Problemer med å sette opp hjemmekino rx 3067 klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Problemer med å sette opp hjemmekino rx 3067 klipsch

Heisann, har nettop kjøpt meg nytt hjemmekino og har litt problemer med å stille inn recieveren.
    Utstyret er:
    yamaha rx-v3067
    Klipsch:
    2x Rf7-II
    Rc 64-II
    4x Rs 62-II
    Subber:
    2x SVS pb13 ultra

Hvordan må jeg stille inn forsterkeren for å ha Hdmi fra ps3 til reciever og hdmi fra reciever til prosjektor?

jeg har koblet inn ps3 i recieveren og fra forsterkeren til en prosjektor med hdmi kabler. Når jeg prøver dette her så begynner det bare å blinke rødt "hdmi in/out" i recieveren og prosjektor bildet blinker fra svart til blå skjerm samtidig som det står "støtter ikke modus" eller "intet signal".

Da jeg prøvde med optisk kabel fra ps3 til reciever og hdmi fra ps3 direkte til prosjektor klarte jeg og få lyd og bilde.
    Dette skjer også når jeg bruker en TV istedet for Prosjektoren. Så jeg tenker det er nødt for å være noen instillinger med recieveren. Men jeg klarer ikke å finne det ut. Kan noen være så snill å hjelpe meg hvis de vet noe om denne problemstillingen

Lurer også på hvis det er noen i stavanger området som har peiling på dette som kunne tenke seg å komme innom en tur hjem til meg for å instille recieveren skikkelig. Eller om noen vet om noen profesjonelle som har erfaring med denne recieveren som drar hjem til folk.

Tusen takk for svar!

Mvh
    Viljar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciver så sett den til True så bilde signalet går igjennom. Da føres samme signal som sendes ut fra ps3 til prosjektøren.

Gå igjennom reciverens brukermanual er ALTID lurt og gjøre.
    Gå igjennom PS3 sin manual er også lurt.
    Sjekk hvilken oppløsning prosjektøren støtter...

Høytalere settes til SMAL med delefilter/x-over satt til 80hz, det er en grei plass og starte

Klipsch trenger en del timer til innspilling før de setter lyden der den skal være.

Foreøvrig et veldig kappabelt filmoppsett du har skaffet deg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg alt til å fungere med tven slik jeg vil. Men når jeg skrudde av alt for å så ta Hdmi kabelen til prosjektoren istedet for TV'n så står det igjen på prosjektoren "støtter ikke modus". Dette er så sinsykt frustrerende drar nå til sentrum. Prøver å finne noen som kan med dette der. Er desperat !!!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et såppas seriøst hjemmekino oppsett, og subwoofere/ receiver også, ville jeg virkelig anbefale deg og gå for en effektforsterker, slik RF-7 og RC64 virkelig blir morro!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, C-V.
    Ja effekt må til ^^. Jeg har også bestilt Adcom gfa 5500, men jeg får den først om et par uker.
    Den er bare 2 chan tho. Håper det blir nok trøkk med den Gleder meg til alt er spillt inn.

Antar du kjører RF83 siden du har det i signaturen din. Hvor lang tid tok det deg å spille dem inn ca?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet rett? Projektor er på "out" og PS3 på "in" ?

Har ikke samme reciever som deg så anbefaler at du går over instillingene og leser manualen
    Sikkert bare en liten filleting

På PS3n så sender jeg lyd og bilde bare via hdmi, (ikke noe automatisk valg)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipschviljar
    Hei, C-V.
    Ja effekt må til ^^. Jeg har også bestilt Adcom gfa 5500, men jeg får den først om et par uker.
    Den er bare 2 chan tho. Håper det blir nok trøkk med den Gleder meg til alt er spillt inn.

Antar du kjører RF83 siden du har det i signaturen din. Hvor lang tid tok det deg å spille dem inn ca?

innspilling er litt vanskelig å si eksakt ettersom det varierer med type bruk.
    spørs også hva du gikk fra, første settet mitt gikk jeg fra Cerwin Vega, og følte derfor at de var innspilt og kanonbra iløpet av et par dager!

Men etter jeg hadde identisk opsett med hva jeg har nå i ca 2 år, før jeg idiotisk nok solgte det, kjøpte jeg det tiilbake etter ca 6mnd - og da følte jeg (trolig av erfaring av hvordan det skulle være) ikke at det løsnet skikkelig før det hadde gått noen mnd...

Det låt ikke dårlig i hele innspillingstiden, men bassen var daff og slapp i noen uker, etter 100-200timer følte jeg at de var bra - så løsner det bare mer og mer etter det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey. Jeg har også gått fra CV. 2 x cls215 osv. Husker ikke hvordan det var å spille dem inn :P

Hvor høyt bør jeg spille de første 200 timene? Noen som fortalte meg at de kunne bli ødelagt av å spille for høyt. Jeg spiller mer "moderat", ikke noe spesielt høyt. Men min definisjon på "høyt" er nok ikke det samme som resten av befolkningen. Burde jeg bekymre meg for å ødelegge dem tror du ? :-? Høres kanskje dumt ut..

Mvh
    viljar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •