Hvilke receiver kan drive mine B&W høyttalere. Hjelp :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke receiver kan drive mine B&W høyttalere. Hjelp :P

Trenger hjelp når det gjelder valg av receiver. Har et par B&W 602 s3 høyttalere og lurer på hvor kraftig forsterker jeg må ha til disse. Har hørt de må ha ganske mye kraft. Så på en Harman Kardon avr 255, men denne blir vel for svak for høyttalerne eller? Trenger hjelp her :P Så også på en Denon avr 3310, men den ligger jo endel høyere i pris da Noen tips til forsterker? vil ikke betale mer enn 6000,- helst og kan godt kjøpe brukt!

Thank you!!!!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en bi-ampet denon 3805 da jeg hadde 602 s2 på besøk. Men synes at denons recivere blir litt lyse i klangen til b&w. Yamha skal være bra match, så kanskje lurt å snuse litt på bruktmarkedet ja. Da får du trolig mer for pengene enn om du kjøper nytt fra butikken.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 6000kr så er det vel best om du bare kjøper en receiver og putter på effekt når pengene er der.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    Ja tenkte å bygge på med en effektforsterker etterhvert, men må først ha meg en receiver så har du noen formening om hvilken receiver jeg kunne kjøpt nå først? Må jo ha en grei receiver og uansett om jeg bygger videre med en effekt. Jeg vil ihvertfall det Jeg vet dette er i budsjettklassen, men alt jeg kjøper vil være en oppgradering fra det jeg har nå :P Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er heldig å finner SCLX71 på brukten så vil nok den greie å drive de temmelig bra selv uten ekstra effekt. LX71 har jeg sett ned på ca 7k på brukten. Yter ca 380WattX2 i 4ohm og 2X200 i 8OHm.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er helt sikkert fin den, men er ikke egentlig "helt der" med pioneer. Liker litt andre merker som denon, nad, HK osv. Takk for tips uansett har hørt yamaha er bra, men aldri hørt det da.. kanskje jeg skal prøve det!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et siste spørsmål angående receiver.. Har alle receivere i prisklassen 3000-6000 pre out sånn at jeg kan koble opp en effektforsterker senere? ganske viktig at jeg faktisk har dette da! nå snakker jeg 3-6000 brukt da

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Bare et siste spørsmål angående receiver.. Har alle receivere i prisklassen 3000-6000 pre out sånn at jeg kan koble opp en effektforsterker senere? ganske viktig at jeg faktisk har dette da! nå snakker jeg 3-6000 brukt da
    Det er ingen selfølge nei,så det må du sjekke før du handler!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt være jeg skriver litt utydelig, men jeg mente om det var vanlig for en receiver i den prisklassen å ha pre-out? Vet jeg må sjekke at jeg får det jeg vil ha:P, men greit å vite om jeg må spare lenger for å kjøpe en dyrere hvis det er få i denne prisklassen som har pre-out! Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe brukt? Ser ofte denon 2808 og 3808 til maks 6k ute nå for tida. Det bør bli mer enn bra nok det hvis det er receiver du skal ha. 602 s3 er faktisk ganske lette å drive forresten...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er absolutt åpen for å kjøpe brukt Jeg tenkte egentlig ikke å kjøpe noe som er så "gammelt". Men bare jeg får de nyeste formatene så er jeg egentlig fornøyd. Bryr meg ikke om 3D, men alle de forskjellige HD-formatene. Vet ikke hvor gammelt jeg kan gå da, men liker jo denon da så hvis de har de forskjellige formatene så kan jeg vel gå for det!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    Jeg er absolutt åpen for å kjøpe brukt Jeg tenkte egentlig ikke å kjøpe noe som er så "gammelt". Men bare jeg får de nyeste formatene så er jeg egentlig fornøyd. Bryr meg ikke om 3D, men alle de forskjellige HD-formatene. Vet ikke hvor gammelt jeg kan gå da, men liker jo denon da så hvis de har de forskjellige formatene så kan jeg vel gå for det!
    De jeg nevnte har støtte for hd lyd. Ville også sett etter yamaha rx v1900. knall receiver det.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal bygge på effekt, kan jeg tipse deg om roksan kandy. Integrert stereoforsterker med hjemmekino inngang(ren effekt). Fungerte knallbra til mine b&w 703 på både musikk og kino:-D

Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...

"bare" 2x125w men er strømsterk som bare det.

Finnes på brukten med jevne mellomrom....

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okei, nice... hørt veldig mye bra om Yamaha RX V1900 så den må jeg absolutt høre i nærmeste fremtid

Aldri hørt om roksan kandy, men det høres jo veldig lovende ut skal sjekke det ut.. takk for raske respons.. jeg er skikkelig sulten på nytt utstyr nå så må få gjort det snart! Da blir det vel denon eller yamaha for receiver så får jeg sjekke ut roksan kandy videre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •