bare blitt brukt til å drive noen B&W DM602 høyttalere i stereo.

Jeg trenger litt hjelp til å velge receiver. Jeg vil ha en forsterker som dekoder HD-lydformatene. Jeg har bare plass til 5.1 oppsett!
    De forsterkerne jeg har sett på er:

Denon AVR-1311
    Onkyo TX-SR508B
    Yamaha RX-V467B
    Pioneer VSX-520

Hvilken av disse merkene jeg har sett på passer bra lydmessig sammen med Bowers & Wilkins høyttalerne?

Høyttalerne jeg har nå er:
    Front: B&W DM602
    Bak: B&W LM1
    Senter: Tråler brukten etter B&W senter
    Sub: ikke med i planen enda, men kommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W är törstiga efter effekt, och desvärre, ingen av de du har nämt är något att hänga i granen till B&W. Yamaha och Onkyo har jag hört på B&W och kan anbefallas, men en hel de lkraftigare än de du nämner. Vad du än gör, köp en reciever med möjlighet för pre-out så du kan stoppa på ett efekttrinn.

Se efter en brukt Onkyo 875 om du inte absolut måste ha 3D. Jag vet Netshop har ett par stycken kvar billigt. Mer strömstark receiver hittar du inte för dom pengarna.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt god hell med både Harman Kardon 255 og Pioneer VSX-LX52 på mine B&W CDM 1 SE. Føler ikke at de trenger noe mer kraft for å yte.

Har også hatt Classé CAP-151 på disse og savner den egentlig bare fordi den så bra ut og var ekstremt mye enklere å ha med å gjøre enn en kringlydsmottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren jeg har nå er oppgitt til 50W på frontkanalene, å det syntes jeg har fungert veldig bra i det rommet jeg bruker til TV-stue
    Jeg er ikke redd for at noen av disse er for svake til å drive høyttalerne

Har jeg sett rett at Yamahaen er den eneste med pre out for å utvide til 7.1?

Det er også den som utseendemessig matcher tv,- og bluray spilleren best. (utseende er VEEEELDI viktig for min "bedre" halvdel)

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går for Denon vil jeg på det sterkeste anbefale deg å i det minste gå opp to hakk til AVR1911. En forsterker på AVR1311s størrelse vil bli en svært dårlig match med B&W602.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •