Yamaha RX-V2067 + Primare SPA21 som effektrinn.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V2067 + Primare SPA21 som effektrinn.

Jeg kjøpte nylig rx-v2067, men bruker min gamle forsterker, Primare SPA21 som effektforsterker, siden jeg har tungdrevne høyttalere.

Jeg kjører pre out fra yamaha til prosessorinngangen på primaren. Når man bruker disse inngangene som kilde, bypasser man surroundprossessoren i spa21, som da fungerer som en 5-kanals effektforsterker (med volumkontroll).

Og det er akkurat det med volumkontrollen jeg lurer litt på. Er det trygt å kjøre denne opp til 100% så lenge ingen andre innganger enn prossessor inngangen er bruk? Jeg hører overhodet ingen susing i høyttalerene selv på 60% på volumkontrollen på spa21 koblet opp på denne måten.

En annen ting jeg lurer på er om jeg kan bruke 4 av de 5 kanalene til å bi-ampe frontene? Jeg har i dag 3 av kanalene i drift, til senter left og right.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si sikkert om det med volumkontroll, men tror det skal skal gå greit å biampe med å bruke y-ledd på yamahaens pre-ut slik at du får to kanaler på hver front og en kanal på senter. Jeg bruker min Primare A30.5 slik. Er du sikker på at volumkontrollen på spa fungerer når du bruker prosessorinngangen? En prosessorinngang skal vel egentlig gå utenom volumkontrollen (Fungerer ihvertfall slik på Primare pre30).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, volumkontrollen fungerer desverre. Hadde håpet den ville bli bypasset, men det gjør den ikke.. Det er også logisk at den fungerer siden prosessorinngangen er ment for feks analoge innganger fra bd spiller el.l. Merker du mye forskjell med og uten bi-amp med 30.5?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Merker du mye forskjell med og uten bi-amp med 30.5?
    Nå har ikke jeg de mest tungdrevne høyttalerne (MA gs20), men har bestandig brukt 30.5 som bi-amp (på Klipsch tidligere) de fleste høyttalere er glad i mye strøm og jeg kan spille med ett volum langt over smertegrensen uten antydning til at høyttalerne får problemer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •