Pre til Helicon 400 og Vincent CD S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pre til Helicon 400 og Vincent CD S3

Hei
    Jeg sitter med et sett Dali Helicon 400 samt en Vincent CD S3 som jeg gjerne vil koble på en balansert pre av et eller annet slag. Jeg kjører dette på en NAD surround receiver idag, men Rom var heller ikke bygget på en dag som man sier

Har to stk NAD C270 som jeg Biamper og det fungerer sånn passe (masse krutt men det er stort sett det), men de også forsvinner etterhvert. Men first things first, det er altså en pre jeg er ute etter akkurat nå.

Noen forslag til hva jeg burde prøve ut ? Det er selvfølgelig safe å kjøre på med en Vincent pre også, men jeg mistenker Vincent generelt for å ha et litt snilt lydbilde. Masse detaljer, men jeg savner litt råskap. Håper dette kan løses ved en pre eller kanskje en heftig DAC.

Dette baserer jeg på opplevelsene med CD S3`en, men det skal sies at de samme opplevelsene er oppnådd med den nevnte NAD receiveren så det er mulig jeg er på tur når jeg sier snill lyd...

Noen som har erfaringer med Vincent cd spillere koblet på Vincent forsterkeri eller finnes det andre veier til lykken ?

Takknemlig for innspill

På forhånd tusen takk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slitt med en ganskel lik problemstilling selv. Jeg har endt opp med noen alternativer:

PSaudio PCA 2
    Trigon

Eller som et billigere alt:
    Thule

Jeg mistenker PSaudio for å være den råeste av dem.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Parasound P3? Den skal være god sammtidig som det er mye "trøkk" i den...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en stor fordel å kjøre balansert på vincent...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    er en stor fordel å kjøre balansert på vincent...
    P3 har vel balanserte inn og ut ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Hva med Parasound P3? Den skal være god sammtidig som det er mye "trøkk" i den...
    Takk for svar

Har vært inne på Parasound tanken ja.
    Noen med erfaringer her ?

Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører P3/A21 mot Patos Lyric 402. Det blir futt og fart av det. Bassen er i høyeste grad tilstede (der det er bass i kilden!), og jeg kan spille usannsynlig høyt samtidig som det fremdeles låter pent. P3 er kanskje ikke så altfor "rocka" - jeg har lite sammenlikningsgrunnlag, men i mine ører er lyden ikke spesielt "rufsete", noe jeg forbinder med rocka. I det hele tatt låter det ganske nøytralt, med en liten helning mot romslig bass.

PS Jeg har utrolig lyst til å høre hvordan Helicon høres ut på mine forsterkere...de er utrolig lekre!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 kan vel muligens helle litt mot det kjedelige. Vincent SA93 skal visstnok være morsom, men ikke helt nøytral. Jeg har selv siklet litt på PS Audio PCA 2. Ellers tror jeg ikke du skal henge deg opp i at preampen behøver å ha balansert inn. Rett og slett fordi det som skjer er at signalet til singen end-utgangene sendes via ytterligere en OPA2134 som signalsplitter. Jeg tror ikke det i seg selv tilfører noe positivt til lyden. Du har jo heller ikke balanserte effekttrinn så du får ikke kjørt fullbalansert.

Men hva med Thule PR 150 B eller hva den heter? Ellers har Densen noen ganske lekre saker, men igjen ikke balansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    P3 kan vel muligens helle litt mot det kjedelige. Vincent SA93 skal visstnok være morsom, men ikke helt nøytral. Jeg har selv siklet litt på PS Audio PCA 2. Ellers tror jeg ikke du skal henge deg opp i at preampen behøver å ha balansert inn. Rett og slett fordi det som skjer er at signalet til singen end-utgangene sendes via ytterligere en OPA2134 som signalsplitter. Jeg tror ikke det i seg selv tilfører noe positivt til lyden. Du har jo heller ikke balanserte effekttrinn så du får ikke kjørt fullbalansert.

Men hva med Thule PR 150 B eller hva den heter? Ellers har Densen noen ganske lekre saker, men igjen ikke balansert.
    Det er riktig som du sier. Det er mulig jeg bør revurdere balansert only tanken. Har HiFi klubben rett nede i gata, så det er muligheter for å høre Thule ihvertfall. Takk for input.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel sin RC-1090 er balansert. Den mindre broren 1070 låter meget bra til prisen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prisjakt, bare et tips: HFK i Grensen har en Arcam FMJ Pre som går for 15K. Den er SE inn og Bal ut. (De skal slutte med Arcam.)

Ellers, hvis du dropper balansert så skal visstnok Densen B200 være noe av det beste på markedet i den prisklassen. Den driver med letthet 4 tungdrevne effektblokker. Jeg vurderer selv å kjøpe meg Densen CD og Pre. Ellers har de i følge ryktene en ny pre på gang.

På bruktmarkedet vet jeg om en Sugden Masterclass og en Sidewinder. Begge skal være greie kjøp. Det finnes vel en FMJ brukt også når jeg tenker etter. HFCK i Trondheim har en demo Hegel P4.... Den er også "tilgjengelig" i Oslo. (den er fullbalansert). Sistnevnte heller kanskje et hår mot det slanke i forhold til Sugden (har ikke testet Sugden selv).

Jeg vet også om en Wadia 830 brukt til salgs om det er en måte å tenke på for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prisjakt, bare et tips: HFK i Grensen har en Arcam FMJ Pre som går for 15K. Den er SE inn og Bal ut. (De skal slutte med Arcam.)

Ellers, hvis du dropper balansert så skal visstnok Densen B200 være noe av det beste på markedet i den prisklassen. Den driver med letthet 4 tungdrevne effektblokker. Jeg vurderer selv å kjøpe meg Densen CD og Pre. Ellers har de i følge ryktene en ny pre på gang.

På bruktmarkedet vet jeg om en Sugden Masterclass og en Sidewinder. Begge skal være greie kjøp. Det finnes vel en FMJ brukt også når jeg tenker etter. HFCK i Trondheim har en demo Hegel P4.... Den er også "tilgjengelig" i Oslo. (den er fullbalansert). Sistnevnte heller kanskje et hår mot det slanke i forhold til Sugden (har ikke testet Sugden selv).

Jeg vet også om en Wadia 830 brukt til salgs om det er en måte å tenke på for deg.
    Takk for masse god input. Er igang med å prøvelytte på en del ting nå, håper det ordner seg snart. Kommer med en feedback så snart "jeg er der.."

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått handlet noe selv ennå, men jobber med saken. Gi gjerne feedback på dine erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått handlet noe selv ennå, men jobber med saken. Gi gjerne feedback på dine erfaringer.
    Tok litt tid, men etter mye om og men, fandens oldemor og frem og tilbake gikk jeg for en EC 4.7 mk2 - den låter rett og slett knallbra og har den egenskapen at den demper den noe lyse tendensen som ligger i vincent spilleren samtidig som den har en fantastisk bunn som kommer kjempefint frem på heliconene. Er klar over at EC er en sånn elske/hate greie, men den funker fantastisk bra i mitt setup.

Nå skal jeg videre på effektforsterkeriet for å få et fullbalansert setup. Morro er det, men jaggu er det dyrt også :-)

Takk for mange gode innspill så langt gutta

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennethf
    Tok litt tid, men etter mye om og men, fandens oldemor og frem og tilbake gikk jeg for en EC 4.7 mk2 - den låter rett og slett knallbra og har den egenskapen at den demper den noe lyse tendensen som ligger i vincent spilleren samtidig som den har en fantastisk bunn som kommer kjempefint frem på heliconene. Er klar over at EC er en sånn elske/hate greie, men den funker fantastisk bra i mitt setup.

Nå skal jeg videre på effektforsterkeriet for å få et fullbalansert setup. Morro er det, men jaggu er det dyrt også :-)

Gratulerer med ny forforsterker!

Er det den greia til rundt 10 k?
    Isåfall skal den ifølge audiophile.no være den beste i prisklassen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny forforsterker. Jeg jobber nesten med samme saken til mine H400. Er ikke bare, bare å finne en effektklump til det :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="martin"]
    Sitat Opprinnelig postet av kennethf

Gratulerer med ny forforsterker!

Er det den greia til rundt 10 k?
    Isåfall skal den ifølge audiophile.no være den beste i prisklassen.
    Ja, det er den jeg har fått tak i.
    Nå leser jeg at companiet er konk da...jaja, shit happens - den jeg har er ferdig modifisert så det er ingen krise.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Grattis med ny forforsterker. Jeg jobber nesten med samme saken til mine H400. Er ikke bare, bare å finne en effektklump til det :?
    Nei, jeg sliter der jeg også.
    Mye snacks rundt 20k, men jeg vet ikke, synes jeg har brukt mye penger på hifi den siste tiden. Må prøve lykken på bruktbørsene rundt omkring.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre-amp

Har hørt en del Thule å synes deres forforsterkere er gennerelt svært gode. Unntaket er PR100 til 3700 ca. Denne er etter min mening lite sprudlende i dynamikken. Lydbildet blir rett og slett litt platt og kjedelig. Men PR150B til 6500,-kr er noe helt annet. Har aldri prøvd de på C272 så kan ikke garantere noe godt resultat der. Men den er absolutt vært en kikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pre-amp

Sitat Opprinnelig postet av Erlend
    Har hørt en del Thule å synes deres forforsterkere er gennerelt svært gode. Unntaket er PR100 til 3700 ca. Denne er etter min mening lite sprudlende i dynamikken. Lydbildet blir rett og slett litt platt og kjedelig. Men PR150B til 6500,-kr er noe helt annet. Har aldri prøvd de på C272 så kan ikke garantere noe godt resultat der. Men den er absolutt vært en kikk.
    Ja, har vært innom thule, men det funker ikke helt som jeg vil...skal også "kaste" nad`ene etterhvert siden jeg nå er ute etter ny effekt. Vel, kaste er ikke riktig ord - skal ha et party setup stående med mine gamle paradigm 9mk2 og mine nad`er....blir bra nok for ølklubben det vet du

Skal innom klubben å lytte til den TACT SDA 2175 effekten de har. Er veldig usikker på åssen det eventuelt vil funke med ec`en min, men det får tiden vise. Morro å prøve ulike ting også. Vurderte en liten periode å hive meg over en Dynamic Precission effekt jeg kunne få til 20k, men jeg synes at det blir mye penger. Uff, denne hifi karusellen

Kommer tilbake med en lytterapport på tact`en

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •