Hvordan koble Yamaha RX-V667 til sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble Yamaha RX-V667 til sub?

Er litt i tvil om hvordan jeg skal koble sub'en til receiveren.

På sub'en er det en R og L inngang (RCA). På receiveren er det to sub utganger.

Jeg har koblet en RCA fra sub 1 utgangen til R inngangen på suben slik det står i bruksanvisningen. Men det står også at for best effekt bør jeg splitte inngangen med en y-kobling slik at den kobles til både R og L på suben.
    Det er jo greit nok, men da tenker jeg slik: bør jeg heller koble en kabel fra sub1 til R og en annen kabel fra sub2 til L?

Håper det var forståelig spørsmål :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av westerma
    Er litt i tvil om hvordan jeg skal koble sub'en til receiveren.

På sub'en er det en R og L inngang (RCA). På receiveren er det to sub utganger.

Jeg har koblet en RCA fra sub 1 utgangen til R inngangen på suben slik det står i bruksanvisningen. Men det står også at for best effekt bør jeg splitte inngangen med en y-kobling slik at den kobles til både R og L på suben.
    Det er jo greit nok, men da tenker jeg slik: bør jeg heller koble en kabel fra sub1 til R og en annen kabel fra sub2 til L?

Håper det var forståelig spørsmål :-)
    Sånn du har gjort det er helt i orden!
    Y-ledd gjør bare at du får 3 db høyere inn signal til suben,men det egetlig det samme som å øke 3 db på volumknappen!
    Så kjør på sånn som du har det du:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv om jeg har to sub-utganger på receiveren er det ingen vits å kjøre en kabel ut fra hver av disse og inn på henholdsvis R og L?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bortkastet. Du trenger ikke mer enn én RCA mellom receiver og sub. Men det gjør ikke noe om du bruker stereo hvis du allerede har kabelen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •