Ny receiver? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Ny receiver?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lotus_
    Ok. Da blir det nok nye høyttalere! Hvordan tror du/dere Jamo S606 vil bli i forhold til m-65? Eventuelt et par DALI Concept 6?

Tusen takk for hjelpen!

Mvh Asle
    Hørte NAD på Jamoene til naboen, både til musikk og film, og det lød helt KONGE. Helt rått, dynamikk og bass som bare F og pur ren spilleglede.
    Og merk, det var billige Jamo!

Det kan jeg iallefall anbefale! Både Jamo, Dali og NAD er danske.

Dali er bra med NAD de også, de er praktisk talt som skapt for NAD. Skikkelig øs fra dynamiske raske bass-elementer.

Danske dynamiske høytalere og NAD går sjelden feil, BW er også bra med NAD, men de koster jo også skjorta...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Da blir det nok et besøk hos hifiklubben og/eller soundgarden til uken!

Takker så meget for hjelpen!

Mvh Asle

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det kan jeg iallefall anbefale! Både Jamo, Dali og NAD er danske.
    Hmm... NAD er vel Canadisk eid...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hmm... NAD er vel Canadisk eid...
    Selve "NAD" oppfinnelsen er faktisk ganske norsk, forsterkerne deres er utviklet av Bjørn Erik Edvartsen og en gruppe folk fra skandinavia og resten av verden.

Du ser også at NAD oppkaller forsterkerne sine etter en nordmann... Nemlig BEE.. Bjørns initialer. Såvidt jeg vet påstår NAD at Bjørn fremdeles utvikler forsterkerne deres...

Opprinnelig var NAD firmaet basert i England, men du har rett i at selve firmaet nå er på Canadiske hender.

Det jeg mente var at NAD helt siden starten har gjennom avtaler vært på hifiklubbens hender, og hifiklubben er dansk.

Dali er også dansk, og har sin opprinnelse i hifiklubben.

Derfor har hifiklubben/Dali laget høytalerne for å passe "spesielt" godt til NAD, hifiklubbens "egen" forsterker...

Derfor kan du være ganske sikker på at Dali funker bra sammen med NAD, som jeg nevnte er det også andre "danske" høytalere som passer meget bra med NAD, sikkert av mange av de samme grunnene..

Det kan du hører her inne også at NAD-Dali er en bra match.
    Det finnes sef andre dyrere alternativer som passer enda bedre også, Parasound-Dali feks, men da er du igjen i et helt annet prissjikte.

Hifiklubben legger også opp til at produktene du kjøper der passer sammen.
    La meg ta noen raske eksempler på akkurat det.

Classe-passer bra til BW, tror de er laget for å passe BW
    NAD-Passer bra til BW
    NAD-Passer bra til Dali
    NAD-Passer bra til CW
    Cambridge-Passer bra til BW

Tror hifiklubben har ganske god peil på det de driver med. De vet feks at høytalerne deres passer greit sammen med elektronikken de selger. Det blir du også ofte informert om når du handler der...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rett i det du sier, og Hifiklubben Sverige hette vel en gang NAD Sverige AB, så vidt jeg vet. Enkelte Lyngdorf/TACT-produkter har også hatt NAD-logo faktisk. Dali er jo som du sier, Hifiklubbens eget høyttalermerke. Det er mange som lurer på hvorfor Hifiklubben har monopol på sine produkter, og forklaringen ligger nok her. B&W eier jo Classe og Rotel, så det bør vel ikke overraske noen om Rotel en gang havner i "klubben".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jamoene på plass! (Type: Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke) Er i innspillingsfasen enda, men lyden virker lovende i forhold til dynavoicene!

Etter at jeg koblet opp settet, så begynte jeg å se litt på ohm-verdiene på naden og på jamoene. Jamoene er oppgitt til 6ohm, mens naden bare er oppgitt i 4 og 8 ohm. Bør jeg gjøre noe i forhold til dette, eller kan jeg bare kjøre på?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lotus_
    Da var jamoene på plass! (Type: Jamo S 606 HCS 3 Høyttalerpakke) Er i innspillingsfasen enda, men lyden virker lovende i forhold til dynavoicene!

Etter at jeg koblet opp settet, så begynte jeg å se litt på ohm-verdiene på naden og på jamoene. Jamoene er oppgitt til 6ohm, mens naden bare er oppgitt i 4 og 8 ohm. Bør jeg gjøre noe i forhold til dette, eller kan jeg bare kjøre på?

Har svært sjelden noe å si.. Dersom forsterkeren ikke blir altfor varm så skal du ikke bry deg med det...

Jeg har selv en center som er 6ohm og kjører 8ohm på den.. null problem.

Det er også en tråd om dette på AVforum, som du ser mange som kjører
    6ohm høytalere på 8ohm.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-ohm-prob.html

Går det så går det, blir forsterkern altfor varm iforhold til før, så bør du vurdere hva du skal gjøre..

Gratulerer med nye høytalere...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •